op
Witam,
Temat co prawda nie dotyczy Scenica ale Clio III 1.6 16V 128KM (silnik K4M 862).
Walczę ze zbyt dużym spalaniem przy prawie emeryckiej jeździe - średnio 10l./100km (60% trasy, reszta to płynna jazda po małym miasteczku), dodatkowo wydaje mi się, że jak mocno mu przycisnę to nie ma takiej mocy jak wówczas gdy płynnie wciskam pedał gazu, silnik ładnie pracuje i ładnie odpala, brak innych negatywnych odczuć oprócz powyższych...
Sprawdziłem to co umiałem/na co pozwalały posiadane mi narzędzia, tj:
LTFT w Delphi, ScanMaster ELM, Piston pokazują identyczne wartości, które są w przedziale od minus 18 do minus 14 (-18 ÷ -14)
STFT w powyższych programach diagnostycznych skaczą jak głupie, lecz przy jednostajnej jeździe zawierają się w zakresie ok minus 10 do plus 10 (-10 ÷ +10)
Kto może powiedzieć, czy LTFT odczytane przez powyższe trzeba dzielić przez 4 (niektórzy na różnych forach Reno tak piszą), czy to już prawidłowe wskazania?
Renault CLIP natomiast pokazuje:
PR138 SKORYGOWANIE SKŁADU MIESZANKI 49% (niby ma się zawierać pomiędzy 0÷100%, przy czym niby 50% jest super)
PR143 WSPÓŁCZ. WZMOCNIENIA KOREKCJI SKŁ. MIESZ. 110 (niby ma się zawierać pomiędzy 0÷255, środek wynosi 127,5. 110-127,5 daje właśnie prawie -18 - czy to właśnie te LTFT odczytane przez inne programy diagnostyczne?)
PR144 OFFSET SYSTEMU KOREKCJI SKŁADU MIESZANKI 146 (niby ma się zawierać pomiędzy 0÷255)
Czy ktoś z Was potrafi interpretować wskazania z Clipa? jak się to powinno czytać?
Na co jeszcze rzucić okiem? (ustawienie rozrządu, kompresja, cewki?)
Temat co prawda nie dotyczy Scenica ale Clio III 1.6 16V 128KM (silnik K4M 862).
Walczę ze zbyt dużym spalaniem przy prawie emeryckiej jeździe - średnio 10l./100km (60% trasy, reszta to płynna jazda po małym miasteczku), dodatkowo wydaje mi się, że jak mocno mu przycisnę to nie ma takiej mocy jak wówczas gdy płynnie wciskam pedał gazu, silnik ładnie pracuje i ładnie odpala, brak innych negatywnych odczuć oprócz powyższych...
Sprawdziłem to co umiałem/na co pozwalały posiadane mi narzędzia, tj:
- pierwsza sonda lambda pracuje poprawnie w zakresie ok 0,1 - 0,85V
- druga sonda lambda również pracuje poprawnie - w trakcie jazdy trzyma się zakresu ok 0,6 - 0,8V, jak odpuszczam to spada do zera...
- wartość podciśnienia na wolnych obrotach (wyłączone wszystko co obciąża silnik) - ok 0,360bar - (niby ma się zawierać pomiędzy 0,240÷0,410bar)
- czujnik temperatury powietrza w dolocie pokazuje poprawne wartości - tak na logikę
- ciśnienie paliwa na wolnych i na wysokich niezmienne 3,5 bar (wtryski nie puszczają - nie wiem jak rozpylają, natomiast zawór zwrotny troszkę puszcza ok 1bar na 90sekund ale nie wpływa to negatywnie na ciśnienie w listwie)
- dolot szczelny (filtr powietrza nowy)
- wydech szczelny
- czas wtrysku ok 2,7ms
- świece irydowe NGK wszystkie jednolicie szaro-białe
- oleju nie bierze
LTFT w Delphi, ScanMaster ELM, Piston pokazują identyczne wartości, które są w przedziale od minus 18 do minus 14 (-18 ÷ -14)
STFT w powyższych programach diagnostycznych skaczą jak głupie, lecz przy jednostajnej jeździe zawierają się w zakresie ok minus 10 do plus 10 (-10 ÷ +10)
Kto może powiedzieć, czy LTFT odczytane przez powyższe trzeba dzielić przez 4 (niektórzy na różnych forach Reno tak piszą), czy to już prawidłowe wskazania?
Renault CLIP natomiast pokazuje:
PR138 SKORYGOWANIE SKŁADU MIESZANKI 49% (niby ma się zawierać pomiędzy 0÷100%, przy czym niby 50% jest super)
PR143 WSPÓŁCZ. WZMOCNIENIA KOREKCJI SKŁ. MIESZ. 110 (niby ma się zawierać pomiędzy 0÷255, środek wynosi 127,5. 110-127,5 daje właśnie prawie -18 - czy to właśnie te LTFT odczytane przez inne programy diagnostyczne?)
PR144 OFFSET SYSTEMU KOREKCJI SKŁADU MIESZANKI 146 (niby ma się zawierać pomiędzy 0÷255)
Czy ktoś z Was potrafi interpretować wskazania z Clipa? jak się to powinno czytać?
Na co jeszcze rzucić okiem? (ustawienie rozrządu, kompresja, cewki?)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-08-2021, 10:24 przez lekkir.)