Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Niebieski dym, nierówne obroty


Mati
Zarejestrowani

(27-02-2017, 21:27)adamus90 napisał(a): Remont silnika?   niedawno co kupiłem tego scenika. Do tej pory było wszystko ok niczego nie ubywa.
(27-02-2017, 21:30)krosser napisał(a): Przeczyść wtryski i wyjezdzij bak paliwa z dodatkiem oleju 2t ,zmierz potem wartosci na każdym wtrysku
zgadzam się, polecam preparat Liqui Moly Diesel Spulung, albo prosto z puszki podłączyć albo wlać na bliskiej rezerwie i pogonić dobrze auto, później do każdego tankowania dolewać olej 2T, nawet na pierwsze tankowanie po czyszczeniu wlać 0.5l na zbiornik (oczywiście dobrej) ropy. Później wedle uznania 100-200ml na pełen bak.
Po przejechaniu 1-1.5tys km będzie różnica oczywiście na plus.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • adamus90, krosser
adamus90
Zarejestrowani

op Zanim dotarłem żeby podpiąć pod komputer, zastosowałem preparat do czyszczenia wtrysków ten Diesel Spulung na rezerwie, później dolałem olej 2T do tankowania i nic nie pomogło. W między czasie pękł wąż od układu chłodzącego (kruciec 10 cm) i dopiero dzisiaj byłem ale nie na clipie tylko innym programie wykazało znaczące zmiany ciśnienia paliwa, skakało po kilka barów. Wracając do domu turbina wyzionęła kłęby dymu, pobrała oleju i dostała samozapłonu, gaszenie kluczykiem nie pomogło dopiero wrzucenie na bieg i hamulec. Dodatkowy problem na głowie Sad Zaholowałem do domu i teraz poszukuje mechanika który ma clipa i który by się zajął moim Scenikiem w Radomiu albo okolicach. Może ma ktoś kogoś sprawdzonego i godnego polecenia??

Odpowiedz
krosser
Zarejestrowani

czyli turbo do roboty + wtryski....ciśnienie na wtryskach i dymienie raz na czarno a raz na niebiesko moim zdaniem nie ma związku z zassaniem przez turbo oleju- po prostu zbieg okoliczności i tyle.
Jak masz nieszczelność na dolocie do turbiny to dostaje sie tam olej , turbo zasysa zaczyna wariować i pracuje na oleju dlatego dymi na biało

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-03-2017, 21:56 przez krosser.)

Cheers  
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(06-03-2017, 21:38)adamus90 napisał(a): aholowałem do domu i teraz poszukuje mechanika który ma clipa i który by się zajął moim Scenikiem w Radomiu
https://www.facebook.com/Qualiteautoserwis/
pytaj o Piotrka dobrze zna dci bo sam nimi jeździ
mnie robił w styczniu i byłem zadowolony

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • adamus90
adamus90
Zarejestrowani

op Bardzo nieszczęśliwy zbieg okoliczności i dość kosztowne to będzie. Oleju na bagnecie znacząco nie ubywało a czujnik poziomu wskazywał full bo wymieniałem 2 miesiące temu wraz z uszczelką miski więc wszystko szczelne było. Jak to nie będzie któryś lejący wtrysk to niebieski dym może być związany z kompresją silnika przez wydmuchaną uszczelkę? Ale z drugiej strony nie zauważyłem żeby płyn chłodzący był zabrudzony a teraz nie będę wiedział bo ostatnio wywaliło cały płyn i zalany jest nowy.

(06-03-2017, 22:04)pio555 napisał(a): https://www.facebook.com/Qualiteautoserwis/
pytaj o Piotrka dobrze zna dci bo sam nimi jeździ
 dzięki za namiar będę się kontaktował

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-03-2017, 22:51 przez adamus90.)

Odpowiedz
adamus90
Zarejestrowani

op Powoli samemu zająłem się autem. Tydzień temu w piątek wieczorem wyjąłem turbinę a w sobotę wymieniłem na zregenerowaną (koszt 700 + 50 zestaw uszczelek) uprzednio zamówioną żeby nie tracić czasu którego mam mało żeby porządnie zająć się samochodem. Po wymianie jeszcze trochę dymił na niebiesko zanim wypalił resztę oleju z tłumika ale nierówne obroty minęły, w ogóle inna kultura pracy silnika i już nie kopci. Dymi lekko na czarno gdy jedzie się na wysokich obrotach. Podjechałem na komputer i nadal wykazuje wahania ciśnienia paliwa. Muszę podjechać do kogoś kto sprawdza wtryski lub spróbuje jeszcze raz przeczyścić wtryski preparatem Diesel Spulung tylko jak zaaplikować prosto z puszki? Próbowałem pierwszym razem odłączając przewody od filtra paliwa  ale paliwo uciekło z pompy wtryskowej i nie zaciągnęła preparatu, aż w końcu wlałem do baku. Gdy to nie pomoże to będę musiał jeszcze sprawdzić ciśnienie na tłokach.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości