Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Kierownica - ustawienie na wprost


vitia
Zarejestrowani

op
(26-02-2022, 14:30)Gieno555 napisał(a): Może odświeże temat żeby nie zakładać nowego.
Mam błąd stering wheel position.
C0051
Ktoś wie od czego to błąd?

Musisz przeprowadzić kalibrację konta zerowego w clipie. Możliwe, że delikatnie przekręciłem nazwę Biggrin Tak czy siak - clip.

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ krzysztofk wymiana sprężyn, łożysk na amortyzatorze i osłon amorka. Wymiana końcówek drążków kierowniczych.

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Zbieżność rozumiem była robiona.
Jak pisze poprzednik, potrzebny komputer.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

S C III ma w kierownicy czujnik kąta skrętu kierownicy a ABS odczytuje prędkości w obu przednich kołach. Jeżeli wykrywa lekkie skręcenie kierownicy a czujniki ABS pokazują tą samą prędkość obu kół przednich wówczas będzie błąd.

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ krzysztofk zbieżności jeszcze nie ustawiałem bo mam jeszcze robotę przy zawieszeniu. Jak już wszystko będzie zrobione to wtedy.
@ andrzejwa no powiem że teraz lekko ściąga ale nie jest to jakieś mega ściąganie.
Więc jak ustawie zbieżności to zniknie?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Jak ustawisz to się przekonasz. Kierownica ma być normalnie "poziomo" i samochód ma jechać prosto. Nie może być skręcona w lewo lub prawo by zapewnić jazdę na wprost. Tu ABS odczytuje prędkość koła lewego i prawego i jeżeli odczyty prędkości obu kół są identyczne to przy lekko skręconej kierownicy odczyta niezgodność z jazdą na wprost.

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ andrzejwa czego ci francuzi jeszcze nie wymyślą. Zobaczymy po zbieżności co pokaże

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

To nie jest żaden wymysł Francuzów, obecnie chyba wszystkie samochody korzystają z tego systemu. Możesz w sterowniku ABS wyłączyć obecność esp i chyba problem zniknie. To tak trochę off top ale warto zawsze po wymianie elementów w układzie sterowniczym ustawić zbieżność oczywiście obowiązkowo przy ustawieniu i zablokowaniu kierownicy do jazdy na wprost.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2022, 20:47 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Skończę remonty zawieszenia to ustawie zbieżności i wtedy zobaczę

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Tylko że nie w samej zbieżności tkwi problem, a w programowym ustawieniu zerowego kąta skrętu kół.
Czyli w kolejności: ustawienie symetrii układu (kierownica na wprost, koła na wprost) z regulacją zbieżności, ale symetrycznie z obu stron.
Zerowanie kąta skrętu.
Teraz dopiero próba drogowa i ocena, czy ściąga.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • krzysztofk




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości