Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Niejednostajna praca silnika 1.6 dci


pabloj_21
Zarejestrowani

op Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym przypadkiem - podczas przyspieszania (Scenic 1.6 dci z 2012 r.) czuć, że silnik nie "ciągnie" jednostajnie a zachowuje się jakby co jakiś czas (ale tylko podczas przyspieszania, nie występuje podczas jazdy z jedną prędkością) silnik "przytykał" się, jakby coś go powstrzymywało przed nabieraniem obrotów. Bardzo podobny objaw do tego kiedy przy włączonym ograniczniku prędkości dochodzi się do zadanego limitu i elektronika hamuje dalsze przyspieszanie. U mnie dzieje się tak podczas dynamicznego przyspieszania - co kilka chwil następuje takie łagodne wyhamowanie obrotów po czym następuje dalsze przyspieszanie.
Czy ktoś z Was spotkał się z podobną reakcją w swoim samochodzie? Czy macie może jakiś pomysł co może być tego przyczyną?
Pozdrawiam
Paweł

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Obserwuj, w jakim zakresie obrotów ma to miejsce - wg mnie będzie to 1600 - 2200

Odpowiedz
pabloj_21
Zarejestrowani

op Jeżeli ten przedział obrotów to co to oznacza?

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

A nie jest to ze system ASR wlasnie wyhamowuje obroty i obniza moc aby nie dopuscic do buksowania kół?

Odpowiedz
pabloj_21
Zarejestrowani

op
(26-10-2017, 12:09)A2-eR11 napisał(a): A nie jest to ze system ASR wlasnie wyhamowuje obroty i obniza moc aby nie dopuscic do buksowania kół?

raczej przy 100 km/h na piątym lub szóstym biegu nie dałby rady zabuksować kołami niemniej wyłączę ten esp (asr chyba wtedy też się wyłącza) i zobaczę jaki będzie efekt. Dzięki za podpowiedź.

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Powyzej 50km/h nie da sie wylaczyc tych systemow. Ponizej owszem oba systemy sie wylaczaja ASR/ESP jednoczesnie.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

W tym zakresie obrotów ograniczany jest moment obrotowy - albo ze względu na przeniesienie napędu, albo dla spełnienia norm eko

Odpowiedz
pabloj_21
Zarejestrowani

op Odnoszę wrażenie, że objawy się nasilają. I występują w przedziale 1800 - 2500 obrotów.
Czy jest możliwe aby przy różnym wyborze podświetlenia zegarów włączał się różny tryb jazdy np. zielone zegary to jakiś tryb eco, który może powodować podobne objawy?
Pytanie może absurdalne ale jednak postanowiłem je zadać.

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Może tak być. Kiedy zmieniany filtr powietrza, ile km temu?

Odpowiedz
pabloj_21
Zarejestrowani

op nie wiem kiedy był filtr wymieniany - jeżdżę tym samochodem od miesiąca i dopiero jestem przed serwisem olejowo - filtrowym. za to wiem, że dwa lata temu przy przebiegu około 68 tys. km wymieniany był napęd rozrządu co jest dosyć dziwne przy tak niskim przebiegu. oby nie okazało się, że to jakiś felerny egzemplarz - zdążyłem go polubić - nie miałem wcześniej równie komfortowego samochodu.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości