A2-eR11
3,226
23
884
1,639
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 09-02-2017, 13:58
Czasem tez (nie zawsze...) kiepskiej jakosci wczesniej uzywane oleje plus dlugie okresy wymian spowodowaly nagromadzenie sie syfu w kanalach olejowych. Co moze wplywac na nieprawidlowe cisnienia docierania do tych elementow oleju i w zwiazku z tym glosna prace i oczywiscie nadmierne zuzywanie sie tych elementow. Tak najczesciej psulo sie KZFR jak sie zastosowalo za gesty mineralny olej, bo ktos tak polecil komus...
W zwiazku z powyzszym moze na to pomoc płukanie silnika. Kanaly sie oczyszcza, elementy, ktore mialy braki w smarowaniu dostana po oczyszczeniu odpowiednia ilosc oleju i zaczna prawidlowo pracowac tj. ciszej.
•
polak322
159
1
56
13
INNY
2013
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Warszawa
polak322
Zarejestrowani
— 09-02-2017, 17:52
op
To tak:
3 kreski temperatury na wyświetlaczu, cykanie słyszalne, ale znacznie słabiej;
pełne rozgrzanie auta, cykania brak, chyba że jest tak ciche, że przy pracy silnika nie jestem w stanie wychwycić (ani moje ucho nie słyszy, ani żony ;p)
Jeśli głównie cyka na zimnym, to te popychacze, czy może to być jeszcze coś innego?
•
A2-eR11
3,226
23
884
1,639
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 09-02-2017, 21:20
roznie moze cykac.. zimny silnik gesty olej i jak pozapychane gdzies lekko jest to olej nie dociera... jak rozgrzany to jest na tyle plynny ze dociera wiec i cykanie przestaje byc slyszalne...
•
polak322
159
1
56
13
INNY
2013
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Warszawa
polak322
Zarejestrowani
— 14-02-2017, 19:39
op
Hej.
Podrzucam kolejny filmik
https://youtu.be/BmOoFmbCqXg
Niestety odkryłem kolejny nieprzyjemny "fakt" tego, że coś się dzieje w silniku... i nie wiem dlaczego nie zauważyłem tego w październiku, podczas wymiany.
Mianowicie świeca na pierwszym cylindrze jest uwalona olejem...
Uszczelka pod pokrywą zaworów czy uszczelniacze zaworów?
Chyba jednak kroi się większa sprawa z tym silnikiem... nie dobrze...
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
------------------------------------------------------------------
If you want you will find a way, if you don't you will find a reason...
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polak322 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to polak322 for this post
• keszelka
A2-eR11
3,226
23
884
1,639
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 15-02-2017, 09:19
(14-02-2017, 19:39)polak322 napisał(a): Uszczelka pod pokrywą zaworów czy uszczelniacze zaworów?
Uszczelka pokrywy zaworowej jak się rozszczelni to olej wycieka na zewnatrz, czyniac silnik mokrym. Uszczelniacz zaworów jak puszcza, to olej dostaje sie do cylindra i jest spalany lub wyrzucany w kolektor wydechowy i tam spalany.
•
polak322
159
1
56
13
INNY
2013
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Warszawa
polak322
Zarejestrowani
— 15-02-2017, 09:54
op
(15-02-2017, 09:19)A2-eR11 napisał(a): (14-02-2017, 19:39)polak322 napisał(a): Uszczelka pod pokrywą zaworów czy uszczelniacze zaworów?
Uszczelka pokrywy zaworowej jak się rozszczelni to olej wycieka na zewnatrz, czyniac silnik mokrym. Uszczelniacz zaworów jak puszcza, to olej dostaje sie do cylindra i jest spalany lub wyrzucany w kolektor wydechowy i tam spalany.
Czyli jeśli olej jest na świecy w okolicach elektrody, to uszczelniacz zaworów? Droga to jest sprawa?
------------------------------------------------------------------
If you want you will find a way, if you don't you will find a reason...
•
A2-eR11
3,226
23
884
1,639
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 15-02-2017, 10:03
Zrob na warsztacie pomiary ciśnienia w cylindrach, olej moze sie dostawac tez do cylindra poprzez zuzyte pierscienie...
Same uszczelniacze koszt nie duzy, ale robota duzo, prawidlowo zeby to zrobic to trzeba głowice zdjac, wiec kosztu rosna i to bardzo wtedy. Są czasem gdzies cudotwórcy co potrafią zmienic uszczelniacze zaworowe bez sciagania glowicy, wtedy koszt bylby sporo mniejszy.
•
polak322
159
1
56
13
INNY
2013
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Warszawa
polak322
Zarejestrowani
— 15-02-2017, 17:33
op
25.02 zrobię mu pełny przegląd silnika i 'pochodnych', bo serwis obecnie na feriach ;)
Dzisiaj była kolejna obserwacja, a mianowicie:
Autko stało dzisiaj pod pracą przodem do kierunku południowego, o 16:00 pokazało 4°C, przez cały czas śweciło na niego słońce (dało się odczuć w kabinie);
ku mojemu zaskoczeniu, silnik nie wydał z siebie nawet jednego 'cyknięcia', rozgrzewałem go jeszcze z 2-3 minuty na jałowym i ciągle cisza.
Wlało to w moje serce kawałeczek nadzei, że to nie jest jednak jakieś poważne uszkodzenie mechaniczne ;) a może tylko sprawa brudu poolejowego o którym wspominałeś... no ale na 100% będę pewny po przyszłym weekendzie.
Tapnięte za pomocą Huawei P9 Lite
------------------------------------------------------------------
If you want you will find a way, if you don't you will find a reason...
•
|