Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
Maxiecu vs Clip
op
Siema. Chciał bym rozpocząć tytułowy wątek. Z racji tego że na forum mamy wielu fajnych ludków, którzy ogarniają temat szeroko pojętej diagnostyki, więc chciał bym zapytać właścicieli wyżej wymienionych sprzętów jak i znających te sprzety, który Waszym zdaniem lepszy. Który ma większe możliwości. Oraz ogólnie zaprosić do dyskusji w tym temacie. Na pewno jest wielu forumowiczów, którzy chętnie będą śledzić tą rozmowę w celu kształcenia się, powiększenia swojej wiedzy, a kto wie może paru zwolenników MXecu przeciąganie ma swoją strone CanClipowiczów, bądź na odwrót. Chylę czoła i z niecierpliwością czekam na Wasze wpisy.
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
Użytkuję MaxiEcu + MPM-Com.
Dla mnie podstawową zaletą jest uniwersalność, z pełną obsługą wielu marek. Dla moich potrzeb, jak na razie, wystarczał.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Porównać ciężko, jest całkowicie inna filozofia pracy z oprogramowaniem.
Faktycznie, ma nieco mniej możliwości związanych z konkretną marką/modelem (cały czas rozszerzają i aktualizują), ale jak dla mnie - jest wygodniejszy w użyciu. Co do innych marek - jest ogólna obsługa OBD-2 + wykupuje się moduły pod konkretne marki. Osobiście pracuję tylko z modułem Renault (3 auta w domu). Do VAG mamy specjalizowany diagnoskop, Alfa za stara, ma inny standard złącza. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-08-2021, 09:49 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
CLIP ma np. kodowanie czujnikow ciśnienia w kołach, a Maxiecu tego nie ma, nad czym ubolewam, bo kupiłem pełna wersję na Renault, a Clipa niestety nie mam. Maxiecu możesz sobie sprawdzić na ich stronie, po wybraniu modelu, wszystkie funkcje, które obsługuje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-08-2021, 11:27 przez deejayp40.)
W starszych modelach Renault ( np. ScII ) są np. dość mocno okrojone możliwości obsługi układu klimatyzacji.
Generalnie funkcjonalność zależy od konkretnego modelu, bywa z tym... różnie. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-08-2021, 11:31 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I (19-08-2021, 11:30)JaaccYY napisał(a): Wiem, wiem ale nawet jak sprawdzę to nie będę miał porownania do Clipa. Teraz juz dzieki Tobie wiem o ciśnieniu. Stara ksywa, ale zbieranie winyli pozostało :-) (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-08-2021, 12:27 przez deejayp40.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości