Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nie zapalił


sylfon
Zarejestrowani

op Witajcie.
Zwracam się do Was z problemem.
Auto nie chcialo mi zapalić. Stało się to tak:
Zgasiłem auto. Poszedłem na zakupy. Gdy chciałem już odjeżdżać auto nie zapaliło i pojawił się na wyświetlaczu komunikat: "low oil presure" a po chwili "battery low". I tak kilka razy. Po wyjściu z samochodu zauważyłem że załączył mi się wentylator od chłodnicy. Odłączyłem akumulator, poczekałem kilka minut z podłączeniem. Po podłączeniu akumulatora też doczekałem kilka minut i już mi normalnie zapalił. Kilkakrotnie go zgasiłem i zapalił bez problemu. Dodam, że identyczny problem pojawił mi się po wymianie akumulatora jakiś czas temu.
Pomożecie w nakierowaniu co to może się dziać z moim autem?

Tapatalkiem

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Szukałbym kiepskiego połączenia na wszystkich grubych przewodach plusowych i masowych.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • sylfon
PunkRock86
Moderatorzy

Także stawiam na brak głównej masy.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PunkRock86 za ten post post:
  • sylfon
sylfon
Zarejestrowani

op To ten przewód przykrecony śrubą przy skrzynce bezpieczników? Czy może gdzieś są jakieś inne przewody do sprawdzenia?

Tapatalkiem

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2019, 10:42 przez sylfon.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Masz przewód masowy przykręcony do skrzyni biegów.pod akumulatorem.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • sylfon
sylfon
Zarejestrowani

op Przewód masowy wyczyszczony, jak narazie pali bez problemu.

Tapatalkiem

Odpowiedz
SpokoSteven
Zarejestrowani

(02-04-2019, 19:56)sylfon napisał(a): Przewód masowy wyczyszczony, jak narazie pali bez problemu.

Tapatalkiem
U mnie od 2-3 miesięcy taka sama sytuacja, jednak czyszczenie przewodów masowych nie pomogło. Bywa że 3-4 dni pali bez problemu a bywa że kilka dni z rzędu pali za drugim czy trzecim razem. Za pierwszym razem wyświetla wymienione przez Ciebie błędy i załącza wentylatory. Elektryk stwierdził że nie widzi problemu bo jak auto u niego stało to palił bez problemu.

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Wyciągnij akumulator i jego podstawę.
Następnie po kolei wszystkie przewody idące od akumulatora (czerwone i czarne) z jednej i drugiej strony (przy aku i na drugim końcu) oczyść połączenia. Jak musisz to posmaruj tylko wazeliną techniczną.
Miałem taki przypadek. Jakiś mądry posmarował połączenie smarem miedzianym...

Odpowiedz
SpokoSteven
Zarejestrowani

Kable masowe rozebrane, przejrzane, wyczyszczone. Efektu niestety brak. Byłem u gościa na clipie (w związku z awarią ręcznego) i pokazuje błąd komunikacji sterownika silnika z tą skrzynką bezpieczników za akumulatorem (zapomniałem jak ten moduł się nazywa). Po demontażu, sprawdzeniu bezpieczników i przejrzeniu wizualnym wtyczek i gniazd zamontowałem moduł ponownie i przez jeden dzień było dobrze a potem znowu pojawił się problem z odpalaniem. Czy teraz jedyną możliwością jest sprawdzanie wszystkich kabli między sterownikiem silnika a tą skrzynką?

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

A kable plusowe?
Skoro odpięcie sterownika pomogło na chwilę to z większą uwagą przyjrzałbym się jego wtyczkom, gniazdom i kablom do nich dochodzącym.
Skoro brak komunikacji z kompem silnika to i immo się nie rozbraja.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości