Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nie zapala na benzynie.


albon
Zarejestrowani

op Witam.

Dane auta: RENAULT SCENIC II 2.0 I 16V 136KM LPG

Problem: nie zapala na benzynie.

Objawy: 

1) auto nie chce zapalać na benzynie, 
2) na gazie pali normalnie,
3) obojętnie czy zimny czy ciepły
4) co ciekawe czasem zapala na benzynie tak z dzień dwa i znów nie zapala kilka dni (tak było kilka razy już),
5) pompa wymieniona 300 z w d... Biggrin okazało się że akurat jak mierzyłem było ok. 
6) teraz wychodzi że nie ma odpowiedniego napięcia na pompie (tz jest takie dziwne 8-10 V ale na zielono nie na czerwono - tak mi powiedział mechanik, średnio się na tym znam, z tego co sobie poukładałem w skołatanej głowie ;) to jest napięcie ale natężenie nie te.
7) wychodzi na to że czasem jest ok z napięciem bo działa pompa (zapala na benzynie).

Ew. przydatne (lub nie przydatne) informacje:

1) przestał zapalać po wymontowaniu poduszki (zwijacz taśmy do regeneracji), odłączeniu akumulatora,
2) założenie zwijacza i poduszki tydzień później nic nie pomogło. (w trakcie tygodnia 2 dni zapalał na benzynie),
3) odłączałem akumulator - nic nie pomogło,
4) nie sprawdzałem bezpieczników bo nie wiem gdzie są z pompy (choć nie powinny raz stykać a raz nie...)

Pomóżcie bo już nie wiem co robić, gazownik mówi że z gazem wszystko ok, mechanik boi się ruszać bo nie wie co z gazem (gwarancja, jak się podłączył itd), lekko jestem już załamany Sad
Szukałem oczywiście już podobnego wątku ale nic nie znalazłem (moderator oczywiście znajdzie coś w tym temacie ale ...naprawdę szukałem Biggrin

Pozdrawiam Piotr.

Odpowiedz
michaldck
Zarejestrowani

Eeeee... a bezpiecznik od pompy paliwa sprawdziłeś ?

EDIT: Sorry.. jakoś nie zauważyłem P4 z przydatnych info Sad Przepraszzam

EDIT2: znalazłem na szybko: "Sprawdź przekażnik pompy paliwa - jest w skrzynce modułu połączeń (BSI) pod maską tam gdzie bezpieczniki"

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2017, 22:37 przez michaldck.)

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Skoro na pompie jest tak niskie napięcie, to prawdopodobnie gdzieś w układzie elektrycznym jest zbyt małe przejście (przełamany kabelek, słabo stykająca kostka, nadpalone styki przekaźnika...).
To co trzeba sprawdzić, to gdzie jest to miejsce, które powoduje obniżenie napięcia. 
Można podłączyć miernik pod pompę i kolejno iść po wiązce, ruszać i dociskać i obserwować kiedy wskazanie napięcia się zmieni. 
Druga opcja to kolejni iść po układzie i w kolejnych miejscach dokonywać pomiarów i szukać gdzie odczyty będą inne.

Bezpiecznik bym wykluczył, ale już osadzenie bezpiecznika do sprawdzenia (mogło zaśniedzieć). Drugim podejrzanym będzie przekaźnik od pompy. Jak te dwa elementy są ok, to pozostaje szukanie po kabelkach i kostkach.

(21-04-2017, 22:21)albon napisał(a): gazownik mówi że z gazem wszystko ok
Skoro na gazie działa, to logiczny wniosek

(21-04-2017, 22:21)albon napisał(a): mechanik boi się ruszać bo nie wie co z gazem
No to tu... Blink Czego się boi? To jak jest gaz to już do samochodu się nie można dotykać? Chyba żart!
Niech się bierze do roboty a nie wymyśla  Wink

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-04-2017, 09:00 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Patrys4891 za ten post post:
  • michaldck
Lepus
Zarejestrowani

Jesteś ze Śląska, zerknij na forum, mapkę, masz tam w okolicy kolegów z forum, na pewno któryś coś poradzi. A od tego mechanika to szerokim łukiem jak sie boi tykać....

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

A czy w ogóle był robiony odczyt błędów i próba ich interpretacji oraz usunięcia?
W tym przypadku chyba od tego trzeba zacząć.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
lolo001
Zarejestrowani

Miałem podobnie, okazało się że wtyczka w tym module pod maską po prawej stronie była źle złożona na zatrzaskach i iskrzyło na pinie akurat od pompy. Po włożeniu karty powinieneś usłyszeć przez chwilę działanie pompy, jeżeli nie, to też tam szukaj. Na gazie palił normalnie

Odpowiedz
albon
Zarejestrowani

op Witam, dziękuje za sugestie. We wtorek daje auto do elektryka, sam się boje tego robić - nie wiem który bezpiecznik itd do czego i mam talent do urywania wszystkiego co plastikowe Biggrin

Pozdrawiam Piotr

(22-04-2017, 17:42)ko-ma napisał(a): A czy w ogóle był robiony odczyt błędów i próba ich interpretacji oraz usunięcia?
W tym przypadku chyba od tego trzeba zacząć.

Witam, nie ma żadnych błędów, sam sprawdziłem i mechanik na swoim kompie. Clipem nie podłączałem.

Pozdrawiam Piotr

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2017, 16:02 przez albon.)

Odpowiedz
albon
Zarejestrowani

op Witam.

Przepraszam że tak długo nie pisałem jak udało się rozwiązać problem ale już to naprawiam Biggrin 

Problemem okazało się przerwanie kabelka w module BSI i niedaleko pompy (tam zwierały). Pewnie dlatego pokazywało że jest napięcie normalne ale bez amperów Biggrin

Naprawa 300 zł wg. mnie trochę dużo no ale i tak się cieszę że auto odpala normalnie i nie ma stresu że zabraknie gazu, a jak wiadomo gazu w kanistrze się nie doniesie ;)

Dziękuję wszystkim za sugestie i rady. 

Proszę o zamkniecie tematu.

Pozdrawiam Piotrek

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Technicznych nie zamykamy. Fajnie, że się udało i dzięki, że się podzieliłeś rozwiązaniem Biggrin

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości