Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Szarpanie przy 1800-2000 obrot.


dostasie
Zarejestrowani

op Witam.
Mam taki problem. Mam Scenica II ph2 z silnikiem 1,2 TcE 130km, przebieg 42000km.
Jak w temacie, przy równej jeździe przy obrotach w granicy 1800-2000 mam takie uczucie jakby się zacinał, poszarpuje. Czytałem na forum Megane, że to bardzo często występuje.
Może ktoś z forumowiczów zna ten temat i wie jak go rozwiązać.
Dodam też, że spalanie w cyklu miejskim mam około 12 litrów na 100km.
Proszę o jakieś sugestie.
Pozdrawiam

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

W starszych silnikach benzynowych spotykało się to zjawisko dość powszechnie.
Podstawową przyczyną było wszelkiej maści nieszczelności w dolocie ( lewe powietrze ).
Rzadziej spotykaną - uszkodzenia czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  •
dostasie
Zarejestrowani

op
(05-07-2018, 08:54)ko-ma napisał(a): W starszych silnikach benzynowych spotykało się to zjawisko dość powszechnie.
Podstawową przyczyną było wszelkiej maści nieszczelności w dolocie ( lewe powietrze ).
Rzadziej spotykaną - uszkodzenia czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym.

Czy może to mieć coś wspólnego z tak dużym zużyciem paliwa?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jeśli szarpaniu towarzyszy nagły i znaczny wzrost zużycia paliwa - zaczął bym od układu sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu.
W tym - tracycyjnie - czujnikami położenia wału i wałków rozrządu.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
dostasie
Zarejestrowani

op
(05-07-2018, 10:15)ko-ma napisał(a): Jeśli szarpaniu towarzyszy nagły i znaczny wzrost zużycia paliwa - zaczął bym od układu sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu.
W tym - tracycyjnie - czujnikami położenia wału i wałków rozrządu.

O tym spalaniu, napisałem tak bo nie myślałem że tak mały silnik może tyle palić.
Wcześniej jeździłem 1,5 dci. W zimę mi palił około 8. Więc się trochę dziwię.
Dzięki za info .
A co do szarpania to jak depnę to nie czuję w tedy aby się dławił.
Sprawdzę doloty powietrza może coś znajdę.

Odpowiedz
libic
Zarejestrowani

U mnie w SC III 1.2 Tce 130 przebieg 60tys mam podobnie. Ostatnio wyczailem przy otwartch szybach, że podczas takiego przydlawienia i poszarpywanua słychać metaliczne pstrykanie. Doszedłem, że cyka elektrozawór pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica. Taki jaby baypass turbiny i intercoolera. Po analize zdjec silnikow 1.2 wyszlo ze tylko 130-stki maja taki zawor. Co ciekawe nie ma błędów w komputerze, a i po odłączeniu kostki od tego ustrojstwa blad nie wyskakuje Auto wtedy troche traci na mocy. Wydaje mi sie że zalezne jest to też od obciążenia silnika, bo częściej wystepuje jak jest włączona klima.
Wg mnie przyczyny miga byc trzy . Albo to uszkodzenie tego zaworu, albo blad, niedopracowanie w oprogramowaniu ( tzw schodki) albo cos z przepustnicą.

U mnie spalanie. W trasie jadac do 110 km/h max to 6.4 - 6.6 l , w mieście wezmie i 8.5l

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-07-2018, 07:04 przez libic.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości