Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


ryjas
Zarejestrowani

(11-09-2016, 22:08)funkoval napisał(a): Ravenol miał /ma porządne oleje za dobrą cenę, stąd dobra relacja jakość /cena. Zpewnością może być coś lepszego, tylko niekoniecznie warto przepłacać. Pytaj Czarne Paliwo o oleje Mitasu, czy podejdą do tego automatu Jatco.

(11-09-2016, 21:50)ryjas napisał(a): Co to jest? Potrzebuje ACEA C3 a synthoile to racze do aut bez dpf

Top Tec 4100, 4600 też do wyboru, żeby tylko cena była w budżecie.
https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...30-5l.html

Chyba wezmę tego powyżej

4200 kosztuje ok. 190 zł: https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...30-5l.html

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Kupiłem 4100. 4600 nie było na stanie.
Dodatkowo płukanka Millers i filtry (olej, paliwo) SCT Germany. Za chwile mnie pewnie zjecie, że to profanacja, ale na moje to one sprawiają dobre wrażenie a cenowo duuuużo tańsze od np. Manna.
Zamknąłem się w 203 złotych.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2016, 14:14 przez ryjas.)

Odpowiedz
Gostom
Zarejestrowani

Przebojów z zakupem oleju silnikowego:

Kupić Mobil 1 od dystrybutora w polsce.... nie osiągalne.
Poprosić o listę partnerów? Nie mamy.

Dzwonię do Mobil1 do centrali odbiera jakiś hindus i próbuję wyciągnąć od niego informację. Proszę go o przyciśnięcie lokalnego dystrybutora o przekazanie sklepów którym oni odsprzedają. Bez szans.

Z marketu czy stacji nie kupię ;D Jak żyć....

Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

(14-07-2014, 18:22)funkoval napisał(a): jeżeli do tej pory był mineralny lub "półsyntetyk", to odradzam, bo "rzadki" syntetyk może wypłukać nagary i osady i rozszczelnić tym silnik.

jeżeli był pełny syntetyk, to nie powinieneś mieć problemów, choć klasa A5 to w tym przypadku tzw. overkill. wystarczy A3.

Zalałem 5 miesiecy temu penrite 5W40 syntetyk i dzisiaj podczas wymiany alternatora zauwazylem że poci się spod uszczelki głowicy i uszczelniacz wału.  Nie wiem co było wcześniej zalane. Teraz co, przy następnej wymianie lać półsyntetyk 10W40 czy już pozamiatane i trzeba wymieniać uszczelkę, bo z uszczelniaczem nie ma problemu. Na razie nie przejmuje się bo nie zauważyłem by ubyło oleju wiec nie robie nic - ubytek znikomy.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
xander!
Zarejestrowani

(12-09-2016, 15:13)Gostom napisał(a): Przebojów z zakupem oleju silnikowego:

Kupić Mobil 1 od dystrybutora w polsce.... nie osiągalne.
Poprosić o listę partnerów? Nie mamy.

Dzwonię do Mobil1 do centrali odbiera jakiś hindus i próbuję wyciągnąć od niego informację. Proszę go o przyciśnięcie lokalnego dystrybutora o przekazanie sklepów którym oni odsprzedają. Bez szans.

Z marketu czy stacji nie kupię ;D Jak żyć....

A musi być MOBIL ??

Na forum są dobre dojścia do Penrite - IMHO to dobry olej

Odpowiedz
Gostom
Zarejestrowani

Zawsze używałem Mobil, ale miałem go z nie istniejącego sklepu który brał od Febusa, który jest dystrybutorem.

Jeżeli Penrite, to jaki? A może LM albo Motul?

Jak mówiłem, mam pierwszy raz auto które kosztuje więcej niż jedna wypłata i wole zalać "najlepszy" z olejów jaki się da, nawet przepłacając.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(12-09-2016, 15:17)stasic napisał(a): Zalałem 5 miesiecy temu penrite 5W40 syntetyk i dzisiaj podczas wymiany alternatora zauwazylem że poci się spod uszczelki głowicy i uszczelniacz wału.  Nie wiem co było wcześniej zalane. Teraz co, przy następnej wymianie lać półsyntetyk 10W40 czy już pozamiatane i trzeba wymieniać uszczelkę, bo z uszczelniaczem nie ma problemu.

Wcześniej się nie pocił spod UPG?
W te 5 miesiecy ile kilometrów zrobiłeś?

Wg mnie nie ma sensu iść teraz w 10W40, bo to raczej na nieszczelności nie wpłynie. Czy 5W40, czy 10W40 i tak jest to w 90% przypadków olej na bazie mineralnej.

Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Wcześniej był suchy, zrobiłem 6 tys. km, olej Penrite HPR5 5W40 Olej bazowy: W pełni syntetyczny. I co myślisz?
...zapewnia dodatkową ochronę przed zużyciem, korozją, utlenianiem, gromadzeniem się osadów i osadów na tłoku...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2016, 17:19 przez stasic.)

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(12-09-2016, 17:18)stasic napisał(a): Wcześniej był suchy, zrobiłem 6 tys. km, olej Penrite HPR5 5W40 /.../ Olej bazowy: W pełni syntetyczny. I co myślisz?

Myślę, że żeby ustalić, czy on rzeczywiście w pełni syntetyczny to trzeba obejrzeć kartę MSDS. Do tego myślę, że czasem pocenie nie ma nic wspólnego z olejem, tylko uszczelką ;)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • PRZEMO
Gostom
Zarejestrowani

Ten będzie okej? Bo mobila nie ma na pomorzu ze znanej mi ścieżki dostawy, a mam w środę serwis i albo wleją mi elfa bo maja na miejscu albo mam sobie coś przywieźć

https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/pl/5w3...30-5l.html

[Obrazek: 2831916.png]
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości