Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Mini remont: drążek, sworzeń, przegub, amorki


Oktawiusz
Zarejestrowani

op Nie wiedziałem jak zatytułować wątek, może kolorowi coś poprawią...

Byłem ostatnio na szarpakach w celu sprawdzenia co konkretnie należy powymieniać w zawieszeniu bo ewidentnie coś jest niehalo. Zaczyna postukiwać i trzepać kierownicą przy dużych prędkościach. Koła zostały wykluczone więc pozostaje zawieszenie. 

Diagnosta pomacał, poszarpał i tak:

1) Drążek kierowniczy lewey - tu pytanie czy można założyć używany o ile jest prawie nowy oraz czy wymienia się jeden czy parami ?
2) sworzeń wahacza dolnego lewa strona - tu pytanie czy jeden czy parami
3) Osłona przegubu napędowego strona prawa - tu myślę, że skoro guma jest zniszczona to przegub też długo nie pociągnie więc należy profilaktycznie go wymienić ? I znów czy jeden czy parami ?

To od diagnostny na już ale są też moje obserwacje:
4) Do wymiany także przednie amorki. Mają 58% sprawności ale są już mokre od pół roku, wiec czas najwyższy - czy sobie podarować narazie skoro auto nie myszkuje ?
5) Tylne amorki także mają 58% sprawności ale są suche. Pytanie czy to już powód do wymiany ?
6) Tarcze są już na ukończeniu ale jeszcze się "kupy" trzymają. Klocki mam praktycznie nowe. Pytanie czy można wymienić same tarcze czy koniecznie trzeba w komplecie ? Nie wiem czy czekać z tym do końca klocków czy już zrobic. Jeżeli w parze to poczekam, bo sprawność hamowania jest ok, a tarcze się nie rozlecą tak zaraz. 

Za wymianę powyższego za robociznę policzył 300zł. W cenie jest także geometria. Cena oczywiście nie w Warszawie tylko na rodzimym Podlasiu. To uczciwe pieniądze za tyle roboty ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2015, 01:06 przez Oktawiusz.)

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
DENIS4244
Zarejestrowani

(30-11-2015, 01:05)Oktawiusz napisał(a): Nie wiedziałem jak zatytułować wątek, może kolorowi coś poprawią...

Byłem ostatnio na szarpakach w celu sprawdzenia co konkretnie należy powymieniać w zawieszeniu bo ewidentnie coś jest niehalo. Zaczyna postukiwać i trzepać kierownicą przy dużych prędkościach. Koła zostały wykluczone więc pozostaje zawieszenie. 

Diagnosta pomacał, poszarpał i tak:

1) Drążek kierowniczy lewey - tu pytanie czy można założyć używany o ile jest prawie nowy oraz czy wymienia się jeden czy parami ?
2) sworzeń wahacza dolnego lewa strona - tu pytanie czy jeden czy parami
3) Osłona przegubu napędowego strona prawa - tu myślę, że skoro guma jest zniszczona to przegub też długo nie pociągnie więc należy profilaktycznie go wymienić ? I znów czy jeden czy parami ?

To od diagnostny na już ale są też moje obserwacje:
4) Do wymiany także przednie amorki. Mają 58% sprawności ale są już mokre od pół roku, wiec czas najwyższy - czy sobie podarować narazie skoro auto nie myszkuje ?
5) Tylne amorki także mają 58% sprawności ale są suche. Pytanie czy to już powód do wymiany ?
6) Tarcze są już na ukończeniu ale jeszcze się "kupy" trzymają. Klocki mam praktycznie nowe. Pytanie czy można wymienić same tarcze czy koniecznie trzeba w komplecie ? Nie wiem czy czekać z tym do końca klocków czy już zrobic. Jeżeli w parze to poczekam, bo sprawność hamowania jest ok, a tarcze się nie rozlecą tak zaraz. 

Za wymianę powyższego za robociznę policzył 300zł. W cenie jest także geometria. Cena oczywiście nie w Warszawie tylko na rodzimym Podlasiu. To uczciwe pieniądze za tyle roboty ?

Drążek kierowniczy od razu 2 to samo z sworzeń wahacza a 300zl to juz super cena

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

op Pomoże ktoś z zorganizowaniem numerów części ?
Wymienia się coś z zasady wokół dodatkowo ?

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

Oktawiusz a w jakiej kondycji są sprężyny i łączniki stabilizatora?

I chodziło Ci o drążek czy końcówkę drążka kierowniczego?

300zł za taką robotę to dobra cena jak dla mnie Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2015, 06:09 przez blazejk.)

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

a sprężyny też wymieniasz? bo wtedy warto zrobić łożyska kulkowe

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

op Sprężyny jak sprawdzić? Są całe i nieskorodowane. Co więcej można zobaczyć... Łożyska amorków mają 15kkm i narazie cisza.

Diagnosta wypisał tylko to co w pierwszych trzech punktach. Mówił, że to trzeba. Amorki zaleca ale nie są obligo

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
andrzej27r
Specjalisci

Niedawno wymienialem to samo,tyle że sam,dodam od siebie że warto do tego sprawdzic poduszki amortyzatorów i łozyska,by potem nie robić ponownie wymiany .Cena niska,jak na ilośc roboty .Jesli chodzi o spręzyny,warto zobaczyc ostatni zwój na dole ,z prawej strony bo tam zazwyczaj się kruszą ,lewa strona jakoś mniej dostaje w kość .Jesli chodzi o wymiane,osobiście robię wszystko parami ,poza przegubami ,tu wymieniłbym sama osłonę .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2015, 06:44 przez andrzej27r.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Krótko mówiąc będą koszty!
Nie wiem jak stoisz z kasą ale żeby się nie zarzynać finansowo to amortyzatory zostawił bym na wiosnę. Wtedy zmienił bym cały zestaw sprężyna, amortyzator, łożysko i poduszka. Nie wiem ile lat mają sprężyny ale mimo tego, że nie są skorodowane to już mogły stracić należytą twardość. Co do przegubu to możesz zobaczyć jak osłona nie jest mocno rozerwana i nie naleciało piachu i brudu to można pokusić się o umycie go w benzynie ekstrakcyjnej i nałożyć smaru. Jak zacznie stukać to na wiosnę razem z amorami go wymienić

Odpowiedz
miro
Moderatorzy

Tak samo tarcze - dojeżdzij klocki do końca i wymień komplet.

"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."

                                                               
  Cheers Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Jeżeli chodzi o elementy zawieszenia ja mimo tego ze np. druga strona jest ok to i tak bym wymienił np. oba drążki, oba sworznie bo za miesiąc lub dwa znów auto wyląduje na warsztacie. Co do przegubu jeżeli go nie słychać, a guma jest delikatnie pęknięta to mógł jeszcze nie dostać. Jeżeli już byś się brał za amorki to niestety koszty większe, ale wtedy to już najlepiej pójść po całości. Klocki wymień z tarczami jak się skończą te pierwsze Thumbup Cenę myślę Ci podał ok jeżeli chodzi o wymiany jednej strony BiggrinPewnie też jak drążek jest do de.. do końcówka młodo też nie jestBiggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości