Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Jaki olej do Renault?


stasic
Zarejestrowani

Też tak myślałem dlatego kupiłem dobry olej i jak zobaczyłem ślady oleju to zacząłem zastanawiać się czy Ci co mówili by nie kupować zbyt dobrego oleju do starego auta bo przeczysci nagary i może puścić olej :/ i nie wiem

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(12-09-2016, 17:47)stasic napisał(a): Też tak myślałem dlatego kupiłem dobry olej i jak zobaczyłem ślady oleju to zacząłem zastanawiać się czy Ci co mówili by nie kupować zbyt dobrego oleju do starego auta bo przeczysci nagary i może puścić olej :/ i nie wiem

Wiesz co, z pewnością mógł wypłukać nagary, ale czy rozszczelnił silnik? Biorąc pod uwagę to, że mój pogląd i ogląd nt. olejów zmienił się w ciągu ostatnich 2 lat, to wątpię, żeby odpowiadał za uszczelniacz wału. Za pocenie przy UPG? Też raczej nie, ale może 'poradził sobie' że starą uszczelką.

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Tak jak pisze Funkoval pomyślmy co by było jakby nagar trzymał tylko szczelność
To by było lekko mówiąc bardzo źle

mobilnie

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Ja bym nie widział problemu gdyby silnik był dalej było szczelny na średniej klasie oleju wymienianym co roku lub co 10k. km.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2016, 19:09 przez stasic.)

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

A czy ktoś z was miał styczność z marką Bizol? Nie są tanie. Oprócz olejów mają dużo chemii. Tydzień temu kupiłem płyn hamulcowy do peżota, ale z olejem jeszcze nie próbowałem. Miałem jeszcze Totala z zeszłego roku i tylko dokupiłem 2 l. Ale ciekawość mnie zżera.
Co sądzicie?
Tu np do silników bez dpfa: https://filtrytotu.pl/pl/oleje/25297-biz...40-4l.html
Tu ACEA C3 np. do mojego: https://filtrytotu.pl/pl/oleje/25325-biz...07-5l.html

Kolejna marka to Mannol. Czytałem że to badziewie, ale w tym sklepie sprzedają tego mnóstwo. Widziałem baniaki po 20 l, czekające na odbiór.
Do osobówek jest dość duża oferta za na prawdę małą kasę. Wiadomo, że to typowe HC, ale cena robi wrazenie...
Warto z tym eksperymentować?
https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...40-4l.html
https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikowe...30-5l.html

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(12-09-2016, 19:09)stasic napisał(a): Ja bym nie widział problemu gdyby silnik był dalej było szczelny na średniej klasie oleju wymienianym co roku lub co 10k. km.
Ja też nie, bo to nie mój silnik ;) ale na poważnie, gdyby zaczął się pocić, to jak byś wytłumaczył? Co byś podejrzewał?
Może jeździsz na LPG i daje się we znaki nieco wyższa temperatura spalania? A może ogólny przebieg silnika i wiek uszczelki sprawiły, że postanowiła poddać się w tym roku? A może pocił się wcześniej, tylko ktoś usunął ślady przed sprzedażą? Czysto teoretycznie można tutaj rozważać, może coś z tego wyjdzie.

Odpowiedz
Gostom
Zarejestrowani

https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/pl/5w3...30-5l.html

Czy zalanie oleju C4 (norma wymaga C3) jest dobrym pomysłem?

[Obrazek: 2831916.png]
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(12-09-2016, 19:18)ryjas napisał(a): A czy ktoś z was miał styczność z marką Bizol? Nie są tanie. Oprócz olejów mają dużo chemii. Tydzień temu kupiłem płyn hamulcowy do peżota, ale z olejem jeszcze nie próbowałem. Miałem jeszcze Totala z zeszłego roku i tylko dokupiłem 2 l. Ale ciekawość mnie zżera.
Co sądzicie?
Tu np do silników bez dpfa: https://filtrytotu.pl/pl/oleje/25297-biz...40-4l.html
Tu ACEA C3 np. do mojego: https://filtrytotu.pl/pl/oleje/25325-biz...07-5l.html

Jeśli wierzyć informacjom na stronie, do której podałeś link, to pierwszy ma bardzo dobry indeks lepkości i generalnie dobry jest, choć na stronie sklep.bizol kropka pl brak tej lepkości, tak jak i kart danych technicznych olejów. Ten C3 natomiast już raczej nie urywa, choć trzeba przyznać, że całkiem ok.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2016, 19:45 przez funkoval.)

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

(12-09-2016, 19:41)Gostom napisał(a): https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/pl/5w3...30-5l.html

Czy zalanie oleju C4 (norma wymaga C3) jest dobrym pomysłem?

Lepiej lać C3. Lepiej smarują;)Gorzej chronią DPF...
Aczkolwiek jest taki olej Elfa jak Full Tech FE, który spełnia normę C4 poziom C3. Nie wiem co to znaczy;)

(12-09-2016, 19:45)funkoval napisał(a): Jeśli wierzyć informacjom na stronie, do której podałeś link, to pierwszy ma bardzo dobry indeks lepkości i generalnie dobry jest, choć na stronie sklep.bizol kropka pl brak tej lepkości, tak jak i kart danych technicznych olejów. Ten C3 natomiast już raczej nie urywa, choć trzeba przyznać, że całkiem ok.

Ceny jak Penrite;), więc pewnie zostałbym przy nim. Ale kurcze intrygująca marka.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2016, 19:57 przez ryjas.)

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(12-09-2016, 19:41)Gostom napisał(a): https://www.czarnepaliwo.pl/sklep/pl/5w3...30-5l.html

Czy zalanie oleju C4 (norma wymaga C3) jest dobrym pomysłem?
Nie idź w C4 jeśli nie musisz. Masz DPF, skoro wymagana norma to C3, czy też może już nie ma go na pokładzie?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości