Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE 1.4 Tce telepie/trzęsie całym pojazdem podczas puszczania sprzęgła przy ruszaniu


mnnk98
Zarejestrowani

op Dzisiaj pojawiła się u mnie niepokojąca przypadłość.

Mianowicie gdy chcę ruszyć np. ze świateł, wrzucam jedynkę dodaję gaz do około 2 tys. obrotów, zaczynam puszczać sprzęgło i w końcowej fazie tuż przed zdjęciem nogi ze sprzęgła bardzo telepie pojazdem. Przy przerzuceniu na 2  bieg trochę także telepie a na wyższych biegach nieodczuwalne. Jak dodam więcej gazu, lub bardzo delikatnie popuszczam sprzęgło przy ruszaniu szarpnie ale jest mniej wyczuwalne telepanie.

Dodam że pojawiło się to dzisiaj nagle i niespodziewanie podczas jazdy w ogromnych korkach po Białymstoku (ciągłe stawanie, ruszanie, jazda w większości na jedynce, czasami półsprzęgło bo zanim się ruszyło już musiałem stawać).

Obawiam się, że są to objawy ze sprzęgła/dwumasy.

Miał Ktoś podobną przypadłość?

Wiele czytałem też na tym forum i niby dwumas w tym pojeździe powinien wytrzymać grubo ponad 200 tysięcy a nawet i więcej a ja mam na liczniku 145 tysięcy. Przebieg 100% - pojazd polski salon, w pełni udokumentowany, jestem drugim właścicielem od roku.

Jeśli to objaw ze skrzyni biegów to co konkretnie mogło odmówić posłuszeństwa? Tłumik drgań sprzęgła, sprzęgło czy koło dwumasowe?  A może to zupełnie coś innego?

Odpowiedz
mnnk98
Zarejestrowani

op W dniu dzisiejszym po wyjechaniu z garażu przez jakiś czas sprzęgło (o ile to one jest winne) zachowywało się idealne, ale z biegiem jazdy, pewnie i rozgrzaniu silnika i innych elementów, znów się zaczęło.

Ruszanie z jedynki, w końcowej fazie puszczania nogi ze sprzęgła całą buda drży. Gdy ruszam pomału tj. niedużo gazu i bardzo powoli puszczam sprzęgło, wówczas w pewnym momencie słychać cicho jakieś tarcie aż zadrży całą budą. Gdy dodam sporo gazu i płynnie puszczam sprzęgło, wówczas czuć tylko taki przeskok przy puszczeniu sprzęgła.

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Skrzynia do wyjęcia i pewnie sprzęgło szmelc.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi sportway za ten post post:
  • mnnk98
mnnk98
Zarejestrowani

op Tak pewnie trzeba będzie zrobić. Nie pozostaje nic więcej jak umówić się do mechanika, zrzuci skrzynię i obejrzy wszystko.

Jeśli koło dwumasowe będzie ok to nie trzeba go wymieniać czy jest zalecane? Bo wiele opinii się naczytałem że np. jak dam nowe sprzęgło to dwumas szybko się i tak rozwali bo nowa część ze starą nie pociągnie. Jakie są Wasze opinie w tej sprawie?

I pytanie nurtujące od lat... sachs, valeo czy luk - który brać? Ogólne opinie niby o sachs'ie najlepsze chociaż o pozostałych raczej też złych opinii nie za dużo.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Kilka dni temu wymieniałem komplet sprzęgła razem z dwumasą. Przebieg 160 kkm i objawy podobne. Oryginał był Luk i założyłem to samo. 1,5 dci i 1,4 TCE mają to samo sprzęgło i koło dwumasowe. Po wymianie wszystkie bolączki ustąpiły. Tarcza była zużyta całkowicie tak że nity wytarły rowek na docisku. Dwumasa też była tragiczna.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • mnnk98
mnnk98
Zarejestrowani

op
(29-09-2018, 20:08)andrzejwa napisał(a): Kilka dni temu wymieniałem komplet sprzęgła razem z dwumasą. Przebieg 160 kkm i objawy podobne. Oryginał był Luk i założyłem to samo. 1,5 dci i 1,4 TCE mają to samo sprzęgło i koło dwumasowe. Po wymianie wszystkie bolączki ustąpiły. Tarcza była zużyta całkowicie tak że nity wytarły rowek na docisku. Dwumasa też była tragiczna.

Zobaczymy co mechanik stwierdzi. A możesz zdradzić, jeśli nie chcesz publicznie to na priv, ile za wszystko zapłaciłeś? Komplet sprzęgła+dwumas+robota? Wyprzęgnik ruszałeś?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Do wymiany przygotowywałem się przez kilka tygodni. Dużo szukałem w internecie i udało mi się zamknąć w kwocie poniżej 1000 zł.
Nowy komplet (docisk + tarcza) sprzęgła LUK 195 zł, wysprzęglik Valeo 200 zł, koło dwumasowe LUK używane ale praktycznie jak nowe bez żadnych śladów zużycia 480 zł, olej do skrzyni 2 L 60 zł. Wymieniałem sam więc robocizna 0.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • scrabi
mnnk98
Zarejestrowani

op
(30-09-2018, 09:04)andrzejwa napisał(a): Do wymiany przygotowywałem się przez kilka tygodni. Dużo szukałem w internecie i udało mi się zamknąć w kwocie poniżej 1000 zł.
Nowy komplet (docisk + tarcza) sprzęgła LUK 195 zł, wysprzęglik Valeo 200 zł, koło dwumasowe LUK używane ale praktycznie jak nowe bez żadnych śladów zużycia 480 zł, olej do skrzyni 2 L 60 zł. Wymieniałem sam więc robocizna 0.

A ten komplet sprzęgła z dociskiem oraz wyprzęgnik w tej cenie jest jeszcze gdzieś w internecie dostępny czy to była jednorazowa okazja? Jakby dało radę jakiś link podesłać byłbym wdzięczny bo jak na razie kalkuluję sobie na nowych częściach to za komplet sprzęgła i dwumas około 2tys a nawet więcej wychodzi. Pewnie i około 500zł mechanik za robotę będzie chciał. To jest dla mnie szok finansowy bo dopiero co 2 tysiaki na nowe opony zimowe wydałem a miałem zamiar małego remontu kuchni... Oczywiście jak już robić to chcę to porządnie naprawić na dobrych częściach ale nie chcę też niepotrzebnie przepłacić.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(30-09-2018, 09:48)mnnk98 napisał(a): A ten komplet sprzęgła z dociskiem ... w tej cenie jest jeszcze gdzieś w internecie dostępny czy to była jednorazowa okazja
Była likwidacja sklepu stąd taka okazja. Wysprzęglik kupiłem u tego dostawcy link, jest to oryginał identyczny z tym co był zamontowany.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-09-2018, 11:37 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • mnnk98




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości