Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nierówna praca silnika


kradek92
Zarejestrowani

op Witam,

Jestem świadomy tego, że wątków dotyczących nierównej pracy silnika jest mnóstwo, jednakże wydaje mi się, że nie znalazłem dotychczas przypadku podobnego do mojego.
Posiadam Scenic I, 2.0 benz+lpg, 2002, gdzie problemem jest nierówna praca silnika (benzyna oraz lpg) oraz co jakiś czas "pierdnięcie" z rury wydechowej.
Objawy:
- nierówna praca silnika na biegu jałowym
- wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze (clip)
- paląca się kontrolka od emisji spalin
- uszkodzenie katalizatora (clip)

Poczynione kroki:
- wymienione świece
- podstawiona nowa cewka na pierwszym cylindrze (brak poprawy)
- wymieniony katalizator
- sprawdzone napięcie na kablach od cewek (ok)
- sprawdzone ciśnienie na cylindrach (wyszło w normie ale możliwe, że sprawdziłem to niedość dokładnie)

Na ten moment problem pozostał oraz znowu pali się kontrolka emisji spalin - pierwszy raz po wymianie katalizatora na nowy. Auto na pewno nie przepala całkowicie paliwa, co powiedziało mi już dwóch mechaników. Ostatni trop to nieszczelność układu (uszczelki?)... 
Będę wdzięczny za każdy trop. Samochód nie jest nowy, jednakże w bardzo dobrym stanie jak na swój wiek, a to jego jedyna przypadłość. Dalszych pomysłów na rozwiązanie problemu brak. 
Dziękuję z góry i pozdrawiam.
pio555 napisał 14-01-2021, 18:13:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2021, 18:13 przez pio555.)

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Wspolczuje mechaników tzn wymieniaczy
Kiedyś u kolegi oliwka podobny silnik i były podobne objawy i okazało się ze wtryskiwacz gazu lał
Czy jak jedziesz na samej benzynie to również tak się dzieje?? Czy z rury wydechowej czuć wtedy nie spalone paliwo??

A jak wygląda filtr powietrza???

Jedynie jakby w układzie dolotu byla nieszczelnosc ale wtedy również wywalaloby sondę z zbyt bogatą mieszanka ale też druga pokazuje zużyty katalizator

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Pytanie może i głupie podmiana cewki na pierwszym cylindrze od rozrządu czy sprzęgła? Nie wiedzieć czemu Francuzi liczą garki od sprzęgła.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

proponuję zakręcić wielo-zawór w butli i pojeździć na samym paliwie.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kotleto za ten post post:
  • kiwikrakow
kradek92
Zarejestrowani

op
(14-01-2021, 18:12)Wojtgda napisał(a): Wspolczuje mechaników tzn wymieniaczy
Kiedyś u kolegi oliwka podobny silnik i były podobne objawy i okazało się ze wtryskiwacz gazu lał
Czy jak jedziesz na samej benzynie to również tak się dzieje?? Czy z rury wydechowej czuć wtedy nie spalone paliwo??

A jak wygląda filtr powietrza???

Jedynie jakby w układzie dolotu byla nieszczelnosc ale wtedy również wywalaloby sondę z zbyt bogatą mieszanka ale też druga pokazuje zużyty katalizator

Co do mechaników... W okolicy są, jacy są, trzeba sobie radzić ;)
Na benzynie jest tak samo, aczkolwiek gaz mam od ponad roku ale jednak nie przypominam sobie by tak nierówno pracował, kiedy go zakupiłem, czyli przed założeniem butli.
Filtr powietrza wymieniony.
Nieszczelność jaka może być i tego jestem świadom, to sklejona na taśmę naprawczą rura dolotu powietrza ale jednak nawet taka fuszerka jest dość szczelna, bo (o ile się nie mylę wtedy gaz by fatalnie chodził, o ile chodził)
Czuję, że to co się dzieje to rozwala mi nawet ten nowy katalizator, a błąd pojawiający się na clipie to "uszkodzenie katalizatora". Sonda/-y wg "fachowców są ok.

(14-01-2021, 18:28)kotleto napisał(a): proponuję zakręcić wielo-zawór w butli i pojeździć na samym paliwie.

Dzięki za propozycję! 
Oczywiście mogę pojeździć parę dni na benzynie ( raczej nie zakręcę tego zaworu, bo akurat o tym nie mam bladego pojęcia). Co miałbym wtedy sprawdzić? Bez gazu praca miałaby się unormować?

(14-01-2021, 18:17)siwusek216 napisał(a): Pytanie może i głupie podmiana cewki na pierwszym cylindrze od rozrządu czy sprzęgła? Nie wiedzieć czemu Francuzi liczą garki od sprzęgła.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Właśnie te cylindry to są komicznie oznaczone ;) u mnie akurat cewki (prawdopodobnie od nowości niewymieniane) były oznaczone. I tak u mnie pierwszy cylinder był zupełnie z prawej strony stojąc przed maską.
Sprawdziłem to z info w necie i pokrywało się.
Jednakże... Być może to jak ze świecami, że należy wymieniać komplet lub jak powiedział jeden "szpec": gdyby to byla cewka, to wywaliło by "check engine". Co by nie mówić checka nigdy nie pokazał, jedynie tą emisję spalin.

I jeszcze jedna rzecz. To uszkodzenie katalizatora i również kontrolka emisji spalin paliła się już przed założeniem LPG. Czyli problem był już na samej benzynie. Przypomniało mi się, bo rozmawiałem z gościem od gazu i mówił, że jak będzie uszkodzona sonda, to gazu nie założy, trzeba wymienić. Wg niego sonda to nie była.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2021, 22:33 przez kradek92.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości