scenic1.5.2004
5
0
1
0
SC II ph II
2004
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Iława
op
Witam, na wstępie od razu wspomnę, że piszę pierwszy raz i przepraszam z góry jak zrobie coś źle.
Mianowicie. od początku
Z miesiąc temu kupiłem Scenica II 1.5dci 105km z 2004r. na wstepie mowie ze turbina była po regeneracji .od razu po przyjeździe do domu zauważyłem że troszkę na silniku widać olej jak by z korka lecz też trochę z prawej strony od turbiny. Trochę mnie to zmartwiło lecz tłumaczyłem sobie że ktoś nie dbał o silnik i przy nalewaniu oleju czy przy naprawach nie scierał.
Po jakimś tyg. wymieniłem filtr oleju i olej oraz został podniesiony na podnosniku i silnik był prawie suchy tylko przy stronie gdzie jest turbina był olej.
Nie dawno zaświeciła mi się kontrolka oleju dokładnie komputer pokładowy poinformował mnie że trzeba uzupełnić stan oleju. Nie czekają na nic kupłem litr oleju i dolałem i sprawdzając na bagnet dolałem ile powinno być. Więc moje pytanie jest co to możę być ???? Dodam jeszcze że jak wcisne guzik start to misi z dwa trzy razy zakręcić zeby zapalił :
Pozdrawiam i liczę na pomoc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2016, 19:38 przez pio555.)
ko-ma
9,468
27
1546
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 15-12-2016, 19:40
Znajdź i przeczytaj wątek o odmie - to na początek.
Problem z uruchamianiem jest odrębnym tematem - tu wskazane było by odczytanie błędów, ewentualne skasowanie (bo może być mylący śmietnik) i ponowny odczyt po przejechaniu kilku km. A może nie ma wcale problemu tylko jest po prostu zimno (a diesle pod chmurą tego nie lubią) ? Mam 1,5 dci i zimą kręci wyraźnie dłużej.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
pio555
30,597
122
10637
2,916
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 15-12-2016, 19:43
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Mati
26,540
100
4788
4,449
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 15-12-2016, 19:47
podany wyżej temat dotyczy bardziej silnika 1.9 w 1.5 chyba takich problemów nie było
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
scenic1.5.2004
5
0
1
0
SC II ph II
2004
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Iława
op
(15-12-2016, 19:40)ko-ma napisał(a): Znajdź i przeczytaj wątek o odmie - to na początek.
Problem z uruchamianiem jest odrębnym tematem - tu wskazane było by odczytanie błędów, ewentualne skasowanie (bo może być mylący śmietnik) i ponowny odczyt po przejechaniu kilku km. A może nie ma wcale problemu tylko jest po prostu zimno (a diesle pod chmurą tego nie lubią) ? Mam 1,5 dci i zimą kręci wyraźnie dłużej.
Sprawdziłem dziś tą odmę i jest wszystko ok jest przepust przez wszystkie wężyki :
pio555 napisał 15-12-2016, 19:53:
kolejna prośba o przywitanie się w odpowiednim dziale
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2016, 19:53 przez pio555.)
•
ko-ma
9,468
27
1546
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 15-12-2016, 19:54
No to chyba nie jest dobrze, w puszce odmy jest zawór, pełny przelot wskazuje na zniszczoną membranę.
Właśnie to jest częstą przyczyną ciągnięcia oleju do układu dolotowego.
Wypadało by sprawdzić pod kątem obecności (i ilości) oleju intercooler lub choćby przewód intercooler-turbosprężarka.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2016, 19:54 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• Oktawiusz
scenic1.5.2004
5
0
1
0
SC II ph II
2004
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Iława
op
(15-12-2016, 19:54)ko-ma napisał(a): No to chyba nie jest dobrze, w puszce odmy jest zawór, pełny przelot wskazuje na zniszczoną membranę.
Właśnie to jest częstą przyczyną ciągnięcia oleju do układu dolotowego.
Wypadało by sprawdzić pod kątem obecności (i ilości) oleju intercooler lub choćby przewód intercooler-turbosprężarka.
Powiem szczerze że jest pełen przelot przez ta puszkę a ta membrana w srodku jest tak pomarszczona .
•
pio555
30,597
122
10637
2,916
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 15-12-2016, 20:07
(15-12-2016, 20:00)scenic1.5.2004 napisał(a): a ta membrana w srodku jest tak pomarszczona a jest cała czy uszkodzona?
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
scenic1.5.2004
5
0
1
0
SC II ph II
2004
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Iława
op
(15-12-2016, 20:07)pio555 napisał(a): (15-12-2016, 20:00)scenic1.5.2004 napisał(a): a ta membrana w srodku jest tak pomarszczona a jest cała czy uszkodzona?
Cała tylko tak już trochę zdeformowana.
•
maciej1486
20,846
23
2267
239
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Jak leci z turbiny to do ponownej regeneracji i nie ma co bawić się w podchody bo rozbiegnie Ci się zaraz silnik i będzie płacz.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi maciej1486 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to maciej1486 for this post
• krosser
|