OGÓLNE Grand Scenic 2.0 pb - głośna praca
op
Witam, nie wiem jak tam u Was, ale mam wrażenie, że mam wyjątkowo głośny silnik. Stojąc obok samochodu gdy silnik pracuje, to dość głośno go słychać, i zastanawiam się, czy ta wersja tak ma, że ogólnie jest głośna. Podczas jazdy też go słyszę, ale wypowiem się dokładnie po zmianie opon na letnie, bo buczenie starych zimówek pewnie wzmaga efekt ogólnej głośności w samochodzie. Wiem, że 2005 to już nie nówka, no ale mam na placu dwa inne benzyniaki, (skode citigo 1.2) gdzie jak autko stoi zapalone to go nie słychać prawie, i starego lanosa 1.6 który też dość ciszej chodzi
op
Może ktoś wyciszał swojego grand scenica, nie pod audio, ale ogólnie aby zwiększyć komfort podróżowania. Mam go dopiero od 2 miesięcy, i powoli mechanicznie staje się odpicowany, jeszcze tylko tarcze hamulcowe. Więc chciałbym się zabrać teraz za kosmetykę, na pewno chcę wyczyścić szyberdach w dachu panoramicznym i wymienić ślizgi, bo przy prędkości około 110km słyszę świst powietrza, (podobno gdzieś tam można jeszcze uszczelkę dodatkowo wkleić taką zwykłą okienną i też to coś pomaga?) jak ktoś coś robił ze swoim grandem aby go trochę uciszyć, to proszę o wskazówki ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-04-2018, 16:45 przez dawidg87.)
op
Chyba doszlismy do tego dlaczego glosno pracuje, a dokladniej jak sie go zapali jest ok na zimnym, po zagrzaniu sie, zaczyna klekotac jak dizel. Wydaje mi sieze problem jest od wymiany oleju, nie wiedzielismy co bylo zalane wczesniej i mechanik postanowil zalac syntetykiem takim ja producent przewiduje. Mozliwe ze byl wczesniej polsyntetyk i teraz jak sie rozgrzeje to glosno pracuje. Mial ktos taki problem ? Nie wiem czy wymienic olej, czy cos dolac? Podobno sa jakies specyfiki zwiekszajace gestosc oleju?
(12-04-2018, 10:09)dawidg87 napisał(a): Jak sie go zapali jest ok na zimnym, po zagrzaniu sie, zaczyna klekotac jak dizel. Typowy objaw zużytego Koła Zmiennych Faz Rozrządu - koło do wymiany. A jak koło to i rozrząd jeśli nie był wymieniany. A jeśli tylko koło to pasek rozrządu do zmiany. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2018, 10:24 przez Roming.)
Jesli cos halasuje, to jest zużyte i trzeba to naprawic, a nie dolewac zageszczacza do oleju lub samego gestego oleju zeby inne rzeczy wysiadly bo nie beda dobrze smarowane.
Olej powinien byc taki jaki przewidzial producent, lub lepszy. Nigdy gorszy.
Tak jak roming pisze. Kzfr do wymiany na 100%. Miałem ten sam objaw. A na ciepłym klekocze bo olej dostaje temperatury roboczej i jest rzadszy. Jeśli dalej będzie hałas tak że nie idzie rozmawiać podczas jazdy to poduszki silnika (olejowa na pierwszym miejscu).
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
op
A to może tak z ciekawości mi ktoś wytłumaczy na jakiej zasadzie działa to Kzfr? Wiem, że jak się silnik nagrzeje to olej się rzadszy robi, ale co to ma wspólnego z kzfr i klekotaniem? I czy to w każdym benzyniaku jest?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2018, 20:38 przez dawidg87.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości