Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Moduł komfortu szyby


Damian Rosik
Zarejestrowani

op Witam. Mój problem polega ogólnie z otwieraniem i zamykaniem tylnej lewej szyby. Kiedy kupiłem auto lewa tylna szyba już nie działała, postanowiłem to zobaczyć, kiedy rozebrałem tapicerkę okazało się że wtyczka w ogóle nie jest podpięta i na silniczku była naklejka "DEFECT" ale po podłączeniu wtyczki wszystko działało aż do teraz, szyba nagle przestała reagować na przycisk, a po 2 krotnym naciśnięciu na HANDS FREE (domykanie szyb), wszystkie szyby się domknęły tylko lewa tylna się otwarła i nie dało się jej zamknąć. Postanowiłem to znowu rozebrać. Po rozebraniu zacząłem sprawdzać przyciski, silniczek i wszystko jest ok, jedyna rzecz która nie dawała mi spokoju to ten moduł komfortu szyby, tz. po naciśnięciu przycisku słychać było jak przekaźnik w module tykał ale nic się nie działo, więc go rozebrałem i zacząłem sprawdzać, kiedy dowiedziałem się jaka jest cena za sam przekaźnik olałem to i zamówiłem nowy. Przyszedł nowy moduł, podłączyłem go, szyba opuszczała się tylko w dół, odesłałem go ponieważ myślałem że jest zły, postanowiłem podmienić sprawny moduł z prawej tylnej szyby lecz ten w ogóle nie działał na lewej tylnej szybie, wziąłem stary moduł pokleiłem go itp. podłączyłem do prawej tylnej szyby i do lewej tylnej szyby i w ogóle nie działa. Teraz pytanie czy te moduły są stronne itp.? każdy jest pod daną szybę, lewy tylny, prawy tylny, lewy przedni, prawy przedni, czy po prostu mam walniętą wiązkę w lewych tylnych drzwiach??

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2018, 22:50 przez Damian Rosik.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Z tego co pamietam.moduly nozna zamieniax lewy prawy.
Nie ma roznicy ktory gdzie ma isc.

Wysłane z mojego HT17Pro przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scrabi za ten post post:
  • Damian Rosik
Fyox
Zarejestrowani

Jak założysz lewy na prawy to zamiast otwierania zamyka i odwrotnie.

Tak mi się coś kojarzy. Brałem ze złomu taki moduł bo mi szyba sama się otwierała, pamietam, że zanim podmieniłem to na kostkę między karoserię i drzwi, a także wszystkie kostki przy module i przy drzwiach kierowcy poszla spora ilość "kontaku" w sprayu i po kilku cyklach włożenia i wyjęcia wtyczek zaczęło śmigać.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2018, 09:29 przez Fyox.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Fyox za ten post post:
  • Damian Rosik
mariusz#
Zarejestrowani

pierwsze sprawdzić zasilanie w kostce po odpięciu od modułu zwykły miernik wystarczy
następnie sprawdzić napięcia na sterowaniu jak nie ma to przerwa w obwodzie kostka R2 pod siedzeniem lub uszkodzony przełącznik, jak są napięcia to
podpiąć moduł i sprawdzić napięcia na stykach wychodzących do silnika powinny pojawić się po podaniu sygnału z przełącznika opuszczania i podnoszenia szyby +12 i -12V
jeśli brak sygnałów to moduł uwalony
jeśli wszystko ok. do wymiany silnik
i tyle w temacie potem dopiero wymieniać. W instrukcji jest zapis że moduły powinny być z przypisane do konkretnej szyby i strony z doświadczenia mojego wynika że nie koniecznie. montowałem PP na LT i chodzi. U ciebie najprawdopodobniej jest uszkodzony przełącznik. Na początek poprawił bym na nim wszystkie luty wychodzące na piny.
Fabryka zabezpieczała te moduły przed naciekaniem na nie wody z szyby więc to też warto jakoś zrobić.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2018, 11:25 przez mariusz#.)

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi mariusz# za ten post post:
  • Damian Rosik, mir.
Damian Rosik
Zarejestrowani

op sprawdzałem napięcie po pociągnięciu przycisku mam -12 i po przyduszeniu przycisku w dół mam również -12, tylny przycisk działa na pewno bo podmieniałem z prawej szyby i jest dalej to samo, myślałem też nad przyciskiem od kierowcy i czy on nie powoduje takiej wariacji, silnik sprawdzałem i kręci się, sprawdzałem stojan i tez jest ok, szczotki ledwo ruszone także ok, jedynie co mnie dziwi to te napięcie czy dam w górę czy dól tak samo -12, albo wiązka jest walnięta na kablu albo wtyczce chyba że przycisk od kierowcy, co wy o tym myślicie?
Na pewno muszę kupić moduł bo jest on po takim tuningu że na prawej szybie nie działa w ogóle.
Zapomniałem dodać że na nowym module czy pociągnąłem przycisk czy przydusiłem go w dół szyba tak czy tak opuszczała się, co tłumaczy te napięcie -12

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2018, 23:06 przez Damian Rosik.)

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Ja zmieniałem ze sobą od pasażera i kierowcy i działa bez zmian.
Odnośnie usterki sprawdź pod kątem zgnilizny w złączach i upływności.
Duża część problemów jest od wody w instalacji.

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

brak zmiany biegunowości, do wymiany prawdopodobnie przełącznik w drzwiach kierowcy,

Odpowiedz
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

Damian i jak, uporałeś się z tą szybą?
Jak zrobi się trochę cieplej to ja muszę u siebie naprawić tylne szyby bo obie są martwe.

Odpowiedz
cviatec
Zarejestrowani

pamiętajcie jeszcze o słynnej R2

Odpowiedz
bastneo
Zarejestrowani

Witam, u mnie jest podobnie tyle, że moduł mam po naprawie bo w ogóle nie pracował. Teraz tylna lewa szyba, która była popsuta zaczęła chodzić ale nie do końca jest dobrze. Przełącznik opuszcza szybę ale jej nie podnosi, panel kierowcy do tylnej lewej szyby chodzi normalnie czyli opuszcza i podnosi czyli moduł wychodzi na to jest naprawiony prawidłowo. Ale nie wiem czemu przełącznik pasażera tylko opuszcza szybę??? Sprawdzę jeszcze to zasilanie o którym pisze mariusz#

Sprawdziłem to zasilanie i jest 2 razy po -11. Być może to panel kierowcy bo akurat u mnie podczas jazdy dziwnie się grzeje. Czy przyczyna faktycznie jest w panelu kierowcy?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-04-2018, 21:48 przez bastneo.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości