Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Którędy bierze olej.


ErykSX
Zarejestrowani

op Witam
Mam takie pytanie w sumie z ogólnej dziedziny motoryzacjii jak stwierdzić którędy silnik bierze olej.

Silnik 1.5 dCi, 80 km, po wymontowaniu świec żarowych jedna była cała w oleju, i o to znalazłem powód znikającego oleju. 

I teraz pytanie jak zdiagnozować czy uszkodzone są pierścienie/uszczelka/uszczelniacze zaworowe, bez ściągania głowicy???
Dodam, że płyn chłodniczy nie ubywa ani nie miesza się z olejem, silnik pracuje na wszystkie cylindry, moc ma.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

a jeśli mowa o ubywającym oleju to z rury wydechowej nie wali na biało niebiesko?
żeby sprawdzić UPG robisz test i masz jasność w 10 min.
uszcelniacze zaworowe to najprościej sprawdzić rano jak odpalisz czy nie kopci z olejem, bo przez noc olej spłynie przez nieszczelne uszczelniacze do cylindrów.a ogólnie zrób test ciśnienia w cylindrach najlepiej olejowy to bedziesz miał czarno na białym/

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
ErykSX
Zarejestrowani

op Tak jest, kopci na biało niebiesko, tylko gdy silnik jest zimny, gdy zagrzany juz nie. Test sprężania był robiony na 3 cylindrach, wyszło po 21 prawie idealnie, akurat na tym czwartym gdzie jest olej nie mam dojścia ( końcówka przyrządu nie wchodzi ) ale z tym sobie poradze. "zrób test" co ma to znaczyć ?

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Jeżeli kłóci Ci na biało niebiesko czyli spala olej z rana to więcej jak pewne ze uszczelniacze zawodowe nie trzymają. Olej przez noc spływa do cylindow.
Ale druga sprawa ze pierścionki też mogą już padać zwłaszcza olejowe.

Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.

https://www.youtube.com/watch?v=M_kvBm4rjb8
to jest test na obecność Co2 , czyli czy uszczelka pod głowicą jest cała.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2017, 21:53 przez scrabi.)

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Latwo sprawdzic jak odkrecisz korek od oleju rano i wali spalinami to uszczelniacze, jak wali przez miarke to pierscienie...

Dodatkowo kazdy mechanik wie ze jak wlejesz 50 ml oleju i bedziesz sprwadzal cisnienie i jak najpierw bylo niskie a po wlaniu OK to rowniez znaczy wymien uszczelniacze ;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-02-2017, 15:19 przez Wojtgda.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości