Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Luz w napędzie.


Jacek72
Zarejestrowani

op Witam posiadam scenica 1.9 dCi 102 km z2002roku.Ogólnie jestem zadowolony .Jedyna rzecz na minus to wyczuwalny duży luz gdzieś w napędzie przy ruszaniu i puszczaniu sprzęgła po zmianie biegów.Slychac przy tym uderzenie.Gdzie może być taki duży luz ? Czyżby mechanizm różnicowy?Wydaje mi się że jest on na lewej półosi od strony skrzyni biegów.Może ktoś się spotkał z takim przypadkiem? Proszę o jakieś porady.

Odpowiedz
tompif
Zarejestrowani

tulejka na prawej półosi

Odpowiedz
Jacek72
Zarejestrowani

op
(11-03-2018, 16:09)tompif napisał(a): tulejka na prawej półosi

Sprawdziłem nie ma tam luzu.Wyglada to na luz na przegubie wewnętrznym lub na mechanizmie różnicowym.Tylko czy możliwy jest tak duży luz ma roznicowce?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2018, 16:28 przez Jacek72.)

Odpowiedz
pawelnext22
Zarejestrowani

Nie możliwy w mechanizmie różnicowym
To już szybciej tarcza sprzęgła ma uklepane te sprężynki skrętne.
Raczej gdzieś na wale może wiskoza ?
Może luz w zawieszeniu?

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Ja upietram się przy tej tulei prawej półosi.Wytarty wieloklin.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
Jacek72
Zarejestrowani

op
(11-03-2018, 16:36)pawelnext22 napisał(a): Nie możliwy w mechanizmie różnicowym
To już szybciej tarcza sprzęgła ma uklepane te sprężynki skrętne.
Raczej gdzieś na wale może wiskoza ?
Może luz w zawieszeniu?

Zawieszenie ok.Luz napewno w skrzyni.Czyli możliwe że sprężyny w tarczy  sprzeglowej zużyte?
pio555 napisał 11-03-2018, 18:27:
kolejna i ostatnia prośba o przywitanie się w odpowiednim dziale

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2018, 18:27 przez pio555.)

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

A może poducha skrzyni się oberwała i wali bo jak rozłączasz napęd to silnik lekko opada.

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Spróbuj tak, weź do pomocy drugą osobę, otwórz maskę. Niech ten ktoś robi przygazówki, lekkie, tak aby wchodził na obroty i spadał. W tym czasie trzeba obserwować i nasłuchiwać w komorze silnika. Powinno w tym czasie kołysać silnikiem. Jak wybita poducha od silnika czy skrzyni to powinno być słychać (i widać). Wybite przeguby powinny dać znać o sobie jak ruszasz, ale z gazem podobnie jak wyżej piszę, można lekko pomagać sobie hamulcem, aby silnikiem mocniej zakołysało.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2018, 14:47 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Jacek72
Zarejestrowani

op
(14-03-2018, 14:47)Lepus napisał(a): Spróbuj tak, weź do pomocy drugą osobę, otwórz maskę. Niech ten ktoś robi przygazówki, lekkie, tak aby wchodził na obroty i spadał. W tym czasie trzeba obserwować i nasłuchiwać w komorze silnika. Powinno w tym czasie kołysać silnikiem. Jak wybita poducha od silnika czy skrzyni to powinno być słychać (i widać). Wybite przeguby powinny dać znać o sobie jak ruszasz, ale z gazem podobnie jak wyżej piszę, można lekko pomagać sobie hamulcem, aby silnikiem mocniej zakołysało.

Poduchy sprawdziłem.Dolna ta tzw ósemka jest idealna ,obie górne mam nowe.Mam wrażenie że to mechanizm różnicowy .No chyba że taki luz mógłby być na lewym przegubie wewnętrznym , na tych trzech łożyskach w kielichu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-03-2018, 22:06 przez Jacek72.)

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Sprężyny sprzęgła to duże prawdopodobieństwo. Ruszanie i hamowanie silnikiem stuki, rzężenie przy obciążeniu i klekotanie po puszczeniu sprzęgła na jałowym. W początkowej fazie nie ma klekotu na jałowym i rzężenia jednak owe stuki występują.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości