Generalnie troche z kazdym automatem u nas jest strach, przez niewiedze kierowcow i mechanikow. W tych skrzyniach problemem jest niewymienianie oleju... Instrukcja renault tego nie przewidywala wiec malo kto to robil. Jak sprawdzisz fizycznie czy nic sie nie bedzie dzialo w czasie jazdy to mysle ze nie masz co sie obawiac.
Wazne zeby sprawdzac skrzynie na zimnym, jak i porzdnie rozgrzanym oleju. Wychodza wtedy niesprawnosci elektrozaworów, ktore sie zuzywaja, wowczas trzeba je wymienic.
Z opini swoich i innych na zimnej skrzyni moze szarpnac przy zmianie z 1 na 2 - ten typ tak ma. w innych powinno byc zawsze plynnie. Na rozgrzanym oleju przy trzymaniu nogi na hamulcu i ustawieniu na D (zatrzymanie na czerwonym swietle czy w korku) zwrocic uwage czy nie ma szarpania lekkiego jakby bieg wrzucalo - to oznaka zuzycia dwoch elektrozaworkow. Koszt jednego ok 120zl. Mozna samemu je zmienic. Bede je wymienial u siebie w tym roku bo wlasnie ten efekt mi sie pojawiac zaczal.
A tak to nic wiecej sie nie dzieje w moim DP0. Raz wymienialem w niej olej i pewnie to byl pierwszy raz w ogole. Jestem z niej zadowolony.
(02-02-2017, 13:17)Młody napisał(a): Wymienić olej i jeździć, prosta skrzynia , raczej ,,debiloodporna,, sprawdź przed zakupem przełączanie z P na N i z D na R i z P na D . Może lekko szarpnąć tylko między D a R . Sprawdź przełączanie w trybie auto i na tiptroniku . Ma wbijać i zrzucać biegi bez szarpania.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
DOkladnie jak kolega napisal. Sprawdzic tez na trybie manualnym czy sam przy zmniejszeniu predkosci zrzuci bieg na nizszy, i tak samo wrzuci na wyzszy, mimo ze to tryb manualny ale jest zabezpieczona ze z dużą zwłoką ale zmieni ta skrzynia biegi sama.