informatyk
21
0
2
23
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
EU
op
Z dostaniem się do rezystora nie mam problemu, przed lutowaniem nowej wtyczki i kupnem rezystora chciałbym sprawdzić wentylator.
Czy któryś z kolegów ma zdjęcie jak powinno wyglądać podłączenie wentylatora na krótko lub "łopatologicznie" wyjaśni jak to zrobić?
•
halasma
537
1
120
66
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Ustka
halasma
Zarejestrowani
— 05-01-2021, 19:34
Wentylator jest pod deska. Chyba ze chcesz uzyc zlacza rezystora? Pewnie gdzies jest rozpiska pinow, czyli co spiac z czym.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
•
informatyk
21
0
2
23
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
EU
op
Wolałbym uniknąć rozkręcania deski rozdzielczej do wentylatora. Czytałem na temat złącza/pinów, ale nie doszukałem się dokładnej rozpiski.
•
krzysztofk
2,530
13
955
752
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Gruby czarny minus gruby czerwony plus.
Przy włączonym zapłonie wystarczy włączyć wentylator i dotknąć radiatorem rezystora do masy.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
informatyk
21
0
2
23
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
EU
op
Udało się, dmuchawa zaskoczyła. Kupiłem nowy tranzystor i działa.
Miałem lutować nową wtyczkę, ale te kable są tak krótkie, że brakuje mi zdolności akrobatycznych... Jak wy to robicie?
Mam nadzieję, że stara wtyczka będzie trzymać bez awaryjnie, wizualnie wyglądała ok.
Stary tranzystor definitywnie zalany wodą. Kanały przy wymianie tranzystora również udrożniłem.
•
rav130@wp.pl
441
1
267
415
SC II ph II
2009
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Słupsk
U siebie kupiłem nowe wtyczki z kablami, kable wyjęłem z wtyczki, stara wtyczkę rozwaliłem aby pozostały kable z konektorami, i tyle konektory wsadziłem do nowej wtyczki, i po robocie. 4 razy oglądałem czy dany kabel powinien być w tym miejscu i po robocie. Nie rozcinałem i nie łączyłem kabli, ponieważ w nowej wtyczce kable miały mniejszy przekrój. No i zima była a nie miałem lutownicy mocnej pod 230v tylko na 12v więc wydało mi się że luty nie będą takie jak powinny być. Raczej lutownica gazowa dała by radę.
Wysłane z mojego SM-G390F przy użyciu Tapatalka
Poprzednik SC I ph II 1,6 Excpression Aut+
Hej. Nie chcę zakładać nowego tematu. Mnie również dopadł problem dmuchawy, a w zasadzie totalnym jej brakiem. Rano jest, później nie ma, również po myjni czasami potrafi zniknąć, raz już był wymieniany rezystor z wtyczkami. W lato jak było sucho nie było problemu nawet podczas deszczu, przyszła jesień i chłodniejsze dni i problem. Też chciałbym sprawdzić na krótko dmuchawę bez rozkręcania dechy. W sobotę rozbiore podszybie, sprawdzić odpływy po opadach liści z drzew czy są drozne. Ale do sedna nie wiem czy dobrze zrozumiałem, że wystarczy wykręcić rezystor nie odpinać wtyczek od rezystora i np. jakimś przewodem polaczyc radiator z masą na chwilke?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2022, 21:20 przez Michał Koperski.)
•
ko-ma
9,465
27
1543
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 10-11-2022, 09:27
(09-11-2022, 21:20)Michał Koperski napisał(a): ... wystarczy wykręcić rezystor nie odpinać wtyczek od rezystora i np. jakimś przewodem połączyc radiator z masą na chwilkę?
Jeśli założymy, ze silnik dmuchawy jest sprawny, a jego okablowanie całe - tak, powinien ruszyć.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
|