K4M vs K4J
op
Cześć i czołgiem, temat dość luźny więc postanowiłem założyć go tutaj. W tym miesiącu będę kupował Scenica II i zastanawiam się, czy jest istotna różnica w użytkowaniu silników K4M i K4J? 10KM wielkiej różnicy nie robi, a z tego co czytałem to ta sama konstrukcja różniąca się jedynie średnicą tłoka. Będę wdzięczny za opinie - w planach założenie instalacji elpidżi irmy STAG. Cel zakupu - dojazdy do pracy ok. 50-200km, kilka razy do roku dłuższe trasy.
1,4 K4M to muł bagienny (bardzo rzadko spotykany)
1,6 K4J to muł awaryjność taka sama czyli żadna czasami cewki czujniki i tyle
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Witaj. Rozumiem że ważna dla Ciebie jest ekonomia sądzę iż lepszym wyborem będzie K4M (1.6). (1.4)K4J miałem w megane, brakowało momentu obrotowego na niższych obrotach, a scenic jest cięższy więc tym bardziej zalecany większy silnik.
op
Pio555 - dzięki za info. Miałem wcześniej 1,6 8V(K7M) w RMC która ważyła tonę i muszę przyznać ze do 130km/h było w zupełności wystarczająco.
Tutaj znalazłem informację, że K4J (1,4) trochę mniej pali (co potwierdzają raporty spalania na autocentrum.pl) i ciszej pracuje. Podstawa dla mnie to bezawaryjność i niskie koszty napraw. Teraz mam Mazdę 6 2.0 diesel (136KM mod na 170KM) i w naprawy władowałem już tyle, że kupiłbym nieźle wyposażonego Scenica 2 ;) Luaksz82- auto z założenia ma być narzędziem pracy czyli ma jeździć tanio i w miarę bezawaryjnie ;) (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2017, 15:39 przez Maslan.)
1.4 zadko spotykany a jak juz znajdziesz to sa to wersje podstawowe bez praktycznie wyposażenia które w 1,6 masz juz praktycznie w standardzie
co do spalania to myślę,ze bez LPG się nie obejdzie bo spalanie w mieście to min 10 l jedno jest pewnw oba te silniki sa za słabe to SC II ale mają jedna niezaprzeczalną zaletę-sa bezawaryjene
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM (16-09-2017, 15:39)Maslan napisał(a): Luaksz82- auto z założenia ma być narzędziem pracy czyli ma jeździć tanio i w miarę bezawaryjnie ;)Dlatego nadal pozostaje przy 1.6 tym bardziej że będziesz zakładał lpg. Widzę że jesteś mocno przekonany że 1.4 będzie spalał mniej a tak do końca nie jest i czasami możesz się zdziwić. Jak myślisz dlaczego tak mało jest sceniców z tym silnikiem?(1.4) (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2017, 16:28 przez lukasz82.)
Przejedź się 1.6 a najlepiej 2.0 nie będziesz chciał mniej
Widzę że jesteś bardzo zfokusowany na to 1.4 ale to jest dobry wybór w SC II Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Daj linka do tego 1.4 obejrzymy
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości