Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Odrestaurowanie starszego auta


Oktawiusz
Zarejestrowani

(03-02-2017, 12:20)scrabi83 napisał(a): długo już tak stoi?
Mój już chyb 9 czy 10 rok będzie

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
larson
Zarejestrowani

op A jaki sposób odnowić, przywrócić blask tym wszystkim elementom metalowym i chromowanym w autach zabytkowych?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(08-12-2018, 10:24)larson napisał(a): A jaki sposób odnowić, przywrócić blask tym wszystkim elementom metalowym i chromowanym w autach zabytkowych?

Bardzo ostrożnie: zmyć brud i ocenic powierzchnię.
Jeśli jest dobrze - delikatne polerowanie pastami.
Jeśli pokrycie schodzi płatami - tylko usuniecie całości i ponowne powlekanie galwaniczne (samemu się nic nie zrobi).
W przypadku widocznych wżerów korozyjnych - w zasadzie najtaniej jest... poszukać elementu w lepszym stanie. uzupełnienie wżerów pod nową powłokę nie zawsze jest możliwe.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
larson
Zarejestrowani

op Odrestaurowanie starego samochodu bywa trudniejszym, kosztowniejszym zajęciem niż zakup nowego. Bo oprócz tej kreatywności którą trzeba się wykazać przy kompletowaniu części samochodowych (najlepiej oryginalnych), to jeszcze trzeba poświęcić naprawdę dużo czasu oraz pieniędzy.
Gdy to wszystko zsumujemy, to wyjdą nam realne koszta.
Plusem jest to, że w zasadzie wszystko jest dostępne, stosunkowo łatwo dostępne. Zarówno części jak i kosmetyki wykorzystywane do przywrócenia stanu pierwotnego.
Tutaj przykład past polerskich: https://sklep.car-spa.pl/pasty-polerskie...lysk-473ml

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-12-2018, 10:41 przez larson.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(10-12-2018, 09:04)larson napisał(a): Plusem jest to, że w zasadzie wszystko jest dostępne, stosunkowo łatwo dostępne. Zarówno części jak i kosmetyki wykorzystywane do przywrócenia stanu pierwotnego.

Wszystko jest stosunkowo łatwo dostępne?
To znajdź mi bębny hamulca do mojej Syreny...
Albo do Opla KJ39
Części, nawet do youngtimerów, są drogie i bardzo trudno dostępne.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
larson
Zarejestrowani

op A nie możesz sobie ich gdzieś wytoczyć CNC. Zwłaszcza, gdy masz starą na wzór.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(11-12-2018, 08:37)larson napisał(a): A nie możesz sobie ich gdzieś wytoczyć CNC. Zwłaszcza, gdy masz starą na wzór.

Wybacz, ale to bzdura. Bęben jest klasycznym odlewem żeliwnym.
Wykonanie co w nowoczesnej technologii wymagać będzie przed wszystkim - surowego odlewu - czyli dostepu do żeliwiaka, zaprojektowania i wykonania modelu, zaformowania, obróbki cieplnej surowego odlewu i t.d.
Wykonanie kopii zgodnej wymiarowo - jest jak najbardziej mozliwe.
Wykonanie DZIAŁAJĄCEJ w praktyce i spełniającej wymagania techniczne kopii części eksploatacyjnej - to absurd.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości