Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Mechanizm przeniesienai napędu wycieraczki tył


mariusz#
Zarejestrowani

op Witam
Czy orientuje się ktoś w jaki sposób można naprawić luz  na ośce tego napędu w wersji z otwieraną szybą . Problemem jest  trochę inny niż w przypadku szyby stałej , gdzie napęd na wycieraczkę idzie bezpośrednio z silnika na tryb a potem na ośkę. W wersji z otwieraną szyba jest jeszcze kolo z otworem w który wchodzi trzpień  mechanizmu  wycieraczki. a sam mechanizm przymocowany jest do szyby.
U mnie wystąpił właśnie na nim taki luz, że tylna wycieraczka  opada na klapę. Nie zatrzymuje się w pozycji poziomej w stosunku do szyby tylko leci jeszcze w dół. Próbowałem przełożyć wycieraczkę o parę mm w górę, ale to skutkuje że po wykonaniu ruchu o 180 st. wchodzi na klapę z drugiej strony Sad. Mechanizm ma luz na ośce zarówno poziomy jak i pionowy. Trzeba by tą ośkę jakoś tulejować. Ma ktoś jakieś pomysły:

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

U mnie w samochodzie jest właśnie taka szyba, również ma luz ale nie aż taki aby opadała na klapę. Zgadza się jest trzpień ustalający i wchodzi w metalowy okrąg. Tu należy zwrócić uwagę czy to ramie wycieraczki jest dobrze umocowane w otworze szyby (to się skręca specjalnymi nakrętkami), następnie należy sprawdzić czy w tym metalowym okręgu nie jest rozwalony otwór i trzpień ustalający po prostu w nim luźno lata. Nigdy nie miałem z tym problemu ale myślę, że można by dorobić jakąś tulejkę i nasunąć na oś ramienia wycieraczki.

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Na 99% masz wyrobioną tuleję. Trzeba pokombinować.
U mnie też jest luz ale nie aż taki. Problemem jest dostająca się tam woda.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2017, 16:22 przez kszyba.)

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

op w następnym tygodniu rozbiorę to na części pierwsze i zobaczę co się z tym uda zrobić.  Znając złośliwość rzeczy martwych pewnie skoczy to w  Kubusiu. kris-pmi

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2017, 20:35 przez mariusz#.)

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

op rozebrałem i złożyłem. Aby to rozebrać trzeba posłużyć się ściągaczem do łożysk. następnie rozwierciłem plastikową tuleję obudowy mechanizmu a na ośkę napędu zabiłem aluminiową tulejkę kupiona w obi jako rurka, tak aby luz pomiędzy oską a obudowa mechanizmu skasować do minimum. złożyłem do kupy i działa fajnie tylko nie wiem czemu wycieraczka nie robi ruchu 180 stopni tylko około 145. za cholerę nie potrafię dojść co jest grane.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości