Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Dziwne zachowanie silnika.


sebmuc
Zarejestrowani

op Witajcie. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem scenica 1ph1 z 96 r z silnikiem 1.6 90km + LPG. Gdy go kupiłem silnik pracował bardzo równo i bez kłopotów ale tylko na LPG. Na benzynie jakoś przy dodaniu gazu do 2,5 tys obrotów i to jest max. Ale do rzeczy. Ostatnio bardzo ciężko zapalal czy to benzyna czy gaz. Jak już odpalił to obroty przez 5 min utrzymywały się na poziomie ok 1000 gdy silnik się lekko zagrzal to obroty spadały do 500.  Silniczek krokowy został wyczyszczony posprawdzany itp. Czasami silnik przygasa co widać po zalączonych światłach. Niskie obroty przy ruszaniu powodują "strzał" z gazu. Zauważyłem taka rzecz, gdy zakryje ręką otwór wlotwy powietrza do filtra obroty wracają i silnik dobrze chodzi. Tylko odkryje rękę i obroty znowu w dół. Nie chcę wymieniać pokolei części bo szkoda kasy a problem pozostanie. Pod kompem będę w może w pn . Może wy mieliście podobne objawy i możecie pomoc.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Stawiał bym na nieszczelność w układzie dolotowym .
Prawdopodobne, bo układ lpg ma zazwyczaj własny map-sensor.
Zresztą map-sensor też do sprawdzenia, głównie szczelność jego mocowania.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
sebmuc
Zarejestrowani

op A gdzie znajdę w silniku ten map-sensor?  Jakieś zdjęcie czy coś? Na dodatek powstał nowy objaw gdy silnik chodzi na biegu jałowym na postoju i włączy się wentylator chłodnicy silnik zaczyna normalnie pracować i trzymać odpowiednie obroty. Po wyłączeniu się wentylatora silnik zaś gubi obroty.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(09-10-2016, 19:00)sebmuc napisał(a): silnik chodzi na biegu jałowym na postoju i włączy się wentylator chłodnicy silnik zaczyna normalnie pracować i trzymać odpowiednie obroty.
Czyli jednak trzeba najpierw przejrzeć podstawowe masy elektryczne silnika.
Bo prawdopodobnie gdzieś "choinka" się robi.
I może to być jedna z kilku istniejących wad.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2016, 20:54 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Jak dostaje strzał, to stawiałbym też na wypadanie zapłonów. Do sprawdzenia - jak napisał ko-ma - masy i cewki. Sprawdź też, czy woda nie stoi w gniazdach świec, u mnie strzelanie w dolot było spowodowane właśnie zalaną świecą (zwarcie na cewce) i wypadaniem zapłonów.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Tzw strzał gazu w większości przypadków powoduje rozszczelnienie dolotu (czy to pękające węże, rury itp) Stąd pewnie nierówna praca silnika. Wlot powietrza pewnie jest w środku pod maską, możliwe więc że jak chodzi wentylator to dopycha dodatkowe powietrze do dolotu i silnik równiej pracuje. Jak auto z 96r to instalacja gazowa zapewne jest mieszalnikowa. Jest ona wrażliwa na wszelkiego rodzaju nieszczelności oraz na kiepskiej jakości instalację elektryczną (zapłonową). Jak również na regulację. Stąd strzały.
Należy więc dokładnie sprawdzić instalację elektryczną oraz dolot.
ps strzał może być nie tylko z wypadania zapłonów, może być z niewłaściwej regulacji/ nieszczelności (zbyt uboga mieszanka nie spali się całkowicie lub wogóle, za to spala się podczas następnego suwu ssania i wtedy mamy strzał w tzw gaźnik)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2016, 13:32 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Sprawdź dokładnie masę na komputer silnika.Wyginaj ją we wszystkie strony i obserwuj zachowanie silnika.
Ostatnio walczyłem z tym w takim samym silniku jak twój. Na oko wyglądała ok.Ale w środku już jej nie było.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
sebmuc
Zarejestrowani

op Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Po kolei będę sprawdzał co opisaliscie.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości