Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Klocki i tarcze kilka propozycji, co wybrać?


scenicmario
Zarejestrowani

op Witam,

Otóż od ok 6 lat jestem właścicielem scenic I FL 1,4L 16v 70kW, 2000r.

Robię mało kilometrów, głównie dojazd do pracy (2km) i krótkie odcinki na mieście więc rocznie jak będzie 2-2,5tys km przebiegu to jest dobrze[Obrazek: biggrin.gif]
To moje pierwsze autko i pierwsza wymiana tarcz i klocków.

Dostałem kilka propozycji i trochę zgłupiałem, bo każdy poleca co innego
Chodzi o zestaw na przednią oś.
Mechanik proponuje:
tarcze ABE C3R011ABE w cenie 2x145,29zł (z intercars)
klocki DELPHI LP1744 (z intercars) w cenie 145,55zł
do tego robocina 150zł (wymiana klocków i tarcz - przód, czyszczenie jarzm, mierzenie bicia na piastach mikrometrem, wymiana smaru na prowadnicach)
dodatkowo jak mowi klocki zaklada troche drozsze bo sa na poczatku scierania bardzo miekkie i ladnie ukladają tarcze, nowe tarcze ze jej nie powichruje..
i tu moje pytanko? z tego co widzę na sklepie intercars, tarcze są po 2 sztuki w opakowaniu, wiec po co zaklepał 2x (czyżbym o czymś nie wiedział?)

z innego źródła polecono mi z kolei (ceny promo od kolegi)
tarcze remsa za 138zł lub tarcze ATE za 157zł
klocki remsa za 102zł

i jeszcze propozycja z drugiego znajomego co handluje częściami, że się teraz opłaca brać tarcze i klocki z firmy quadro (niewiem czy poprawnie wpisalem nazwe), ze dobre jakosciowo i niedrogie, dopuki trzymaja poziom mozna brac.

ew. co sami polecacie z wlasnego doswiadczenia?
dzieki z gory wsparcie Biggrin

Odpowiedz
Marian1981
Zarejestrowani

Za tą cenę kupisz TRW lub Boscha.

Odpowiedz
Rinek
Zarejestrowani

Osobiście zawsze kupuje najlepsze klocki i tarcze na jakie mnie stać, raczej renomowane marki. Częstem te parę % lepszego hamowania to moje lub kogoś życie albo to czy będę musiał jechać do lakiernika czy nie. Nie oszczędzaj na tym. Przy okazji wymiany klocków i tarcz warto zmienić płyn hamulcowy bo znając życie ma już parę lat za dużo oraz sprawdzić przewody sztywne i giętkie. Pozdro!

Odpowiedz
CzarnePaliwo
Specjalisci

scenicmario, w kwestii płynu hamulcowego - do cywilnie eksploatowanego samochodu w zupełności wystarczy spełniający specyfikację DOT 4. Na przykład Ravenol:
https://czarnepaliwo.pl/glowna/353-raven...500ml.html
https://czarnepaliwo.pl/glowna/354-raven...-4-1l.html

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Podstawa w tarczach to dobra stal.
To ile robisz km rocznie jest mało ważne, bo bezpieczeństwo za każdym razem jest równie ważne.
No i jak kupisz coś z najwyższej półki, to spokój na lata.

obliczanie na lukkakatorze

Thumbup
Odpowiedz
wojtekrx
Zarejestrowani

Ostatnio wymieniłem sobie sam przód i tył klocki plus tarcze.
Tylne tarcze ATE z łożyskiem. Klocki bodajże TRW. 
Przód to TEXTAR. I tarcze i klocki. Tanio nie było bo tylne tarcze z łożyskiem to koło 500zł a przednie TEXTAR to chyba 130 za sztukę. Do tego jeszcze wymienione tylne tuleje prowadzące zacisku. Wszystko solidnie czyszczone i przesmarowane
. Wydatek był ale teraz hamowanie to bajka. Na bezpieczeństwie się nie oszczędza.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojtekrx za ten post post:
  • servoos
sportway
Zbanowani

Wymieniałem ostatnio w drugim aucie, które robi rocznie podobny przebieg do Twojego na BREMBO. W komplecie nowe ślizgi. Tarcze zostawiłem, bo mają minimalny próg. Hamulce dzień do nocy.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości