Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Kierownica - ustawienie na wprost


vitia
Zarejestrowani

op Wiem, że to nie temat o wlepce klubowej czy "upolowaniu foci Scenica", pewno nikt tu nie zajrzy nawet... Ale zaryzykuję Thumbup

Regenerowałem sam maglownicę. Doświadczenie mam tylko w starszych samochodach, gdzie łatwiej to ogarnąć. Stąd błąd, który popełniłem - kolumnę kierowniczą osadziłem względem listwy zębatej o jeden ząb nie w to miejsce. Efekt jest tego taki, że z jednej strony brakło możliwości wyregulowania zbieżności przy kierownicy ustawionej na wprost.
Wiem jak zdemontować kierownicę (w teorii, obejrzałem na YT). Jednak pod kierownicą znajduje się sporo różnych kabli, czujników. Nie wiem czy przestawienie jej na wieloklinie jest możliwe. I o to właśnie pytam.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(24-10-2021, 14:53)vitia napisał(a): Wiem, że to nie temat o wlepce klubowej czy "upolowaniu foci Scenica", pewno nikt tu nie zajrzy nawet... Ale zaryzykuję Thumbup

Regenerowałem sam maglownicę. Doświadczenie mam tylko w starszych samochodach, gdzie łatwiej to ogarnąć. Stąd błąd, który popełniłem - kolumnę kierowniczą osadziłem względem listwy zębatej o jeden ząb nie w to miejsce. Efekt jest tego taki, że z jednej strony brakło możliwości wyregulowania zbieżności przy kierownicy ustawionej na wprost.
Wiem jak zdemontować kierownicę (w teorii, obejrzałem na YT). Jednak pod kierownicą znajduje się sporo różnych kabli, czujników. Nie wiem czy przestawienie jej na wieloklinie jest możliwe. I o to właśnie pytam.

W tym samochodzie to tak nie działa. A przynajmniej - nie będzie do końca dobrze.
Ustawiasz mechanicznie wszystko "na środku" , symetrycznie. Kierownica jak do jazdy na wprost, koła do jazdy na wprost.
ewentualne korekty ustawienia pozycji kierownicy względem kół - regulacja długością drążków.
Jeszcze raz sprawdzenie, czy koła są do jazdy na wprost (i czy jest to zgodne z pozycją kierownicy) - i w oprogramowaniu samochodu przeprowadzasz procedurę ustawienia zerowego kąta skrętu wspomagania.
Inaczej albo samochód ściąga, albo ma ograniczony promień skrętu w jedną stronę.
A ustawienie zerowego kąta bez ustawienia mechanizmu powoduje, że jeździmy z przestawioną kierownicą.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • vitia
vitia
Zarejestrowani

op Tak też właśnie myślałem. Ból w tym, że regulacja na drążkach się skończyła. A rozbieranie maglownicy to upierdliwa robota. Ale chyba mnie to nie minie.
Promień skrętu jest jednakowy w obie strony. Tylko, że kierownica jest nieznacznie przekręcona w prawo. Ale kwestia właśnie wspomagania, czujników itp. Dzięki za odpowiedź.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(24-10-2021, 14:53)vitia napisał(a): Jednak pod kierownicą znajduje się sporo różnych kabli, czujników. Nie wiem czy przestawienie jej na wieloklinie jest możliwe. I o to właśnie pytam.
Na wieloklinie nie przestawisz kierownicy. Wieloklin ma tylko jedno możliwe położenie kierownicy. Brak jednego wyfrezowanego ząbka.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • vitia
ko-ma
Zarejestrowani

(24-10-2021, 16:47)vitia napisał(a): Tak też właśnie myślałem. Ból w tym, że regulacja na drążkach się skończyła. A rozbieranie maglownicy to upierdliwa robota. Ale chyba mnie to nie minie.
Promień skrętu jest jednakowy w obie strony. Tylko, że kierownica jest nieznacznie przekręcona w prawo. Ale kwestia właśnie wspomagania, czujników itp. Dzięki za odpowiedź.

Zatem skompensowałeś błąd ustawienia listwy zębatej poprzez przestawienie (o tę samą wartość) drążków kierowniczych.
Jeśli przestawiona kierownica Ci nie przeszkadza - ustaw punkt zerowy wspomagania (programowo - koniecznie, inaczej samochód będzie wyraźnie ściągał) i jedź.
Jeśli przeszkadza - rozbiórka i składanie na nowo. Bo kierownica na wałku kolumny ma tylko jedno położenie (to nie 126p).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • vitia
vitia
Zarejestrowani

op No ja mam doświadczenie właśnie z zabytkami i tam na wieloklinie przestawia się bez problemu.
No nic, biorę się za robotę zatem. Dzięki za pomoc.
A wie ktoś z Was może jeszcze coś na temat tego uszczelniacza do maglownicy? Tego osłaniającego łożysko kolumny kierownicy. Nie potrafię namierzyć go, ani nawet nr OEM (na catcar go nie widzę). Wg moich pomiarów 17x43.

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

op Ma ktoś z Was maglownicę jakąś poza autem? Stan nieistotny. Potrzebuję by mi ktoś cyknął jedna fotkę.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(01-11-2021, 17:18)vitia napisał(a): Ma ktoś z Was maglownicę jakąś poza autem? Stan nieistotny. Potrzebuję by mi ktoś cyknął jedna fotkę.

Jutro po południu mogę mieć na wierzchu (jest zdemontowa, tylko muszę się do niej w gratach dokopać, a u mnie to nie takie proste). Napisz, jakie foto jest potrzebne.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

op Przy maksymalnie wysuniętej w prawą stronę (najlepiej przy założonym drążku kierowniczym), zdjęcie drążka kolumny kierowniczej od góry. Muszę zobaczyć jak jest ustawiony wałek kolumny kierowniczej (jak ustawione są nacięcia).
Coś mi nie pasuje, bo albo z jednej strony, albo z drugiej mi brakuje regulacji na drążkach. I najprawdopodobniej coś źle złożyłem.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(02-11-2021, 17:28)vitia napisał(a): Przy maksymalnie wysuniętej w prawą stronę (najlepiej przy założonym drążku kierowniczym), zdjęcie drążka kolumny kierowniczej od góry. Muszę zobaczyć jak jest ustawiony wałek kolumny kierowniczej (jak ustawione są nacięcia).
Coś mi nie pasuje, bo albo z jednej strony, albo z drugiej mi brakuje regulacji na drążkach. I najprawdopodobniej coś źle złożyłem.

Jak z założonym drążkiem (a w zasadzie końcówką) - służę, ale jutro po południu.
Dziś utknąłem przy Skodzie - stała od śmierci Ojca, wypadało by przegląd zrobić, a tu okazuje się, że bateria "nieco" siadła, a i połowy świateł z przodu nie ma...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości