Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nierówna praca na jałowym


dopelover
Zarejestrowani

op Czołem, borykam się z problemem nierównej pracy silnika na jałowych. Sprawa dotyczy 1.8 16v f4p720. Nie jest to klasyczne falowanie przy nieszczelności dolotu, silnik utrzymuje właściwe obroty biegu jałowego, jednak co jakiś czas wyskakuje z rytmu. Wsazówka obrotów nieco opada i natychmiast podskakuje. Czuć wtedy drgania w kabinie. Problem widoczny także przy nagrzanym silniku, choć może w nieco mniejszym stopniu.

Do rej pory zdążyłem uszczelnić dolot, wyczyścić i zregenerować przepustnice, wymienić wtyczkę przepustnicy. Sondy lambda są nowe nie mają nawet roku produkcja Bosch, świece mają 8 tys km za sobą, cewki nowe Beru zs 552. Wstępnie wykluczam więc układ zapłonowy.
ECU nie zgłasza błędów.
Podejrzalem parametry pracy silnika oraz sygnały z czujników. Widzę że kąt wyprzedzenia zapłonu na obrotach jalowych znacząco faluje od 7 do 15 stopni, chociaż czasem zdarzy mu sie wyjść poza ten zakres. Duże skoki kąta wyprzedenia zapłonu pokrywają się z szarpnięciami. I tu mam zagwozdke, bo oba czujniki temp pracują poprawnie, MAP ma poprawną wartość, choć minimalnie faluje. Nie udało mi się natomiast odczytac pracy czujnika położenia wału ani wałków. Próbowałem w ddt2000 i w pyclipie ale nie znalazlem tam tych parametrów.

I teraz pytanie do Was. Czy nie do końca sprawny czujnik położenia wału może dawać takie objawy? Dodam, że zasadniczo nie mam problemu z odpaleniem silnika, choć zdarza sie że przy nagrzanym silniku nie odpala od strzała, ale za drugim razem zawsze łapie bez problemu. Na zimnym podobnie, ale to wydaje mi się bardziej zrozumiałe.

Co o tym sądzicie?

Odpowiedz
szwagier26
Zarejestrowani

Podepne się bo mam identyczne objawy  tylko w 2.0 czujnik wału też wymieniłem i dalej to samo

Odpowiedz
dopelover
Zarejestrowani

op https://renaultlaguna.pl/forum/topic/168...source=app

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi dopelover za ten post post:
  • szwagier26
skrzatbz
Zarejestrowani

witaj, rozwiązałeś problem?

Odpowiedz
Marian1981
Zarejestrowani

Pytanie czy nie miałeś ostatnio coś robione z alternatorem? Jeśli tak stawiam na regulator. Ja podobnie walczyłem z poszukiwaniem wszędzie ale nie tam gdzie trzeba. Okazało się że słabej jakości regulator powodował czasami falowanie. Wymiana szybka i każdy sam to zrobi pod blokiem, koszt w moim przypadku 70 PLN(zamiennik wstawiłem bo Valeo coś koło 180 PLN).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2021, 07:59 przez Marian1981.)

Odpowiedz
szwagier26
Zarejestrowani

Ja temat odpuściłem raz jest ok raz nie i nie mam czasu na szukanie

Odpowiedz
skrzatbz
Zarejestrowani

U mnie nic z altkiem nie było robione. Problem nadal występuje

Odpowiedz
dopelover
Zarejestrowani

op
(03-09-2021, 07:57)Marian1981 napisał(a): Pytanie czy nie miałeś ostatnio coś robione z alternatorem? Jeśli tak stawiam na regulator. Ja podobnie walczyłem z poszukiwaniem wszędzie ale nie tam gdzie trzeba. Okazało się że słabej jakości regulator powodował czasami falowanie. Wymiana szybka i każdy sam to zrobi pod blokiem, koszt w moim przypadku 70 PLN(zamiennik wstawiłem bo Valeo coś koło 180 PLN).
Dawno mnie nie było na forum, więc nie miałem okazji odpisać. Wymieniłem czujnik położenia wału, bo w okolicach lipca był problem z odpaleniem na rozgrzanym silniku. Po wymianie falowanie obrotów wciąż obecne.

Mam regulator Valeo, ale nie udało mi się go wymienić, bo u mnie dostęp jest kiepski. Łapa od pompy wspomagania go zasłania. Może zrobię jeszcze jedno podejście i zobaczymy czy będzie poprawa

Enviado desde mi RMX3081 mediante Tapatalk

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości