Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nie można opuścić szyby kierowcy


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witajcie
Rzecz tyczy się babci Reni, czyli Sc1. Nie można opuścić szyby kierowcy.
Przełączniki zamienione stronami w drzwiach, żeby wyeliminować awarię przełącznika- są sprawne.
Bezpieczniki od przednich szyb dla pewności podmienione na nowe.
I teraz najciekawsza zagadka.
Klikając przełącznikiem do góry, słychać z wnętrza drzwi silnik, zatem prąd dochodzi do silnika I on sam też działa. Jasne że szyba się nie podniesie, bo jest już u samej góry.

Klikając przełącznikiem w dół jest głucha cisza.

Co jest zatem powodem że silnik nie chce działać w drugą stronę i opuścić szyby?

PS: Linki są całe i nie pękły.

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
szaryscenic
Zarejestrowani

Może zamienić sygnały przewódów z przycisków góra na dół i dół na góre. Powinno kręcić na dół. Gdy taka zmiana nie spowoduje działania silnika, w przeciwną jak podałeś jako działającą,to obstawiam że uszkodzony element załączający, czyli albo styki stycznika, może stycznik, albo tranzystor.

Megane Scenic I 2000r. 1.9dti 72kW (98km) 

silnik F9Q 736,   JA0N   po lifcie
Odpowiedz
Pogromca
Moderatorzy

Może trzeba rozebrać i posmarować?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2025, 21:23 przez Pogromca.)

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op No dobrze.

Rozebrałem drzwi i wydobyłem podnośnik. Wygląda na to, że ten plastikowy ślizg w którym są zaklinowane końce linek od podnoszenia, oraz jednocześnie zapina się w nim szybę, można powiedzieć że wyjechał poza zakres ruchu na prowadnicy. To chyba spowodowało że zablokowała się gdzieś linka i nie idzie tego elementu nawet siłą przesunąć w dół. Linki są całe i nigdzie ich nie postrzępiło. Po dokładniejszym obejrzeniu tego elementu w którym są zakotwiczone linki mam takie wrażenie, że jedna jest dziwnie skosowana i pewnie to jest przyczyną że mechanizm działa tylko w jedną stronę.

Zakupiłem drugi używany podnośnik żeby go zamontować- i tutaj ciekawostka. Podnośnik wygląda niby tak samo, ale okazało się, że jest inny sposób montażu silnika do karoserii. U mnie jest on montowany na nakrętki- śruby są na stałe zanitowane w korpus silnika, przechodzą przez otwory w karoserii i są zakręcane nakrętkami. A dostałem podnośnik w którym silnik jest montowany na śruby- czyli w korpusie silnika są długie nagwintowane elementy, w które wkręca się śruby żeby przymocować je do karoserii. Wydawało mi się, że już w tak prostym mechaniźmie to już różnic być nie powinno.

Odesłałem i szukam kolejnego, pasującego sposobem montażu

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości