Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Komputer sam resetuje przejechane kilometry


Gabi88
Zarejestrowani

op Witam piszę bo nie mogę znaleźć na forum wątku. Mam mały problem z komputerem, resetuje mi parametry sam. Mam scenica 1 ph2 1.8 16 v lpg. nie wiem może to jest następstwo drugiego problemu, bo czasami podczas jazdy mam takie pojedyncze szarpnięcia. Niezależnie od tego czy silnik zimny czy rozgrzany. Od razu piszę, że świece wymienione i cewki też.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

może chwiloo zanika napięcie podczas tego szarpnięcia i stąd reset zegarów... sprawdź połączenia kabli przy akumulatorze czy aby wszystko jest oki...

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Gabi88
Zarejestrowani

op
(11-02-2018, 15:28)scrabi83 napisał(a): może chwiloo zanika napięcie podczas tego szarpnięcia i stąd reset zegarów... sprawdź połączenia kabli przy akumulatorze czy aby wszystko jest oki...

Chyba raczej od tych szarpniec nie, bo w sumie tak jakby troche ustaly i sa naprawde sporadyczne.
Ale chyba sie komputer resetuje przy uruchomieniu silnika.
Bo przy odpalaniu wszystkie wskazówki przy zegarach i wskaźnikach opadaja totalnie na dol.

Odpowiedz
fannadil
Zarejestrowani

tak jak scrabi napisał możesz mieć luźną klemę, najprostrza rzecz do sprawdzenia a dość prawdopodobna

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Układ elektryczny na pracujacym silniku zasilany jest z alternatora. Odpiecie czy poluzowana klema nie spowoduje braku napiecia. Winny moze byc licznik, bo wytlumacz mi dlaczego u mnie resetowal sie zima przy odpalaniu auta, a teraz nawet wyjecie licznika nie  powoduje resetu ? Francuska elektronika chopie.

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

(09-03-2018, 19:19)sportway napisał(a): resetowal sie zima przy odpalaniu auta
W zimie akumulator szybciej się rozładowuje, że względu na niską temperaturę. Skoro Tobie się resetują przy rozruchu, to albo masz słaby, zużyty akumulator, albo luźną klemę, albo gdzieś nie ma masy. Alternator zaczyna działać po osiągnięciu odpowiedniej prędkości obrotowej, zanim zacznie dawać 14V cały układ jest zasilany z baterii, na której napięcie podczas rozruchu spada nawet do 10V, nie na wszystko prądu wystarczy.
U mnie przyczyną resetów była luźna klema masowa, a luźna była, bo śruba wytarła w niej rowek.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2018, 10:34 przez filozof.)

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości