marszatkowski
6
0
0
0
SC II ph II
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów
op
Witam,
Zakupiłem niedawno auto grand scenic 2 - 2.0 16v.
Mam 2 problemy, które bardzo mnie gnębią i nie dają spać po nocach.
Mianowicie 1:
Wymieniono mi cały rozrząd z pompą wody oraz KZFR + oleje i filtry.
Przy zapalaniu silnika na zimnym - auto buczy jak disel przez pierwsze 2-3minuty i dodatkowo siedząc na miejscu kierowcy (słyszę terkotanie z prawej strony auta).
Terkotanie mija kiedy silnik się delikatnie nagrzeje i również buczenie ustaje. (w trakcie jazdy natomiast kiedy wchodzę na wyższe obroty - brzmiało to jak nieszczelny układ wydechowy jednak z nim wszystko w porządku.
Problem 2:
Który przeszkadza mi o wiele bardziej - drganie silnika na biegu jałowym - zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku (odczuwalne do wypadania zapłonu) - założono nowe świece NGK jednak to nie pomogło. Stojąc na światłach czuję poszarpywanie na fotelu - wystarczy że delikatnie ruszę i w trakcie jazdy nie ma tego problemu - tylko i wyłącznie na biegu jałowym jest to dość denerwujące, bo bez tych drań (co czasem się zdarza na 2-3sekundy) pracuje niesamowicie równo - nie czuć że auto jest zapalone.
Proszę o jakieś wskazówki, jestem w stanie zrobić wszystko żeby moje auto jeździło jak należy.
•
Fyox
4,021
4
1020
2,992
SC II ph I
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Ostróda
Fyox
Zarejestrowani
— 11-04-2017, 09:24
Poduszki silnika sprawdzane?
•
scrabi
32,540
101
12130
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 11-04-2017, 09:30
jeśli chodzi o te drgania wibracje to...
tak jak kolega pisze.
Pierwsze co to bm sprawdził poduszki silnika.
poduszki skrzyni biegów itp.
\Ile masz nalatane km?
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
marszatkowski
6
0
0
0
SC II ph II
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów
op
(11-04-2017, 09:24)Fyox napisał(a): Poduszki silnika sprawdzane?
Tak - mechanicy mówili, że to nie poduszki aczkolwiek mam wrażenie że źle założyli rozrząd i stąd ten problem.
Postaram się sprawdzić poduszki raz jeszcze, dziś jadę do innego mechanika, jakieś pomysły co zrobić z 2gim problemem?
Mogą to być powyginane zawory?
@scrabi83
111 000km,
dziękuję za wskazówki przekaże mechanikowi - te drgania to takie poszarpywanie raz po raz.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2017, 09:32 przez marszatkowski.)
•
ko-ma
9,470
27
1547
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-04-2017, 09:30
Cewki sprawdzone?
Błędy odczytane? (czy lecimy z wymianami na czuja?)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
scrabi
32,540
101
12130
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 11-04-2017, 09:31
a czy przed wmianą rozrządu ten problem też występował, czy te objawy to sa po wymiane właśnie wspomnianego rozrządu.?
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
marszatkowski
6
0
0
0
SC II ph II
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów
op
Cewki sprawdzone - były przekładane - błędu żadnego nie pokazuje
Nie chciałbym wymieniać pół auta na czuja jak to zrobiłem w przypadku Lexusa bo mnie na to nie stać.
Przed wymiana rozrządu silnik buczał ok. 4 sekund i nie było terkotania z prawej strony. (buczał także przy 120km/h na 6 biegu) nadal buczy powyżej przy 130km/h już jest cisza.
Jeśli chodzi o poszarpywanie to zdarzało się że na światłach nie było nic czuć - aż odnosiłem wrażenie że auto zgasło.
•
pio555
30,617
122
10646
2,918
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
Online
— 11-04-2017, 10:08
(11-04-2017, 09:20)marszatkowski napisał(a): dodatkowo siedząc na miejscu kierowcy (słyszę terkotanie z prawej strony auta). a to nie EVAP?
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
marszatkowski
6
0
0
0
SC II ph II
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów
op
(11-04-2017, 10:08)pio555 napisał(a): (11-04-2017, 09:20)marszatkowski napisał(a): dodatkowo siedząc na miejscu kierowcy (słyszę terkotanie z prawej strony auta). a to nie EVAP?
Co to EVAP? Sory jestem zielony w tej dziedzinie.
Może to być źle ustawiony wariator podczas wymieniania rozrządu?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2017, 10:18 przez marszatkowski.)
•
PunkRock86
24,368
58
16474
16,347
INNY
2005
INNY
Pajęczno
"Od bodaj '86 roku obowiązuje przepis, który zabrania odpowietrzania zbiornika paliwa bezpośrednio do atmosfery, dlatego producenci samochodów zaczęli montować układy evap. Układ taki składa się z pochłaniacza oparów paliwa zawierającego węgiel aktywny i zaworu (elektrycznego lub pneumatycznego) przez który opary są odprowadzane do kolektora ssącego. Zasobnik z węglem aktywnym posiada zawsze 3 króćce, 1 łączy go z bakiem, drugi z zaworem, natomiast trzeci doprowadza do niego świeże powietrze i zapewnia odpowietrzenie zbiornika w momencie ubywania z niego paliwa. Zawór odprowadzania oparów jest tak sterowany, aby nie był cały czas otwarty gdy silnik pracuje na biegu jałowym i w przypadku silników doładowanych gdy w kolektorze panuje nadciśnienie.
W starych samochodach odpowietrzanie zbiornika odbywało się poprzez zaworek grawitacyjny, który miał za zadanie nie dopuścić do wycieku paliwa w przypadku wywrócenia pojazdu, lub też przez otworek w korku wlewu paliwa"
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
•
|