Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Mini remont: drążek, sworzeń, przegub, amorki


wojteknusiek
Zarejestrowani

Nie wiem jak jest w II ale w I były różne maglownice SMI i ... nie pamiętam, różnice były w długościach.

Clip, Autoboss v30
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Skoncentruj się na TRW, maglownica też jest TRW będziesz miał komplet. Poza tym to dobra firma.

Odpowiedz
fredi72
Zarejestrowani

Mam mały dylemat. Dwa lata temu miałem luz na sworzniu prawego przedniego wahacza, wymieniłem go (Delphi). Chciałem wymienić też  tuleje, ale mechanik twierdził że nie ma takiej potrzeby. Przejechałem ponad 35 000km i po tej stronie znowu pojawił się luz. Teraz nie wiem czy znowu wymienić samą końcówkę, czy też profilaktycznie wymienić też tuleję (pomimo że nie ma luzu) czy pójść na całość i wymienić cały wahacz. Z drugiej strony wahacz nie ma żadnych luzów. Pomimo że samochód ma przebieg ponad 260 000km, elementy wahacza są od nowości nie wymieniane. Nie chciałbym zakładać jakiegoś szajsu żeby nie powtarzać roboty za jakiś czas.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Delphi nie jest wiodącą marką w zakresie części zawieszenia. 
Ja bym kupił TRW, koszt takiego sworznia to 32-37 zł. no i pytanie zasadnicze w jaki sposób mechanik montował ów sworzeń w wahacz. Czy aby nie nabijał go młotem. 
Sworzeń należy montować na prasie wiem, że znajdą się tacy co robią to od lat młotkiem niemniej jednak to prowadzi do uszkodzenia gniazda wahacza i uszkodzenia sworznia a co za tym idzie skrócenia jego żywotności.
Jak tuleje są sztywne guma nie sparciała to zostaw.

Odpowiedz
fredi72
Zarejestrowani

(20-05-2018, 13:20)haszczurur napisał(a): Sworzeń należy montować na prasie wiem, że znajdą się tacy co robią to od lat młotkiem
Czyli to było powodem krótkiej trwałości sworznia wychodzi na to że firma Delphi też miała znaczenie. Do dzisiaj pamiętam jak mechanik naparzał w wahacz młotkiem. Biggrin

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

To jest robota tzw. na wydymańca, w takim razie sworzeń i tak długo wytrzymał.
Trzeba wyjąć wahacz i stary sworzeń wycisnąć na prasie następnie oczyścić gniazdo i wprasować nowy. Przy użyciu młotka łatwo uszkodzić gniazdo to znaczy z okrągłego otworu zrobić jajo i wtedy wahacz nadaje się na złom gdyż sworzeń ma luz w gnieździe i stuka. Tak samo można uszkodzić nowy sworzeń.

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Nie mogę coś znaleźć odpowiedzi to może tu na szybko zapytam - planuje kupić sobie klucz specjalistyczny do drążków kierowniczych i nie wiem jaki zakres wziąć. Są zazwyczaj dwa zakresy i nie wiem czy ten mniejszy czy większy lepiej wziąć.
Mój drążek to dokładnie ten:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7431152951

(nr części 7701474448)

Kolega Warsztat pod chmurką na jutubie chyba takim kręcił w lagunie?... Coś mi się kiedyś rzuciło w oczy

#Wytapatalkowane

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości