Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nie działa elektronika - słychać cykanie


heliodor
Zarejestrowani

op Mam taki, poważny problem:
Scenic nie widział obu kart. Nie chciał się otworzyć (karty hands free). W końcu udało mi się otworzyć centralny, ale bez drzwi kierowcy. Włączył się alarm - ale tylko dźwięk, światła nie migały. Otworzyłem drzwi kierowcy od środka, usiadłem próbowałem odpalić i nic. Alarm się wyłączał, a samochód zdechł. Nie da się zamknąć drzwi, nie da się nic uruchomić. Za to miga sobie wesoło czerwona lampka na wyświetlaczu (sam wyświetlacz nic nie pokazuje) i coś mi cyka cały czas - słyszę to ze skrzynki z bezpiecznikami za schowkiem pod kierownicą. Otworzyłem maskę - słyszę cykanie ze skrzynki bezpieczników po prawo od akumulatora. O co może chodzić?

Biorę narzędzia i idę rozłączyć i ponownie podłączyć akumulator...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2019, 13:30 przez heliodor.)

Odpowiedz
easydoor
Zarejestrowani

I od tego zacznij - dodatkowo pytanie o kondycję tego aku - podstaw inny na początek

Odpowiedz
Rysal
Zarejestrowani

Wymieniłbym baterię Biggrin ale najpierw wyczyścił klemy.

KIA Sportage 1,6 TGDI
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Ja bym zaczął od baterii w kartach i naładowania akumulatora.
Wygląda to tak jakby alarm się nie rozbroił i nie pozwalał na odblokowanie immo.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2019, 15:54 przez polaq.)

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Wymień akumulator.

Odpowiedz
heliodor
Zarejestrowani

op Dla potomnych: po odłączeniu (przeczyszczeniu klem) i ponownym podłączeniu aku cykanie nadal występowało. W związku z tym po prostu wziąłem drugi samochód i na kablach zacząłem ładować. Podziałało - samochód ożył. Ale ponieważ nie mogłem uwierzyć, że to tylko kwestia akumulatora, który raz, że stary bardzo nie jest, a dwa, że absolutnie nie miał powodu, żeby rozładować się do zera, to podjechałem do najbliższego elektryka. Okazało się, że akumulator jest w porządku, alternator może nie w najwyższej formie, ale działa poprawnie - problem był w kablu dodatnim. Gdzieś ginął prąd. Panowie z tym się uporali.

A teraz pytanie bonusowe: po podłączeniu akumulatora okazało się, że szyby działają mi skokowo. Wie ktoś może dlaczego i co z tym zrobić? Biggrin

Odpowiedz
jasiuzkl
Zarejestrowani

(25-04-2019, 19:15)heliodor napisał(a): Dla potomnych: po odłączeniu (przeczyszczeniu klem) i ponownym podłączeniu aku cykanie nadal występowało. W związku z tym po prostu wziąłem drugi samochód i na kablach zacząłem ładować. Podziałało - samochód ożył. Ale ponieważ nie mogłem uwierzyć, że to tylko kwestia akumulatora, który raz, że stary bardzo nie jest, a dwa, że absolutnie nie miał powodu, żeby rozładować się do zera, to podjechałem do najbliższego elektryka. Okazało się, że akumulator jest w porządku, alternator może nie w najwyższej formie, ale działa poprawnie - problem był w kablu dodatnim. Gdzieś ginął prąd. Panowie z tym się uporali.

A teraz pytanie bonusowe: po podłączeniu akumulatora okazało się, że szyby działają mi skokowo. Wie ktoś może dlaczego i co z tym zrobić? Biggrin
Trzeba zrobić przyuczenie modułów przytrzymaj przełącznik do góry przez ok 10 sek. I tak każda szybę

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi jasiuzkl za ten post post:
  • heliodor




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości