Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nierówna praca silnika P0300 P0304


Qbus
Zarejestrowani

op Witam

Mam problem z moim Sceniciem z 2004r. 1.6 16v. Mianowicie silnik pracuje nierówno, przygasa, traci obroty a chwilami nawet gaśnie, brakuje mu mocy, nieadekwatnie słabo reaguje na gaz. Poza tym „pierdzi” śmierdzącymi spalinami. Przy tym wszystkim wyświetla się symbol silnika w kolorze żółtym który miga. Pojawia się także komunikat ESP fault oraz świeci się symbol tego systemu. Po podłączeniu obd pojawiają się błędy P0300 oraz P0304.
W przeszłości wymieniałem już dwukrotnie sondę lambda przy podobnych objawach ostatnio tak mniej więcej rok temu i pomogło na rok. Czy to może znowu być ta sonda?

Proszę o pomoc.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Błędy P0300 i P0304 oznaczają wypadanie zapłonów
Na początek trzeba sprawdzić cewki i/lub świece wymienić.
P0304 to zarejestrowane wypadanie na 4 cylindrze więc od tego bym zaczął.
Jeżeli świece i cewki są na 100 % sprawne to sprawdzić kompresję.
Jak nie będzie kompresji na którymś z cylindrów to też będzie wywalać wypadanie zapłonów i "iniection fault" jeżeli tych zapłonów wypada dużo.

Błąd od ESP to inny temat. Wszystkie czujniki związane z układem hamulcowym do przejrzenia.
Ewentualnie był padnięty akumulator. W SCII przy rozładowanym akumulatorze i próbie rozruchu mogą się pojawiać przypadkowe błędy np. ESP.

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

ESP wywala przy błędach zapłonu, bo współdziała z przepustnicą chyba.

Błąd P0300 to ogólnie powtarzające się wypadanie zapłonu,
Błąd P0304 to wypadanie na 4 cylindrze - w tym silniku liczone od skrzyni biegów.


Ostatnio u kolegi mieliśmy podobny przypadek, okazał się walniety wtryskiwacz. Po wymianie skasowane błędy i nie ma żadnych problemów z ESP ani silnikiem. Od wtryskow i cewek bym zaczął - żeby sprawdzić kompresję trzeba wykręcić świece, a jeśli jest z przylgą 'dmuchaną' to dobrze je wymienić po każdym odkreceniu więc może nie ma sensu.

Cewki też nie ma co sprawdzać przez odpiecie wtyczki na pracującym silniku bo jeśli jest wtrysk spalony to też nie zmieni to pracy. Ale można na początek zamienić cewki i zobaczyć czy błąd zacznie łapać na innym.

Obstawiam cewke lub wtrysk na pierwszym cylindrze od strony rozrządu.


_Tapatalknięte z Galaxy Kalkulator_

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-11-2017, 13:45 przez Trodor.)

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

odświeżę temat

Mam to samo.
Na chwilę pojawiły mi się błędy :
Na desce : service i kontrolka ASR (ten pomarańczowy trójkąt z autem i falami)

Ale po chwili znowu wszystko zgasło i teraz nie ma żadnych błędów
Udało mi się odczytać błędy w czasie jazdy
P304 - jednostka sterująca silnika, cylinder 4
P204 - jednostka sterująca silnika- injector 4
P300 - misfire detect

Skasowałem , i teraz jak przekraczam 3000 obr to mruga service i check i njection, ale nie pojawiają się błędy

Coś na tym 4 cylindrze się dzieje, ale świeca sucha i piaskowa.
Jak depnę to ładnie przyśpiesza i nic się nie dzieje, ale powyżej 3000 obr tak jakby na włączała się "jakaś blokada"

Wygląda ma wypadanie zapłonów na 4 garze, muszę zmierzyć ciśnienie i wymienić wtryskiwacz,
ale tak samo zachowuje się na gazie, więc nie wiem czy wtryskiwacz ma tu znaczenie

-----------------------
ciśnienie w garach kg/cm2 / psi
1 - 13 / 185
2 - 13 / 185
3 - 12 / 170
4 - 13,5 / 190

Zauważyłem, że jadąc do 100km/h nie ma problemów
od 110km/g czasami rwie i mrugają kontrolki check injection i service
od 130 km/h rwie mocniej i wtedy check emmision, ASR i "kaczka" i wpadają błędy P0204,P300 , ale jak tylko zwolnię do poniżej 100km/h to kontrolki gasną.

Zanim podmienię listwę wtryskową (bo akurat mam) to może jeszcze jakieś sugestie ?

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

Filtr paliwa również wymień i nie patrz na to kiedy był wymieniany, wymień go.

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

ZROBIONE :-)
Okazała się niedociśnięta wtyczka wtrysku na 4 cylindrze, w dodatku gniazdo wtyczki zalane olejem (pewnie się nalało przy uzupełnianiu oleju)
A niedociśnięta bo nie było na wtyczce tej metalowej zawleczki.
A 3 gar pokazywał sterownik gazu, jeszcze nie wiem dlaczego w sterowniku gazu pokazuje 3 cylinder, a w silniku to 4-ty, ale to narazie bez znaczenia.

Jutro test na trasie. Trzymajcie kciuki.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi wleniu za ten post post:
  • Binio, PunkRock86
wleniu
Zarejestrowani

Auto naprawione
dziękuje za pomoc i "piwka"
Mam nadzieję, że relacja komuś się kiedyś przy da

Odpowiedz
wleniu
Zarejestrowani

Nierówna praca (szarpanie silnika) spowodowane było dodatkowo urwanym dolnym mocowaniem silnika, - urwana guma
i silnik cały się trząsł

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości