Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Wygłuszenie wnętrza - montaż boczka drzwi przednich


outchorn
Zarejestrowani

op Witam serdecznie wszystkich użytkowników.

Jako fan ciszy w samochodzie postanowiłem wygłuszyć drzwi i nie tylko w moim autku. 
Zacząłem od bagażnika i przednich drzwi kierowcy. Bagażnik wyszedł naprawdę dobrze (klapa bagażnika), drzwi również, jednak podczas składania zaniepokoiły mnie dwie rzeczy.

Luzem w drzwiach leżała biała rolka ze sprężyną. Druga taka sama była przykręcona do dolnej części prowadnicy, i na nią była nawinięta linka podnośnika.
 Pytanie czy w prowadnicy szyby znajduje się taka jedna? czy dwie? może ta druga została po jakiejś wymianie?

A druga sprawa, kiedy już wcisnąłem boczek z powrotem, nie udało mi się wkręcić dolnej śruby boczka, znajdującej się bliżej drzwi. Czy ta śruba przykręca tylko boczezk czy może trzyma coś jeszcze. Jak próbuje ją wkręcić to sprężynuje coś z tyłu.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2016, 18:36 przez outchorn.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

W podnośniku znajdują się dwie rolki z tym, że nie są identyczne dolna tworzy całość z taką jakby plastikową prowadnicą a górna o kształcie kółka. Natomiast jeśli chodzi o śrubę której nie możesz wkręcić to zapewne chodzi o tą na samym dole drzwi odpowiedzialna jest za prawidłowe ustawienie podnośnika szyby. Na zdjęciu które wkleiłeś akurat tego miejsca nie widać. Śrubę musisz wkręcić, wystarczy zdjąć materiałową część boczka i ustawić szynę podnośnika nacelować śrubę na dole. Śruba pręży gdyż idzie po złym torze i odpycha się od podnośnika.

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

A moze po prostu komus wczesniej uszkodzil sie caly mechanizm szyby. Jak sie zerwie linka to to kolko ma czego naciagac i wpada w drzwi. Wymieniony zostal caly podnosnik szyby a Ty gratisem dostales druga rolke napinajaca Biggrin

Odpowiedz
outchorn
Zarejestrowani

op Hym, druga rolka, która znajduje się u góry, jest tylko rolką prowadzącą, bez sprężyny. Część którą znalazłem ma wbudowaną sprężynę. (taką wyciąganą)

Co do prowadnicy, nie będzie to takie łatwe ponieważ na blachę została przyklejona folia, a następnie gąbka wygłuszająca. myślę czy jak wsadzę dwa małe śrubokręty, jednym odchylę prowadnicę, a drugim poszukam dziury. Myślę, że aż tak się nie przestawiła. (mam taką nadzieję).

Okno się otwiera i zamyka, jednak z przerwami. Wciskam przycisk i szyba się otwiera kawałek, następnie znowuż wciskam przycisk, i znowuż szyba schodzi kawałek. Podczas składania boczku musiałem odłączyć podnośnik. Czy opuszczanie szyby się jakoś programuje?

Odpowiedz
blazejk
Specjalisci

(10-12-2016, 21:15)outchorn napisał(a): Czy opuszczanie szyby się jakoś programuje?

Tak Biggrin

Zamykasz szybę do końca i potem przytrzymujesz przycisk szyb na zamykanie ok.5-10 sekund.

Operację musisz powtórzyć na wszystkich szybach.

Grand Scenic II - 1,9dCi Confort Expression & Laguna II- 2,2dCi Automat Initiale Paris
"A teraz szybko, zanim dotrze do nas, że to bezsensu" - król Julian
[Obrazek: 1601105.png]
Odpowiedz
outchorn
Zarejestrowani

op Ok, no to jeden problem z głowy. Drugi to by tą dziurę namierzyć i przykręcić tą prowadnicę. Po zamontowaniu pianki, męczyłem się z godzinę by założyć boczek.

Ale efekt jest po prostu MEGA!

Dziękuję wszystkim za rady

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(10-12-2016, 22:35)outchorn napisał(a): Ok, no to jeden problem z głowy. Drugi to by tą dziurę namierzyć i przykręcić tą prowadnicę. Po zamontowaniu pianki, męczyłem się z godzinę by założyć boczek.

Ale efekt jest po prostu MEGA!

Dziękuję wszystkim za rady
Wejdź na Allegro i zobacz jak wyglądają podnośniki do SC II, masz kilka o ile nie kilkanaście stron. Zawsze znajdziesz jakieś zdjęcie na którym widać element który cię interesuje. Żaden opis nie odda tego co zobaczysz i porównasz z tym który masz u siebie w samochodzie.

Odpowiedz
c4nisl
Zarejestrowani

Witaj kolego. Czy mógłbyś pokierować nie tylko mnie ale również innych użytkowników owego forum:
a) Czym wygłuszyłeś drzwi
b) Jakie kroki podjąłeś by je wyciszyć

Dziękuje za poradę i proszę o wyrozumiałość co do mojego pytania ale od jakiś siedmiu miesięcy posiadam swojego szczeniaczka i chciałbym mu dać coś ekstra od siebie Biggrin
pio555 napisał 29-12-2016, 14:16:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami.
Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-12-2016, 14:16 przez pio555.)

Odpowiedz
outchorn
Zarejestrowani

op Witam serdecznie, nowego kolegę.

Oczywiście już opisuję co i jak, i czy warto.
Z tego względu, że nie chciałem ładować około 1000 zł w porządne wygłuszenie, które sprawiłoby, że poczułbym się w Scenicu jak w mercedesie, postanowiłem wykleić wewnętrzne elementy karoserii (plastiki) gąbką tapicerską grubości 1 cm.

Koszt gąbki, płat 200x120 kosztował mnie na allegro 13 zł. Zamówiłem 3 płaty.
Do tego zakupiłem dwie rolki po 25m taśmy dwustronnej Tessa. (koszt około 50 zł)

No to tak. Wygłuszenie rozpocząłem od najmniejszych elementów, które mogłem zdemontować, przynieść do domu, oporządzić i zamontować z powrotem.
Na pierwszy ogień: przednie obudowy słupków plus plastiki wokół tylnej szyby. Przykleiłem dwie warstwy pianki 1 cm. Pianka bardziej trzymała się na bolcach montażowych niż na taśmie dwustronnej.
Na drugi ogień poszła Tylna klapa. Odkręciłem 4 śruby i klapa była już w moich rękach. Wyścieliłem obudowę tylnej klapy na całej długości pianką, następnie zamontowałem.

Efekt? podczas zamykania klapy nie trzaska ona jak wózki w markecie. Klapa wydaje z siebie taki głuchy dźwięk - zachęciło to do dalszej rozbiórki auta i wojarzy.

Następny krok to były drzwi. Do drzwi zaopatrzyłem się jeszcze w grubą folię 4 sezonową w Castoramie - za ogromny płat folii zapłaciłem w granicach 15 zł.

Rozbiórka drzwi. Przednie i tylne rozbierają się podobnie. pamiętać trzeba by odkręcić wszystkie śruby. Nie szarpiemy boczków na siłę. Dodatkowo z przodu trzeba pamiętać by przed ponownym montażem boczków ustawić odpowiednio prowadnicę szyby (przód). Boczki złożone są z dwóch części. Skórzana/welurowa oraz plastikowa.
Z przodu demontaż rozpoczynamy od odkręcenia śrub znajdujących się u dołu drzwi z przodu bodajże 2, a z tyłu jedna na środku. następnie demontujemy, a raczej wyciągamy przyciski szyby. od strony kierowcy podważamy z przodu, a ze strony pasażera podważamy tylną cześć obudowy przycisków. Obudowę rączek, podważamy jakimś miękkim plastikiem delikatnie z lewej lub prawej strony mniej więcej na wysokości 3/4 obudowy. Trzeba do tego użyć trochę siły. Kolejnym krokiem jest wyciągnięcie z schowka w drzwiach zaślepki. Zaślepkę podważamy i wyciągamy. Teraz można brać się za odczepianie materiałowej części tapicerki. Łapiemy ją w dolnej części i szarpiemy dość mocno do siebie. Następnie z lewej i z prawej i na końcu podnosimy delikatnie do góry i jeszcze raz mocno do siebie. Boczek powinien zostać w naszych rękach.
Następnie odkręcamy 2 śruby demontujemy osłonę głośnika, dwie śruby i mamy głośnik na zewnątrz. Obudowa głośnika jest wciskana na zatrzaski. Zarówno z przodu i z tyłu. Pod materiałowym boczkiem, znajduje się jedna śruba na środku boczku, którą należy odkręcić. Kiedy już mamy wszystkie śruby odkręcone podważamy boczek do góry (bez użycia dużej siły). Wygłuszenie robimy wedle własnego uznania. Ja nakleiłem folię na cały boczek, następnie w miejscu takich plastikowych rurek, które wchodzą w głąb drzwi wyciąłem okrągłe otwory. Jeżeli ktoś chce może je spiłować, nie będzie musiał rozcinać folii.
Tylne drzwi rozbieramy bardzo podobnie. Zaczynamy od demontażu przycisków. W środku znajduje się zaślepka, którą należy podważyć i wyciągnąć. Następnie odkręcamy śrubkę i wyjmujemy przyciski z drzwi. Następnie powinno się zdemontować materiałową część drzwi, ja postanowiłem skorzystać z dostępnych pod ręką końcówek łamanych i odkręcić śrubę, znajdującą się pod boczkiem, na wysokości przycisków za pomocą w.w. łamanych końcówek. W kolejnym kroku demontujemy zaślepkę głośnika (podważamy ją), dwie śrubki i demontujemy głośnik. Na koniec jedna lub dwie śrubki w dolnej części drzwi i podważamy cały boczek do góry. Boczek powinien podejść do góry i wyskoczyć z zaczepów.
Wygłuszenie adekwatnie do przodu. Folia, następnie dwie warstwy pianki.
Efekt? Podczas zamykania drzwi, mam wrażenie, że są pełniejsze. Bass się zdecydowanie poprawił – bez porównania. Podczas przebywania na myjce ciśnieniowej, moje dziecko się już nie boi. Dźwięk do kabiny z natrysku dociera stłumiony.
Jeżeli kogoś stać, to polecam dokupić po około 5 mat butylowych na drzwi i wyścielić sciankę drzwi. Poprawi to mój efekt wygłuszenia o ok. 60/70%.
Osobiście jestem zadowolony. W najbliższym czasie planuję wyścielić pianką środkowe słupki, oraz boczne zabudowy bagażnika.
Pozdrawiam!

Mam nadzieję, że pomogłem i odpowiedziałem na pytania.

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi outchorn za ten post post:
  • Highwayman1990, michumal, pol-pol




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości