Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jak wymienić sondę lambda?


czajnix
Zarejestrowani

op Witam. Od kilku dni mam na desce "check emmision" i autko szarpie jakby czasem nie dostawało paliwa. Dziś byłem sprawdzić clipem co jest grane i okazuje się że sonda lambda pierwsza przed katalizatorem.
W związku z tym moje pytanie: jak ją wymienić?
Wiem że jest gdzieś na wysokości podszybia i że dostęp nie jest za super ale jest to do ogarnięcia.
Podzielcie się doświadczeniami jak to ugryźć. Pozdrawiam

Jestem tu już tak długo że zapomniałem że się nie przywitałem. Naprawiam ten błąd.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2015, 20:43 przez czajnix.)

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Ja zawsze rozbieram,żeby było jak najlepsze dojście.Do sond używam specjalnej nasadki,takiej http://allegro.pl/klucz-nasadowy-nasadka...35684.html Biggrin

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Musisz dobrać się do tego miejsca.
[Obrazek: af4fd6a440748fe6m.jpg]
Nie wiem czy z dołu nie będzie lepszego dostępu.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  •
Mati
Zarejestrowani

lekko nie będzie, z dołu trzeba mieć długie ręce Biggrin i niemalże po omacku

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

...a z góry nie ma miejsca.Scenic...

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
czajnix
Zarejestrowani

op Dzięki za chęci ale teraz to już sam nie wiem co atakować-górę czy dół?
Raczej spróbuję od góry bo od dołu nawet nie dojdę do wtyczki.Wiem już chociaż jak to wygląda i gdzie szukać.
Doradźcie jeszcze czy odkręcać na gorącym kolektorze czy niekoniecznie i czy stosować jakieś specyfiki typu WD?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2015, 20:14 przez czajnix.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

od góry to chyba będziesz musiał leżeć na silniku, od dołu nie wiem czy nie będzie przeszkadzać turbina

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
czajnix
Zarejestrowani

op Na pewno nie będzie bo nie ma turbo Biggrin

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi czajnix za ten post post:
  • jozin1512
Mati
Zarejestrowani

aaa sory, to pewnie i od dołu będzie dostęp

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Rozgrzej trochę kolektor (10 - 15 minut) potem zgaś silnik,odczekaj połowę czasu i odkręć.
Na ciepłym lepiej puści. Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2015, 20:47 przez miro.)

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości