Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

O czym pamiętać podczas naprawy?


Robert123
Zarejestrowani

op Witam, dnia dzisiejszego zabieram się na naprawę samochodu Scenic II PHI i mam kilka pytań do osób doświadczonych. 

Co mam zamiar robić?

Wymienić: rozrząd, wszystkie filtry, termostat, olej, kasować błędy clipem, naprawić samo zamykającą się tylną szybę i pewnie kilka innych drobnostek przy okazji. 

Moje pytanie brzmi następująco. Czy jest coś o czym należy pamiętać? Czy przygotować się na jakieś trudności? Czy są jakieś inne nagminne problemy w tych modelach które warto przy okazji sprawdzić, czy standardowy pakiet kluczy jest wystarczający? 

Dziękuje za wszelką pomoc.

Pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2016, 14:26 przez pio555.)

Odpowiedz
Manius
Zarejestrowani

Przy wymianie rozrządu należy wymienić tez pompę wody i płyn chłodniczy. Co do trudności to z tego co pamietam to jest tam kiepskie dojście, wiec polecam uzbroić się w cierpliwość.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
pio555 napisał 10-12-2016, 14:26:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2016, 14:26 przez pio555.)

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Ja bym jeszcze sprawdził (sam tak zamierzam zrobić) odmę, udrożnienie oraz zawór odmy. Jak coś nie taki to wymiana. Przy okazji udrożniłbym odpływy z podszybia.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Przyczyną samo zamykającej się szyby z tyłu może być uszkodzenie kostki R2 pod fotelem kierowcy. U mnie tak było, a objawem było samoczynne otwieranie się obu tylnych szyb.

Odpowiedz
Robert123
Zarejestrowani

op Rozumiem dzięki za pomoc.

Odpowiedz
Yorgen
Zarejestrowani

Nie zapomnij o miedzianej podkładce pod korek spustowy oleju ;)

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

Nie zapomnij o blokadach rozrzadu i o tym ze na kole walu nie ma klina... Ja podjalm sie w benzynie wymiany i jezeli miaobym to robic jeszcze raz wole dac mechanikowi... Caly dzien zabawy bo jest wiecej rozkrecania auta a zacza trzeba od pelnego podszybia konczac na aku podstawie i innych pierdolach...

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Pompa wody jest na pasku osprzętu, więc wymiana przy rozrządzie niekonieczna.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(11-12-2016, 08:51)twilk7 napisał(a): Pompa wody jest na pasku osprzętu, więc wymiana przy rozrządzie niekonieczna.
Chłopaku litości!!!! Pompa wody w 1.9 dci na osprzęcie? Daj spokój!!!
POMPA WODY JEST NA ROZRZĄDZIE !!! Na pasku osprzętu jest alternator, sprężarka klimatyzacji, koło pasowe wału i rolka z napinaczem.
Na rozrządzie jest koło zębate wałka rozrządu, koło zębate pompy wtryskowej, koło zębate wału, rolka z napinaczem i POMPA WODY!!!
Co do konieczności wymiany to już inna sprawa ale ja wymieniam gdyż za 220 zł. tyle kosztuje ori. nie będę wykonywał na próżno roboty wartej minimum 300 zł.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2016, 09:56 przez haszczurur.)

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • krosser, michumal, TomaszB




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości