Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nierówna praca


marszatkowski
Zarejestrowani

op Witam,

Zakupiłem niedawno auto grand scenic 2 - 2.0 16v. 
Mam 2 problemy, które bardzo mnie gnębią i nie dają spać po nocach.
Mianowicie 1:
Wymieniono mi cały rozrząd z pompą wody oraz KZFR + oleje i filtry.
Przy zapalaniu silnika na zimnym - auto buczy jak disel przez pierwsze 2-3minuty i dodatkowo siedząc na miejscu kierowcy (słyszę terkotanie z prawej strony auta).
Terkotanie mija kiedy silnik się delikatnie nagrzeje i również buczenie ustaje. (w trakcie jazdy natomiast kiedy wchodzę na wyższe obroty - brzmiało to jak nieszczelny układ wydechowy jednak z nim wszystko w porządku.
Problem 2:
Który przeszkadza mi o wiele bardziej - drganie silnika na biegu jałowym - zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku (odczuwalne do wypadania zapłonu) - założono nowe świece NGK jednak to nie pomogło. Stojąc na światłach czuję poszarpywanie na fotelu - wystarczy że delikatnie ruszę i w trakcie jazdy nie ma tego problemu - tylko i wyłącznie na biegu jałowym jest to dość denerwujące, bo bez tych drań (co czasem się zdarza na 2-3sekundy) pracuje niesamowicie równo - nie czuć że auto jest zapalone. 
Proszę o jakieś wskazówki, jestem w stanie zrobić wszystko żeby moje auto jeździło jak należy.

Odpowiedz
Fyox
Zarejestrowani

Poduszki silnika sprawdzane?

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

jeśli chodzi o te drgania wibracje to...
tak jak kolega pisze.
Pierwsze co to bm sprawdził poduszki silnika.
poduszki skrzyni biegów itp.
\Ile masz nalatane km?

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
marszatkowski
Zarejestrowani

op
(11-04-2017, 09:24)Fyox napisał(a): Poduszki silnika sprawdzane?

Tak - mechanicy mówili, że to nie poduszki aczkolwiek mam wrażenie że źle założyli rozrząd i stąd ten problem. 
Postaram się sprawdzić poduszki raz jeszcze, dziś jadę do innego mechanika, jakieś pomysły co zrobić z 2gim problemem? 
Mogą to być powyginane zawory?

@scrabi83
111 000km,
dziękuję za wskazówki przekaże mechanikowi - te drgania to takie poszarpywanie raz po raz.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2017, 09:32 przez marszatkowski.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Cewki sprawdzone?
Błędy odczytane? (czy lecimy z wymianami na czuja?)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

a czy przed wmianą rozrządu ten problem też występował, czy te objawy to sa po wymiane właśnie wspomnianego rozrządu.?

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
marszatkowski
Zarejestrowani

op Cewki sprawdzone - były przekładane - błędu żadnego nie pokazuje Sad
Nie chciałbym wymieniać pół auta na czuja jak to zrobiłem w przypadku Lexusa bo mnie na to nie stać. 
Przed wymiana rozrządu silnik buczał ok. 4 sekund i nie było terkotania z prawej strony. (buczał także przy 120km/h na 6 biegu) nadal buczy powyżej przy 130km/h już jest cisza.
Jeśli chodzi o poszarpywanie to zdarzało się że na światłach nie było nic czuć - aż odnosiłem wrażenie że auto zgasło.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(11-04-2017, 09:20)marszatkowski napisał(a): dodatkowo siedząc na miejscu kierowcy (słyszę terkotanie z prawej strony auta).
a to nie EVAP?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
marszatkowski
Zarejestrowani

op
(11-04-2017, 10:08)pio555 napisał(a):
(11-04-2017, 09:20)marszatkowski napisał(a): dodatkowo siedząc na miejscu kierowcy (słyszę terkotanie z prawej strony auta).
a to nie EVAP?

Co to EVAP? Sory jestem zielony w tej dziedzinie.

Może to być źle ustawiony wariator podczas wymieniania rozrządu?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2017, 10:18 przez marszatkowski.)

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

"Od bodaj '86 roku obowiązuje przepis, który zabrania odpowietrzania zbiornika paliwa bezpośrednio do atmosfery, dlatego producenci samochodów zaczęli montować układy evap. Układ taki składa się z pochłaniacza oparów paliwa zawierającego węgiel aktywny i zaworu (elektrycznego lub pneumatycznego) przez który opary są odprowadzane do kolektora ssącego. Zasobnik z węglem aktywnym posiada zawsze 3 króćce, 1 łączy go z bakiem, drugi z zaworem, natomiast trzeci doprowadza do niego świeże powietrze i zapewnia odpowietrzenie zbiornika w momencie ubywania z niego paliwa. Zawór odprowadzania oparów jest tak sterowany, aby nie był cały czas otwarty gdy silnik pracuje na biegu jałowym i w przypadku silników doładowanych gdy w kolektorze panuje nadciśnienie.
W starych samochodach odpowietrzanie zbiornika odbywało się poprzez zaworek grawitacyjny, który miał za zadanie nie dopuścić do wycieku paliwa w przypadku wywrócenia pojazdu, lub też przez otworek w korku wlewu paliwa"

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości