Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Problem z odpalaniem na zimnym silniku 1.6 SC II


dawkam15
Zarejestrowani

op witam od pewnego czasu mam problem z odpalanie na zimnym silniku czasami 4-5 razy muszę włączać start ale jak lekko dodam gazu to za 1 raz 
na ciepłym odpala bez żadnego problemu dodam że czasami falują obroty od 500-900 na biegu jałowym wcześniej falowały bardziej ale wyczyściłem przepustnice i troszkę ustało 
silnik 1,6 16v przebieg 160000 km 2004r
proszę o pomoc pozdrawiam Dawid
Mati napisał 11-02-2016, 11:58:

Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami

Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 http://www.scenic-forum.pl/Ogloszenie-Re...enic-Forum 
powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania tam się przywitaj.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-02-2016, 20:57 przez Mati.)

Odpowiedz
kszyhu
Zarejestrowani

Próbowałeś podłączyć do CLIPa bo to chyba nieuniknione w takich sytuacjach.

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Dawid zobacz czy paliwo jest w wezykach czy powietrze

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
petu
Zarejestrowani

Problem z odpaleniem po przestudiowaniu for internetowych dot. głównie silnika 1,6 i 2,0 16V.
U mnie w 2.0 podobnie jak u kolegi, rozrusznik kręci, silnik nie odpala i tak 3x aż załapie i jest ok, albo podczas kręcenia trzeba dodać gazu i wtedy pali. Wczoraj byłem na serwisie pod Clipem - wywaliło błąd czujnika temperatury (wartości poza zakresem) oraz drugi błąd czujnik poziomu oleju (nie pokazuje na desce stanu po odpaleniu). Dzisiaj rano kolejna wizyta i po porannej walce z odpaleniem nie było żadnych błędów na clipie. Wymieniłem czujnik temperatury oraz poziomu oleju i dalej to samo. Próba odpalenia po wymianie - Clip podłączony podczas odpalania - odpalił za 3-im razem, a na clipie żadnych błędów.
Decyzja - we wtorek czyszczenie przepustnicy bo skoro odpala po dodaniu gazu tzn., że coś tam się nie otwiera czy nie przymyka w przepustnicy. Nie wiem czy to coś pomoże ale zobaczymy ...
Tak na marginesie po wymianie czujnika poziomu oleju dalej ten poziom nie jest pokazywany na liczniku ani informacja, że olej jest ok. Dziwne ..

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Skoro po dodaniu gazu (otwarcie przepustnicy) odpala to może to silnik krokowy wolnych obrotów. Częstą jego usterką jest zaklejanie się od oparów oleju, może w tym kierunku poszukać. Generalnie silnik krokowy jest by-passem dla powietrza do silnika omijającym przewód główny w chwili, gdy przepustnica jest całkowicie zamknięta i reguluje wolne obroty. Ale jest także dawniejszym "ssaniem" czyli zwiększa ilość powietrza przy odpalaniu zimnego silnika, więc może on nie otwiera się wystarczająco mocno, żeby zimny silnik odpalił. Oczywiście zwiększając ilość powietrza, komputer odpowiednio podaje większą dawkę paliwa do cylindrów, jest to ze sobą ściśle powiązane. Na schemacie to nr 12.
[Obrazek: 0003A25BCHEKMIP0-C116-F4.jpg]
Paliwo ze zbiornika jest zasysane pompą elektryczną[1]i poprzez filtr[2]dostaje się do tak zwanej listwy wtryskiwaczy, na której znajduje się regulator ciśnieniapaliwa[3]. Do kolektora paliwo dostaje się poprzez wtryskiwacz[4]sterowany komputerem[5]. Komputer oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ilość zasysanego powietrza za pomocą przepływomierza[6]lub, w innych rozwiązaniach, przy użyciu MAP sensora[8]. Do dokładnego obliczenia dawkowania paliwa potrzebne są jeszcze dane z czujników temperatury[7], prędkości obrotowej silnika[9]oraz sondy lambda[10]. Zazwyczaj ten sam komputer steruje też zapłonem[11]. Wolne obroty reguluje zawór[12], który przepuszcza określoną porcję powietrza kanałem omijającym przepustnicę. Z reguły zawór ten jest sterowany tak zwanym silniczkiem krokowym.

(ze strony magazynauto.interia.pl)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2016, 12:30 przez michumal.)

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
dawkam15
Zarejestrowani

op problem w tym że nie mam przezroczystego wężyka paliwa a po odłączeniu czujnika temperatury nic się nie dzieje a opór sprawdziłem i jest ok
a może ktoś wie co to jest za silnikiem po prawej stronie zaraz prze ścianie grodziowej mała czarna banka wyglądająca jak filierek paliwa z 2 wężykami i kablem ponieważ jak to podniosę to pali ok a jak założę  s powrotem to spadają obroty może to jest przyczyna po podłączeniu pot komputer nie wykrywa błędów  sprawdzałem ze 3 razy bo jestem w posiadaniu ddr2000

michumal
przepustnice czyściłem ale dałeś mi pomysł 2 tygodnie temu wymieniłem filtr powietrza a 2 to może gdzieś waż powietrza się przytkał bo robiłem alternator a żeby go wysiąkiwać to trzeba cały przód rozebrać

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-02-2016, 18:45 przez dawkam15.)

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Ta czarną skrzyneczka to prawdopodobnie EVAP czyli pochlaniacz par czegoś tam... Ją nie mówię o czyszczeniu przepustnicy tylko silnika krokowego.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
dawkam15
Zarejestrowani

op tak to to  EVAP jest dzięki a jak mam wyczyścić silnik krokowy tak jak przepustnice benzyną
 

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Najpierw go wymontuj i obejrzyj czy nie jest zasyfiony. Najlepiej wyczyścić go benzyna ekstrakcyjna. Do tego wyczysc cały by-pass ile da rade.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
dawkam15
Zarejestrowani

op i może wiesz jak sprawdzić czy działa prawidłowo

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości