Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Kopci na biało-siwo 1.9dci


Piekarelk
Zarejestrowani

op We wrześniu 2022r zrobiłem remont silnika (honowanie, pierścienie, panewki,kompleksowo zrobiona głowica) przejechałem ok 4tys km i auto od czasu do czasu zaczyna pod kopcac na biało/szaro(już sam nie wiem) wtryski ok, ciśnienie na cylindrach 28bar, kopci bardziej jak się silnik rozgrzeje. Kolega mechanik twierdzi że wina leży po stronie cylindrów, pierścieni ze tuleje są mocno zużyte. Już sam nie wiem ??

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Czy ubywa ci olej lub płyn , sprawdzałeś odmę ?

Odpowiedz
itek
Biały dym to najczęściej jak płyn dostaje się do cylindrów i w postaci pary wychodzi do rury - sprawdź, czy sa ubytki płynu.
Może to być częściowa zawartość wody w ON - sprawdzić filtry. Zapowietrzanie układy paliwowego może dawać efekt białego dymu (niewłaściwy stosunek paliwo-powietrze) a silnik traci moc. Ogólnie, jeśli zrobiłeś remont 4k wstecz, to powinno śmigać ale nie znaczy, że coś walnęło lub błąd w naprawie.
Za mało info o cechach i okolicznościach występowania "podkapcania".

Odpowiedz
Piekarelk
Zarejestrowani

op Jak narazie ani płynu ani oleju nie ubywa. Kolega twierdzi ze to bardziej jest śmierdzący dym. Mierzyłem ciśnienie na cylindrach to ma równo wszędzie po 28bar. Bardziej zaczyna dymić jak się rozgrzeje silnik (ale nie zawsze) w czasie jazdy jakoś nie widzę za sobą chmury dymu bardziej na postoju albo jak ruszam. Jak wymieniałem turbo to zauważyłem że z tyłu silnika od wysokości kolektorów/uszczelki pod głowica blok silnika jest cały mokry, jakby ktoś olejem roślinnym polał, ale nie mogłem z lokalizować wycieku. Może cieknie z pokrywy zaworów albo ciut niżej co trzyma wałek rozrządu albo z pod uszczelki kolektora (w tym przypadku chyba by kopcił bardziej na czarno). Już nie wiem co sprawdzać. Przód silnika suchutki.
Dzięki i pozdrawiam ??

(16-05-2023, 19:15)Jurek napisał(a): Czy ubywa ci olej lub płyn , sprawdzałeś odmę ?

Odmę mam wyprowadzona na zewnątrz a przewod od odmy do turbo zaślepiony, egr też zaślepiony. Ale tak miałem  zrobione  już przed remontem.

Pali na dotyk i mocy nie traci, pojeżdżę jeszcze trochę może zacznie czegoś ubywać albo wylezie przyczyna

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-05-2023, 08:02 przez Piekarelk.)

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Jeśli na 100% niczego nie ubywa i masz pewność że wtryskiwacze rozpylają prawidłowo i masz to kopcenie od początku to sprawdziłbym ustawienie rozrządu . Ciekawe ile zebrano głowicy przy planowaniu i gniazd wtryskiwaczy przy ich frezowaniu ,ważna jest też grubość podkładek pod wtryskami. Przy zużytych pierścieniach lub gładzi cylindrów brałby olej .Tak jako ciekawostka widziałem pierścienie w Scani które skończyły się po 10 tysiącach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-05-2023, 20:13 przez Jurek.)

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

(17-05-2023, 07:55)Piekarelk napisał(a): Jak wymieniałem turbo
A przy tej wymianie wszystko było czyszczone? Przewody, cooler?

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Piekarelk
Zarejestrowani

op
(17-05-2023, 21:45)Lepus napisał(a):
(17-05-2023, 07:55)Piekarelk napisał(a): Jak wymieniałem turbo
A przy tej wymianie wszystko było czyszczone? Przewody, cooler?

Turbo było wymieniane bo podejrzewałem że podsysa mi olej, na stole okazało się że moje stare turbo nie jest zle, ale jak już było to je z regenerowali ale to nie przyniosło poprawy.

(17-05-2023, 20:13)Jurek napisał(a): Jeśli na 100% niczego nie ubywa i masz pewność że wtryskiwacze rozpylają prawidłowo i masz to kopcenie od początku to sprawdziłbym ustawienie rozrządu . Ciekawe ile zebrano głowicy przy planowaniu i gniazd wtryskiwaczy przy ich frezowaniu ,ważna jest też grubość podkładek pod wtryskami. Przy zużytych pierścieniach lub gładzi cylindrów brałby olej .Tak jako ciekawostka widziałem pierścienie w Scani które skończyły się po 10 tysiącach.

Auto przejechało ok 4tys km po remoncie i wtedy zaczął się ten problem podkopcania. Jeszcze wpadł mi do głowy pomysł żeby sprawdzić chlodniczke egr może tam coś cieknie ? Rozrząd jest na pewno ok

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-05-2023, 22:25 przez Piekarelk.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości