op
Witam,
Jestem świadomy tego, że wątków dotyczących nierównej pracy silnika jest mnóstwo, jednakże wydaje mi się, że nie znalazłem dotychczas przypadku podobnego do mojego.
Posiadam Scenic I, 2.0 benz+lpg, 2002, gdzie problemem jest nierówna praca silnika (benzyna oraz lpg) oraz co jakiś czas "pierdnięcie" z rury wydechowej.
Objawy:
- nierówna praca silnika na biegu jałowym
- wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze (clip)
- paląca się kontrolka od emisji spalin
- uszkodzenie katalizatora (clip)
Poczynione kroki:
- wymienione świece
- podstawiona nowa cewka na pierwszym cylindrze (brak poprawy)
- wymieniony katalizator
- sprawdzone napięcie na kablach od cewek (ok)
- sprawdzone ciśnienie na cylindrach (wyszło w normie ale możliwe, że sprawdziłem to niedość dokładnie)
Na ten moment problem pozostał oraz znowu pali się kontrolka emisji spalin - pierwszy raz po wymianie katalizatora na nowy. Auto na pewno nie przepala całkowicie paliwa, co powiedziało mi już dwóch mechaników. Ostatni trop to nieszczelność układu (uszczelki?)...
Będę wdzięczny za każdy trop. Samochód nie jest nowy, jednakże w bardzo dobrym stanie jak na swój wiek, a to jego jedyna przypadłość. Dalszych pomysłów na rozwiązanie problemu brak.
Dziękuję z góry i pozdrawiam.
Jestem świadomy tego, że wątków dotyczących nierównej pracy silnika jest mnóstwo, jednakże wydaje mi się, że nie znalazłem dotychczas przypadku podobnego do mojego.
Posiadam Scenic I, 2.0 benz+lpg, 2002, gdzie problemem jest nierówna praca silnika (benzyna oraz lpg) oraz co jakiś czas "pierdnięcie" z rury wydechowej.
Objawy:
- nierówna praca silnika na biegu jałowym
- wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze (clip)
- paląca się kontrolka od emisji spalin
- uszkodzenie katalizatora (clip)
Poczynione kroki:
- wymienione świece
- podstawiona nowa cewka na pierwszym cylindrze (brak poprawy)
- wymieniony katalizator
- sprawdzone napięcie na kablach od cewek (ok)
- sprawdzone ciśnienie na cylindrach (wyszło w normie ale możliwe, że sprawdziłem to niedość dokładnie)
Na ten moment problem pozostał oraz znowu pali się kontrolka emisji spalin - pierwszy raz po wymianie katalizatora na nowy. Auto na pewno nie przepala całkowicie paliwa, co powiedziało mi już dwóch mechaników. Ostatni trop to nieszczelność układu (uszczelki?)...
Będę wdzięczny za każdy trop. Samochód nie jest nowy, jednakże w bardzo dobrym stanie jak na swój wiek, a to jego jedyna przypadłość. Dalszych pomysłów na rozwiązanie problemu brak.
Dziękuję z góry i pozdrawiam.
pio555 napisał 14-01-2021, 18:13:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2021, 18:13 przez pio555.)