Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Turbo Timer - co o tym myślicie


PRZEMO
Administratorzy

op dwa słowa z sieci
Czas opóźnienia wyłączenia silnika ustawia się samodzielnie. Najczęściej jest to jedna minuta. Zasada działania jest bardzo prosta. Przekręcając kluczyk w stacyjce, turbo timer za pośrednictwem własnego przekaźnika podaje napięcie do układu zapłonowego przez określony czas, co wystarcza na podtrzymanie pracy silnika. Po upłynięciu określonego czasu silnik zostaje unieruchomiony.

[Obrazek: 14-b-08e2fde344f0804d2a780d20f98,0,600,0,0.jpg]

Co o tym myślicie ?

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Do którego Scenika?
W nowoczesnych silnikach turbina zwykle jest chłodzona także po wyłączeniu silnika - zwykle obieg wody w płaszczu obudowy turbo.
Poza tym zawsze można wyłączyć silnik po minucie od zatrzymania pojazdu ;)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Duzo ludzi zapomina tą minute poczekac... a pozniej maja problem. Malo tego nawet i po problemie dalej robia tak samo. Wiec to mialoby sens... Jedno male "ale".
Jak się maja do tego przepisy do pozostawiania auta z wlaczonym silnikiem, jakby sie tak zostawilo po przyjezdzie auto na parkingu?

Druga sprawa w SC II dCi 130km (nie wiem czy we wszystkich innych poliftowych dCi - w sumie nawet sam nie wiem czy mam :o ) jest tez dodatkowa elektryczna pompa wody, ktora chłodzi m.in turbine. Teraz tak się zastanawiam, czy wlasnie ona nie pompuje wody aby schlodzic turbine po wylaczeniu silnika?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2016, 01:08 przez A2-eR11.)

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Ok, a jak zamkmtiesz auto?Da sie podczas pracy silnika?

Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Wojtas_BB
Zarejestrowani

Tak naprawdę sens tego jest przy jeździe autostradowej, na codzień nie ma po co tego stosowac, bo pod dom czy pod pracę noe zjeżdżasz z 4 tys obrotow hamujac ze 120 do zera.
A na autostradzie to moze byc przydatne tylko przy zjeździe na stacje benzynową.
Ale teraz tak - jak ktos juz wie w ogole o czyms takim jak turbo timer, to z reguły jest to wystarczająco rozgarnieta i świadoma osoba, zeby zaczekać tą minute na schłodzone turbo.

Mówiąc krótko bez sensu i szkoda kasy.

Pozdrawiam Wojtas_BB
Citroen C5 Aircross, 1.2 PT, 2023
Seat Arona, 1.0, 2021
Odpowiedz
roman123
Zarejestrowani

(17-02-2016, 20:06)Wojtas_BB napisał(a): Tak naprawdę sens tego jest przy jeździe autostradowej, na codzień nie ma po co tego stosowac, bo pod dom czy pod pracę noe zjeżdżasz z 4 tys obrotow hamujac ze 120 do zera.
A na autostradzie to moze byc przydatne tylko przy zjeździe na stacje benzynową.
Ale teraz tak - jak ktos juz wie w ogole o czyms takim jak turbo timer, to z reguły jest to wystarczająco rozgarnieta i świadoma osoba, zeby zaczekać tą minute na schłodzone turbo.

Mówiąc krótko bez sensu i szkoda kasy.

Ten rozgarnięty pewnie wie ale np. jego żona niekoniecznie Biggrin

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi roman123 za ten post post:
  • PRZEMO
Wojtas_BB
Zarejestrowani

(18-02-2016, 00:23)roman123 napisał(a): Ten rozgarnięty pewnie wie ale np. jego żona niekoniecznie
Dlatego żonie nie kupuje się turbo diesla. Z tego i jeszcze kilku innych powodów. Biggrin

Pozdrawiam Wojtas_BB
Citroen C5 Aircross, 1.2 PT, 2023
Seat Arona, 1.0, 2021
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości