Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nie działają przednie wycieraczki


xmaly1
Kobiety

op Cześć, 
Mam problem z przednimi wycieraczkami SC3, 2010 r. z czujnikiem deszczu.

Podczas pracy wycieraczek w pewnym momencie poszły lekko do góry i wróciły do punktu wyjścia i od tamtej pory nie działają.
Przy próbie uruchomienia słychać cykanie co jakieś 2-3 sekundy.

To co sprawdziłem  w Clip to pokazuje błąd w UCH jak na zdjęciu. Manetka w Clip działa prawidłowo pokazuje jak zmienia się pozycja manetki z 1 na 2 i 3 bieg.
na kostkach mam stałe napięcie w pinie 5 i 4 12V na Pinie 1 i 4 8V, masa dochodzi. przy zmianie pozycji manetki nic w napięciu się nie zmienia.    Bezpieczniki Przy kierownicy są ok te 30 amperowe.

Silniki są bardzo drogie, co mogę zrobić? da się sprawdzić działanie silników na krótko? 


[Obrazek: ACtC-3e2mRgzHzFfdRPLb3i3Llnizp7x2YPFTGqw...authuser=0]

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Najpierw trzeba zajrzeć, czy w ogóle coś tam sie porusza, czy np. nie jest uszkodzony/zablokowany mechanizm dźwigniowy itp

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
xmaly1
Kobiety

op
(13-04-2021, 12:44)ko-ma napisał(a): Najpierw trzeba zajrzeć, czy w ogóle coś tam sie porusza, czy np. nie jest uszkodzony/zablokowany mechanizm dźwigniowy itp

Chodzi Ci o rozebranie mechaniczne silnika? ta Pokrywka jest klejona, czym to ewentualnie po rozebraniu skleić zabezpieczyć przed dostawaniem się wody?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Posprawdzaj napięcia na wypiętych wtyczkach silników. Silnik kierowcy między pinem 5 i 4 ma być 12 V. Silnik pasażera między pinami 1 i 2 ma być 12 V. Następnie na dalej wypiętych wtyczkach i na wyłączonym zapłonie ma być bezpośrednie połączenie między pinami 3 obu silników, zmierzysz omomierzem. Wartość rezystancji powinna oscylować w okolicach 1-3 omów. Podobnie między pinem 1 silnika kierowcy i pinem 5 silnika pasażera ma być połączenie bezpośrednie.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(13-04-2021, 12:51)xmaly1 napisał(a): Chodzi Ci o rozebranie mechaniczne silnika? ta Pokrywka jest klejona, czym to ewentualnie po rozebraniu skleić zabezpieczyć przed dostawaniem się wody?

o sprawdzenie, czy nie ma oznak zatarcia silnika

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
xmaly1
Kobiety

op
(13-04-2021, 17:12)ko-ma napisał(a): o sprawdzenie, czy nie ma oznak zatarcia silnika
Jeśli chodzi o to by mechanicznie (ręcznie spróbować obrócić trzpieniem na którym osadzone są ramiona wycieraczek) to ręcznie się nie daje.

(13-04-2021, 16:50)andrzejwa napisał(a): Posprawdzaj napięcia na wypiętych wtyczkach silników. Silnik kierowcy między pinem 5 i 4 ma być 12 V. Silnik pasażera między pinami 1 i 2 ma być 12 V. Następnie na dalej wypiętych wtyczkach i na wyłączonym zapłonie ma być bezpośrednie połączenie między pinami 3 obu silników, zmierzysz omomierzem. Wartość rezystancji powinna oscylować w okolicach 1-3 omów. Podobnie między pinem 1 silnika kierowcy i pinem 5 silnika pasażera ma być połączenie bezpośrednie.

Ok, tak zrobię jak opisałeś. nie mierzyłem jeszcze między pinem 1 silnika kierowcy i pinem 5 silnika pasażera. Jutro będę miał chwile to pomierzę.

Jeśli napięcia będą ok, to zapewne wina silników. 
Jest jakiś sposób by wytypować winowajcę, tz. Lewy czy prawy a może oba?
Bo rozumiem, że jak jeden nie działa to automatycznie drugi jest rozłączony.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2021, 19:07 przez xmaly1.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Najpierw bym po prostu przesmarował ośki...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
xmaly1
Kobiety

op
(13-04-2021, 16:50)andrzejwa napisał(a): Posprawdzaj napięcia na wypiętych wtyczkach silników. Silnik kierowcy między pinem 5 i 4 ma być 12 V. Silnik pasażera między pinami 1 i 2 ma być 12 V. Następnie na dalej wypiętych wtyczkach i na wyłączonym zapłonie ma być bezpośrednie połączenie między pinami 3 obu silników, zmierzysz omomierzem. Wartość rezystancji powinna oscylować w okolicach 1-3 omów. Podobnie między pinem 1 silnika kierowcy i pinem 5 silnika pasażera ma być połączenie bezpośrednie.

Pomierzone jedyne różnice w tym co podałeś, to u mnie rezystancja wskazuje 4 omy.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Wychodzi, że z instalacją wszystko ok. Sprawdź jeszcze to co napisał @ ko-ma .

Odpowiedz
xmaly1
Kobiety

op
(15-04-2021, 19:15)andrzejwa napisał(a): Wychodzi, że z instalacją wszystko ok. Sprawdź jeszcze to co napisał @ ko-ma .

Czy Ośka po odpięciu kostki powinna dać się mechanicznie obrócić....?
Jest możliwość by sprawdzić, który silnik może być uszkodzony by nie kupować w ciemno?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości