LPG w grandzie
op
(04-11-2018, 11:59)oska_87 napisał(a):(04-11-2018, 00:21)jacek01 napisał(a): Ja mam nietypową butlę 680x 180 .Jest fajna ,bo nic nie widać. Zderzak i tylko zderzak. No i wtryski barracuda , parownik tomasetto nordic . Brutto 52litry, netto 42 L. https://jacus.pl/zbiornik-toroidalny-zew...p-976.html Mój 630x200 ma 48l brutto A 38,5 netto. Różnica 4litrow netto (+/- 40km drogi?) A roznica w cenie zbiornika ok 100zl. Tyle że tutaj na plus 180tki przemawia to że to nie widać zza zderzaka i siedzi 2cm wyżej od podłoża. Ale widziałem sceniki z butami 220 i też jakoś jeździły. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2018, 13:37 przez paker228.) (04-11-2018, 13:37)paker228 napisał(a):(04-11-2018, 11:59)oska_87 napisał(a):(04-11-2018, 00:21)jacek01 napisał(a): Ja mam nietypową butlę 680x 180 .Jest fajna ,bo nic nie widać. Zderzak i tylko zderzak. No i wtryski barracuda , parownik tomasetto nordic . No ta 180 to chyba dla mnie najlepsza opcja rozglądam się właśnie po nowym roku chce zamontować, jakiś monter polecany podkarpacie, mazowieckie ?? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Witam wszystkich. Temat LPG znam od zachrystii więc opowiem wam jak to wygląda z drugiej strony.
Zacznijmy od ceny przyzwoitej instalacji. Ta powinna oscylować w granicach 2300-2400 zł do silnika wolnossącego i jakieś 2500-2800 w przypadku silnika Turbo. Wynika to głównie z zastosowania większego reduktora bo reszta instalacji przeważnie niczym się nie różni. Wyższy koszt niż podałem wynika najczęściej z wyższej marży np. jeśli montaz odbywa się w większym mieście. Instalacje kosztujace poniżej tych kosztów to instalacje budżetowe czyli najczęściej na gorszych wtryskach (najczęściej Valtec) - bardzo popularny wśród monterów łapiących klientów niską ceną. Budżetówki kosztujace 1900-2000zł muszą też mieć dodatkowo okrojony sterownik który to właśnie jest największym problemem bo w razie gdy auto nie chodzi jak należy gazownik nie ma zbyt dużego pola popisu żeby takie auto wystroić. Brak w nich także przeważnie rozbudowanej możliwości dotrysku benzyny. Ale uwaga... gazownicy działają też w drugą stronę namawiając was na dopłatę 100-200zł na sterownik z OBD. Problem w tym że 80% warsztatów nawet jeśli do niego dopłacicie to go nie podłącza i jeździcie sobie jak na tym uboższym sterowniku. Warto więc gazownika na starcie zapytać czy wogole ma zamiar włączyć to cudo czy tylko chodzi o dodatkowy zarobek dla niego. Kolejna sprawa... silnik Turbo o mocy około 200 koni powinien już mieć położoną rurkę 8mm ponieważ te silniki w przeciwieństwie do silników wolnossacych mają nagłe i bardzo duże chwilowe zapotrzebowanie na gaz w momencie kickdownu. To jest istotne chociaż już nie raz widziałem auta 250-280 konne z rurką 6mm więc gazownicy pochodządo tego bardzo luźno. Kolejna sprawa lubryfikacja... dajcie sobie z nią spokój. Lepszy jest już zwykły dotrysk benzyny gdzie każda instalacja niebudżetowa go posiada. Kolejny myk... 90% warsztatów nie ściąga do nawiercania dysz kolektora ssącego. Wióry idą do silnika ale przeważnie auta jakoś to znoszą... chociaż nie zawsze... A co do podłogi w Scenicu II to powinno się ją wzmocnić tylko to wymaga trochę pracy i nie każdemu się chce. Podsumowując... nie kupujcie instalacji budżetowych tylko te średniej półki. Nie żałujcie na wtryskiwacze bo to podstawa dobrej instalacji. Warto dopłacić do lepszych. Nie dopłacicie do sterowników których i tak nie wykorzystacie. Pytajcie o rurkę 8mm i demontaż kolektora (za taką usługę często trzeba dopłacić). Reduktor dobierajcie ze sporym zapasem mocy a nie na styk. Auto 200 konne powinno mieć reduktor na przynajmniej 240-250 koni. W przypadku m.in aut japońskich i Opla róbcie dotrysk benzyny a nie lubryfikacje
op
Słuszne słowa. Mam idealny przykład do porównania bo mam w domu 2 auta, scenika zrobiłem na co najmniej średniej półce (Magic III do 250 KM, wtryski AC W03, Stag 4 Qbox Plus, przewody 8mm, butla 630x200) A lagunę kilka lat temu w swojej nieświadomości zrobilem n tym co "warsztat" zaproponował, więc na totalnej budżetówce (czerwone walteki, reduktor jakaś alaska, lpgtech, a resztę nawet nie wiem co włożone).
Ale..zeby nie było tak czarno - trochę obronie lagunę. Mimo że instalacja kosztowała sporo mniej niż w scenicu (laguna 1.6) to jeździ to całkiem dobrze. Sterowniki lpgtech nie są wcale takie złe, auto wystrojone, walteki fakt, są trochę głośne, słyszałem że dość mało precyzyjne, ale są że tak powiem odporne na złej jakości gaz. Wiadomo że filtry się zmienia, ale wtrysk dostaje najbardziej po du*ie, a jakby już któryś nie domagał to się to zestawem naprawczy i dalej śmiga. Jak na 105KM w Lali te podzespoły wystarczają, jedynie martwi mnie że kolektkr nie był zdejmo2ane bo auto zyskało całą instalację w niecałe 8 godzin roboczych.. Z scenica jestem bardzo zadowolony, a z laguną na serwis i ew.strojenie wiem że pojadę do człowieka, który mi zakładał w scenicu lpg i valteki mi nie straszne Po południu będzie trochę zdjęć z tej instalacji.
Zestaw naprawczy do Valteków owszem jest tani, ale w domowych warunkach słabo widzę możliwość wyregulowania aby równo dawkowały.
Wymiana na lepsze wtryski zalecana, warto też przy wymianie filtra fazy lotnej zainwestować w lepszy filtr. Alaska wcale nie jest takim złym reduktorem. Przy 105 koni powinna sobie radzić. LPG Tech robi całkiem niezłe sterowniki do gazu, poza tym ich algorytm autokalibracji w dużej liczbie samochodów wystarcza do prawidłowej pracy instalacji. Samodzielne strojenie instalacji na tych sterownikach też jest proste. Jak nie demontowali kolektora to pewnie wkrętki masz w plastikowej części kolektora więc wpływ na silnik jest raczej znikomy. Niestety odbija się to na spowolnionej reakcji na pedał gazu ze względu na odległość od zaworów dolotowych. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2018, 09:06 przez polaq.)
Tak jak kolega pisze z budżetówką będziesz co chwilę u gazownika. U mnie była Alaska at09 i się okazała za słaba. Gazownika mówił że jak coś nie tak to mam przyjechać. No i chłopakowi się zmarło. Podjechałem do drugiego warsztatu a tu terminy. Fachman spojrzał i mówił abym kupił nordica niby to samo ale nie to samo . Kupiłem i założył wyregulował. Komputera nawet nie ruszał KME NEVO bo stwierdził , że czasy i mapa jest Super ustawiona. Od dwóch lat nie tykam instalacji tylko filtry co 10 tyś. Autem najechane 60 tyś. Spalanie 9-11 / 100 . Jak na granda .
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
op
Jak narazie laguna na budżetowej instalacji śmiga bezproblemowo. Na serwisie za pół roku jak będzie zmiana filtrów zrobimy kolejne strojenie bo delikatnie słabnie zaraz po przelaczeniu na gaz przez jakieś 5-10sek. Valteki beda wymienione jak juz bedzie widac ze to nie chce jechac.
Scenikiem mało co narazie jeżdżone więc za wiele nie mogę powiedzieć. Jestem dobrej myśli (10-11-2018, 22:11)paker228 napisał(a): Jak narazie laguna na budżetowej instalacji śmiga bezproblemowodokładnie tak jest miałem 2 x instalacje Zenit z wtryskarkami Valtek jedna jeszcze jeździ bezproblemowo a ma na wtryskach 120tys-tylko nigdy nie widziała innego LPG niz Orlen i Circle K
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości