Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Bierze olej !!


scenic1.5.2004
Zarejestrowani

op Witam, na wstępie  od razu wspomnę, że  piszę pierwszy raz i przepraszam z góry jak zrobie coś źle.
Mianowicie. od początku Biggrin
 Z miesiąc temu kupiłem Scenica II 1.5dci 105km z 2004r. na wstepie mowie ze turbina była po regeneracji .od razu po przyjeździe do domu zauważyłem że troszkę na silniku  widać olej  jak by z korka lecz też trochę z prawej strony od turbiny. Trochę mnie to zmartwiło lecz tłumaczyłem sobie że ktoś nie dbał o silnik i przy nalewaniu oleju czy przy naprawach nie scierał. 
Po jakimś tyg. wymieniłem filtr oleju i olej oraz został podniesiony na podnosniku i silnik był prawie suchy tylko przy stronie gdzie jest turbina był olej.
Nie dawno zaświeciła mi się kontrolka oleju dokładnie komputer pokładowy poinformował mnie że trzeba uzupełnić stan oleju. Nie czekają na nic kupłem litr oleju i dolałem i sprawdzając na bagnet dolałem ile powinno być. Więc moje pytanie jest co to możę być ???? Dodam jeszcze że jak wcisne guzik start to misi z dwa trzy razy zakręcić zeby zapalił :Biggrin
Pozdrawiam i liczę na pomoc Biggrin
pio555 napisał 15-12-2016, 19:38:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2016, 19:38 przez pio555.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi scenic1.5.2004 za ten post post:
  • alex2107
ko-ma
Zarejestrowani

Znajdź i przeczytaj wątek o odmie - to na początek.
Problem z uruchamianiem jest odrębnym tematem - tu wskazane było by odczytanie błędów, ewentualne skasowanie (bo może być mylący śmietnik) i ponowny odczyt po przejechaniu kilku km. A może nie ma wcale problemu tylko jest po prostu zimno (a diesle pod chmurą tego nie lubią) ? Mam 1,5 dci i zimą kręci wyraźnie dłużej.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...ult-Scenic

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

podany wyżej temat dotyczy bardziej silnika 1.9 w 1.5 chyba takich problemów nie było

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
scenic1.5.2004
Zarejestrowani

op
(15-12-2016, 19:40)ko-ma napisał(a): Znajdź i przeczytaj wątek o odmie - to na początek.
Problem z uruchamianiem jest odrębnym tematem - tu wskazane było by odczytanie błędów, ewentualne skasowanie (bo może być mylący śmietnik) i ponowny odczyt po przejechaniu kilku km. A może nie ma wcale problemu tylko jest po prostu zimno (a diesle pod chmurą tego nie lubią) ? Mam 1,5 dci i zimą kręci wyraźnie dłużej.

Sprawdziłem dziś tą odmę i jest wszystko ok  jest przepust przez wszystkie wężyki :
pio555 napisał 15-12-2016, 19:53:
kolejna prośba o przywitanie się w odpowiednim dziale

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2016, 19:53 przez pio555.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

No to chyba nie jest dobrze, w puszce odmy jest zawór, pełny przelot wskazuje na zniszczoną membranę.
Właśnie to jest częstą przyczyną ciągnięcia oleju do układu dolotowego.
Wypadało by sprawdzić pod kątem obecności (i ilości) oleju intercooler lub choćby przewód intercooler-turbosprężarka.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2016, 19:54 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Oktawiusz
scenic1.5.2004
Zarejestrowani

op
(15-12-2016, 19:54)ko-ma napisał(a): No to chyba nie jest dobrze, w puszce odmy jest zawór, pełny przelot wskazuje na zniszczoną membranę.
Właśnie to jest częstą przyczyną ciągnięcia oleju do układu dolotowego.
Wypadało by sprawdzić pod kątem obecności (i ilości) oleju intercooler lub choćby przewód intercooler-turbosprężarka.

Powiem szczerze że jest pełen przelot przez ta puszkę a ta membrana w srodku jest tak pomarszczona .

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(15-12-2016, 20:00)scenic1.5.2004 napisał(a): a ta membrana w srodku jest tak pomarszczona
a jest cała czy uszkodzona?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
scenic1.5.2004
Zarejestrowani

op
(15-12-2016, 20:07)pio555 napisał(a):
(15-12-2016, 20:00)scenic1.5.2004 napisał(a): a ta membrana w srodku jest tak pomarszczona
a jest cała czy uszkodzona?

Cała tylko tak już trochę zdeformowana.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Jak leci z turbiny to do ponownej regeneracji i nie ma co bawić się w podchody bo rozbiegnie Ci się zaraz silnik i będzie płacz.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi maciej1486 za ten post post:
  • krosser




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości