Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ikona hamulca na wyświetlaczu - MaxiECU czy tylko CLIP


andrzejwa
Zarejestrowani

Te wymienione wcześniej dwa piny w kostce R2 służą tylko do komunikacji z wyświetlaczem. Przy zwykłym ręcznym informacja o zaciągnięciu lub zwolnieniu hamulca jest podawana do licznika osobnym przewodem, natomiast w automatycznym ta informacja jest "komputerowa". Z tego co pamiętam to w UCH nie konfiguruje się obecności hamulca automatycznego.
Kiedyś miałem problem z ręcznym i wystarczyło w liczniku wyłączyć obecność ręcznego automatycznego i wszystkie komunikaty o usterkach przestały się pojawiać, po naprawie hamulca i ponownym skonfigurowaniu licznika kontrolka z powrotem powróciła.

Odpowiedz
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op Wczoraj znalazłem w necie że inni też mieli problem z komunikatami o stanie hamulca i pomagało przestawienie z FPA na FPM i znów na FPA.
Na innym forum ktoś napisał że przestawienie typu hamulca + adaptacja hamulca była potrzebna i się znów ikona i komunikaty włączyły.
Będę walczył dalej.

Odpowiedz
bizarr1
Zarejestrowani

Witam Podepnę się pod temat bo od 4 dni walczę z ręcznym oczywiście sprawdziłem kostkę r2 przejście z niej do pinów przy samym sterowniku tam przy kole Gdzie idą linki od ręcznego w zasadzie jedna Bo do tej czy to Scenica 2 z 2003 roku. Sprawdziłem połączenia z potencjometrem pedału sprzęgła wszystkie wartości oraz oporność są książkowe Sprawdziłem i wyeliminował m włącznik zaciągania oraz zwalniania ręcznego wszystkie trzy mikrofonik I działają I mają również taką oporność jaką podaje książka Bardzo proszę o informację Jaką pozycję w ddt4all licznik trzeba wcisnąć Jak nazywa się sterownik licznika bo wiem że tam wszystko po francusku i gdzie należy zmienić te wartość właśnie automatyczny ręczny bo rozumiem że jeśli chodzi o Scenica 2 to powinien być ręczny automatyczny czyli FPA. Cały czas wyrzuca mi błędy FP 043 iraz FP 046. Silnik po podłączeniu napięcia na krótko bezpośrednio na szczotki Działa w jedną i w drugą stronę już mi ręce opadają Proszę pomóżcie. Dodam jeszcze że ddt4all którejś to już nie pamiętam zakładce wyskoczyło że ręczny jest nieaktywny i zaraz obok w ramce napisz Level 1 cokolwiek to znaczy. Uznałem zatem że być może trzeba go w jaki sposób aktywować.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-10-2020, 12:58 przez bizarr1.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Ręczny elektryczny działa?
Licznik w ddt4all to "Cluster/Tdb" _"Tdb - J84_ Serie 03 01 05" W konfiguracji hamulec el. to "Type de frein de parking" gdy ustawione na FPA to kontrolka zaciągnięcia wyświetli się w liczniku. Przy ustawieniu na FPM kontrolka jest nieaktywna. Licznik steruje kontrolką zaciągnięcia hamulca oraz wyświetla komunikat o błędzie z ikoną P w trójkącie, nic więcej nie robi.
Sterownik hamulca el w ddt4all to "Frein de paking electrique" - "Fpa_J84_B73_J81_V1,06"
Ustawienie na tryb skandynawski by automatycznie nie zaciągał się to zmiana parametru "mode serrage automatique" zmienić z FF lub "normale" na "frend froid"

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-10-2020, 18:00 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
bizarr1
Zarejestrowani

Hamulec niestety nie reaguje ani nie zaciąga sam ani nie zaciąga jak się wyciągnie dźwignie. Po włączeniu zapłonu czy też silnika chcąc zaciągnąć ręczny pojawia się sygnał dźwiękowy i Wyskakuje napis usterka hamulca tak jak pisałem wcześniej sprawdziłem wszystkie możliwe połączenia przekaźnik oraz sam włącznik z 3 mikrostykami. Wszystkie parametry były poprawne oraz przewody mające wpływ na hamulec sprawdzone na przejście.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Obok kostki R2 przy podłodze masz drugą kostkę - dwupinową, ona zasila i podaje masę dla silnika hamulca el.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-10-2020, 19:31 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(30-10-2020, 19:18)bizarr1 napisał(a): Hamulec niestety nie reaguje ani nie zaciąga sam ani nie zaciąga jak się wyciągnie dźwignie. Po włączeniu zapłonu czy też silnika chcąc zaciągnąć ręczny pojawia się sygnał dźwiękowy i Wyskakuje napis usterka hamulca tak jak pisałem wcześniej sprawdziłem wszystkie możliwe połączenia przekaźnik oraz sam włącznik z 3 mikrostykami. Wszystkie parametry były poprawne oraz przewody mające wpływ na hamulec sprawdzone na przejście.

Niestety, najprawdopodobniej czeka Cię naprawa modułu hamulca ręcznego / podejrzany jest czujnik siły zaciągnięcia hamulca.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
bizarr1
Zarejestrowani

Właśnie tak mi się coś wydawało a nigdzie nie mogłem znaleźć informacji o tym jak on działa po wyciągnięciu jego to minimalne skoki tej dźwigni Nie no prowadziły mnie na logiczne wytłumaczenie jak zasadzie on działa ta taśma jak w komputerze do klawiatury też wzbudzała we mnie podejrzenie może jakaś informacja jak zasadzie to powinno działać na prowadzi mnie na jakiś trop. Dziękuję za zainteresowanie tematem doceniam każdą pomoc bo zbyt wiele godzin spędziłem przy tym aby teraz To odpuścić.

(30-10-2020, 19:31)andrzejwa napisał(a): Obok kostki R2 przy podłodze masz drugą kostkę - dwupinową, ona zasila i podaje masę dla silnika hamulca el.

A czyta wyżej wspomniana kostka przy R2 która podaje masę oraz zasilanie na silnik wiadomo które ma wyprowadzenia w kostce przy samym sterowniku obok tylnego koła? Bo przy wpięciu wtyczki do tego sterownika z tyłu słychać trzykrotne załączenie się elektromagnesu jak się domyślam w przekaźniku słynnym podwójnym.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-10-2020, 00:31 przez bizarr1.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Zasilanie hamulca z małej dwupinowej kostki R2 dochodzi do pinów G4 i H4. Masa dochodzi do pinów G2 i H2.

Odpowiedz
bizarr1
Zarejestrowani

A no to to przecież sprawdzałem wysłał ktoś już taki opis chyba ze service manual..
A czy wiadomo jakiej konkretnie użyć komendy w programie ddt4all aby zaadoptować hamulec ręczny lub przeprowadzić kalibrację? Juz rqczej forzej nie będzie. Czytałem że jest jakaś funkcja w przypadku jakby się zmieniało moduł na nowy że trzeba jakoś chyba win wpisać czy coś takiego Znasz może te procedurę dokładnie?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości