Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nierówna praca silnika


goralsky
Zarejestrowani

op Przelożyliśmy koleżance silnik w szczeniaku I ph II. Poprzedni silnik uległ poważnej awarii na skutek zerwania paska rozrządu. Nowy silnik odpalił bez problemu. Pozostał niestety problem który nękał również poprzedni silnik. Objawia się to tak : silnik przez chwilę pracuje normalnie po czym zaczyna się lekko nierówna praca. Po dodaniu gazu przez chwilkę pracuje normalnie i znowu zaczyna lekko szarpać. Cewki sprawdzone, świece również. Co to może być?

Prędkość nie zabija, lecz zbyt szybkie jej wytracanie.

[Obrazek: 1231063.png]
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Przepływka brudna przepustnica

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
goralsky
Zarejestrowani

op Sprawdzimy to i dam znać.

Prędkość nie zabija, lecz zbyt szybkie jej wytracanie.

[Obrazek: 1231063.png]
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

czujnik ciśnie w kolektorze dolotowym (tzw MAP-sensor), jeśli na wolnych jest problem, to warto też sprawdzić, czy tzw "silnik krokowy" pracuje i czy porusza się płynnie.
Na marginesie: jak sprawdziliście cewki? prosty pomiar nie wystarcza, cewki lubią płatać filgle po nagrzaniu się (nawet lekkim), przy czym zimne zachowuja się wzorowo.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
goralsky
Zarejestrowani

op
(03-08-2015, 10:24)ko-ma napisał(a): czujnik ciśnie w kolektorze dolotowym (tzw MAP-sensor), jeśli na wolnych jest problem, to warto też sprawdzić, czy tzw "silnik krokowy" pracuje i czy porusza się płynnie.
Na marginesie: jak sprawdziliście cewki? prosty pomiar nie wystarcza, cewki lubią płatać filgle po nagrzaniu się (nawet lekkim), przy czym zimne zachowuja się wzorowo.
Wkładaliśmy komplet dobrych cewek. Zgaszenie silnika i podmiana jednej. Odpalenie silnika, jak pracuje równo to znowu zgaszenie silnika i kolejna cewka do komory. Tak za trzecim razem trafiliśmy na cewke ktora powodowała szarpanie. Dla spokoju sprawdziliśmy też ostatnią.

Prędkość nie zabija, lecz zbyt szybkie jej wytracanie.

[Obrazek: 1231063.png]
Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

Joł. Też mam coś nie tak. Chodzi jakby na trzech garach i brak mocy. Sprawdzałem cewki na zapalonym, odpinałem każdą i patrzyłem czy coś się zmienia na dwóch środkowych klęknoł ale nie zgasł. Natomiast na dwóch zewnętrznych jak odpinałem odrazu gasł.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości