Kapitan Powolny
978
0
126
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Witajcie,
Wczoraj przy wymianie świec zauważyłem, że śruba mocująca cewkę pierwszą od rozrządu jest zupełnie luźna. Można nią sobie kręcić dowolnie. Na moje jest zerwany początek gwintu w mocowaniu.
No i pojawia się pytanie- czy tam jest gwint metalowy czy plastikowy? Cz można wkręcić np. dłuższą, albo większą śrubę? Czy nagwintowanie jest możliwe bez zwalania kolektora?
czekam na pomysły
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
filozof
5,156
17
1532
1,910
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 19-06-2018, 15:36
Możesz dać dłuższą śrubę. Niewiele, ale da się wkręcić. Gwint jest aluminiowy. Ja tak mam zlapaną dokładnie tą samą cewkę.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
Patrys4891
7,929
16
2293
666
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 19-06-2018, 19:03
Helicoli
To najprostsza i najpewniesza metoda.
Na aledrogo są całe zestawy.
obliczone na lukakatorze
•
Kapitan Powolny
978
0
126
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(19-06-2018, 15:36)filozof napisał(a): Możesz dać dłuższą śrubę. Niewiele, ale da się wkręcić. Gwint jest aluminiowy. Ja tak mam zlapaną dokładnie tą samą cewkę.
Mam tak złapane dwie środkowe. Jako podkładki są dodatkowe nakrętki Teraz będą trzy. Piekielnie miękkie są te gwinty. Jak przejechałem paluchem po śrubie to zebrałem taki metaliczny pył.
O ile dłuższą śrubę masz wkręconą?
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
filozof
5,156
17
1532
1,910
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 21-06-2018, 16:37
(19-06-2018, 21:16)Kapitan Powolny napisał(a): O ile dłuższą śrubę masz wkręconą?
2, może 3 mm.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
fannadil
556
1
69
234
SC II ph I
2006
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
fannadil
Zarejestrowani
— 03-08-2018, 19:07
odkopie trochę a "odtworzenie" takiego gwintu przy pomocy kleju do metalu? nie dałoby rady? mam luźna śrubę na jednej z cewek i też się zastanawiam jak to zrobić
to jest śruba m6 x 1.0? a jakby dać trochę grubszą, tylko wtedy pewnie trzeba by gwintować bo raczej na chama nie wkręcę
•
filozof
5,156
17
1532
1,910
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 04-08-2018, 16:21
Ale jakby to sobie wyobrażasz? Jeśli napchasz kleju i wkręcisz śrubę, to już jej nie wyjmiesz. A jeśli nie wkręcisz, to klej Ci spłynie na dno otworu.
https://youtu.be/uGQ0ejRVshM
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi filozof za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to filozof for this post
• fannadil
komarek34
362
1
84
36
INNY
2016
1.5 dCi 110 2016-
Rybnik
Ja w F4R zrobiłem na.szpilki i.nakrętki. Kupiłem pręt gwintowany. Uciałem odcinek ,jeden z końców napiłowałem pod płaski śrubokręt. Szpilkę wkręciłem na kleju do metalu. Na.szpilkę wchodziła cewka , podkładka i nakrętką.
fannadil
556
1
69
234
SC II ph I
2006
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
fannadil
Zarejestrowani
— 04-08-2018, 17:46
czytałem gdzieś ze tłusta śruba w taki klej i niby się da ale też mam wątpliwości
pomysł ze szpikami też ciekawy i pewnie duzo pewniejszy niż fabryczny
zastanawiam się nad czymś takim jeszcze https://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-gwi...74838.html
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi fannadil za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to fannadil for this post
• daworz
filozof
5,156
17
1532
1,910
SC I ph II
2001
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
Lublin
filozof
Zarejestrowani
— 05-08-2018, 06:09
To jest właśnie Helicoli.
Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
•
|