(14-08-2018, 21:13)adamchciuk napisał(a): Witam!
Miałem podobny problem tylko ja oberwałem najpierw komunikatem skontroluj układ wtrysku paliwa a po niedługim czasie wyswietlił sie komunikat skontroluj układ wydechowy. Okazało się że przepustnica o której piszesz była zapieczona. Na youtubie jest filmik jak ją wyczyścić
https://www.youtube.com/watch?v=6Dywdg16GaA
gość tu mówi że trzeba pozniej przeprowadzić adaptacje przepustnicy ale ja nic takiego nie robiłem.
Wjechałem na kanał, zdjołem silniczek sterujący przepustnica , spryskałem ją dobrze na początek środkiem penetrującym, po jakimś czasie popryskałem smarem w sprayu i powoli ją rozruszałem. Była tak zapieczona ze nei szłą jej ruszyć w palcach, po wyczyszczeniu chodziła jak nówka! na koniec nasmarowałem ją smarem mimedzianym odpornym na wysoką temperaturę, założyłem silnik i po odpaleniu auta wszystko wróciło do normy i do dzis mam spokój, tak ze zaoszczędziłem kilkaset złotych. Później watro tylko gdzies sie przejechac na trase zeby ewentualnie wypalic DPF. Koszt naprawy to ok 25zł (cena preparatu i smaru)
Miałem takie same objawy, ponieważ nie udało mi się wyjąć dolnej śruby skończyło się na jej opukiwaniu (śruby), potraktowaniu mechanizmu preparatem penetrującym i smarem ceramicznym. Po tych zabiegach dźwignię można przekręcić palcem, komunikat zgasł po drugim zapaleniu silnika i jak na razie nie powrócił. Załączam zdjęcie z zaznaczonym ruchem dźwigni. Od dzisiaj nie wybieram na myjni programu z myciem podwozia.