Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Dokręcanie kół wkrętarką PARKSIDE


itek
(26-01-2022, 10:07)halasma napisał(a): Dokręcam zgodnie z serwisowka 130Nm.
Mam udar elektryczny z juli, w  nim pierwsze trykniecie jest ponizej tych 130.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

To przy dokręcaniu należy zmniejszyć ciśnienie i wtedy będzie mniej niż 130 a resztę dynamometrem.

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

(25-01-2022, 19:49)Gieno555 napisał(a): @ pawlosio tą udarówką z Lidla zdrowej szpilki od koła nie ukręcisz.

ZDROWEJ szpilki po jednorazowym użyciu udaru może i nie ukrecisz....
A myślisz że ktoś kto dokrecac koła udarem za każdym razem solidnie ocenia stan śrub i gwintów w wieloletnich autach?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(26-01-2022, 10:37)itek napisał(a):
(26-01-2022, 10:07)halasma napisał(a): Dokręcam zgodnie z serwisowka 130Nm.
Mam udar elektryczny z juli, w  nim pierwsze trykniecie jest ponizej tych 130.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

To przy dokręcaniu należy zmniejszyć ciśnienie i wtedy będzie mniej niż 130 a resztę dynamometrem.
W kluczu elektrycznym raczej ciśnienia roboczego obniżyć się nie da...

(26-01-2022, 11:05)pawlosio napisał(a):
(25-01-2022, 19:49)Gieno555 napisał(a): @ pawlosio tą udarówką z Lidla zdrowej szpilki od koła nie ukręcisz.

ZDROWEJ szpilki po jednorazowym użyciu udaru może i nie ukrecisz....
A myślisz że ktoś kto dokrecac koła udarem za każdym razem solidnie ocenia stan śrub i gwintów w wieloletnich autach?

TAK, oceniam. Począwszy od solidnego czyszczenia zarysu gwintu, w niektórych przypadkach przy wątpliwościach - z pomiarem skoku gwintu - nie uwierzycie, jak bardzo potrafią rozciągnąć się śruby koła. Muszę, niektóre części są już albo w ogóle niedostępne na rynku, albo ceny powalają, także używek.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2022, 11:27 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ ko-ma każda śruba pracuje i się rozciąga. To normalne że po jakimś czasie trzeba szpilki poprostu wymienić.

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Ko-ma...jesteś wyjątkiem potwierdzającym regule- że oceniasz zawsze stan śrub i gwintu...
Tylko pytanie czy robisz to tylko przy swoim aucie czy pracujesz np jako mechanik czy wulkanizator i odkrecasz i odkrecasz kilkanaście kół dziennie....

Nie zmienia to faktu że uważam że koła dokrecac zawsze trzeba ręcznie nie pneumatyka. Szkoda śrub i gwintu i potem problemu w trasie jak koła nie można odkręcić.
Taki nawyk trzeba mieć.. i tyle...

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(26-01-2022, 14:51)pawlosio napisał(a): Ko-ma...jesteś wyjątkiem potwierdzającym regule- że oceniasz zawsze stan śrub i gwintu...
Tylko pytanie czy robisz to tylko przy swoim aucie czy pracujesz np jako mechanik czy wulkanizator i odkrecasz i odkrecasz kilkanaście kół dziennie....

Nie zmienia to faktu że uważam że koła dokrecac zawsze trzeba ręcznie nie pneumatyka. Szkoda śrub i gwintu i potem problemu w trasie jak koła nie można odkręcić.
Taki nawyk trzeba mieć.. i tyle...

Aktualnie jestem ...księgowym.
Ale w serwisie przepracowałem 19 lat
Oczywiście, że w swoich autkach, tyle tylko, że mam ich ... kilka ( w tym dość stare, a w nich trzeba dbać szczególnie, bo o nowe elementy trudno/nie ma wcale ).
No i mój inżynierski instynkt inaczej nie pozwala.
A co do rozciągniętych śrub - miałem już w łapie takie "co się ciężko wykręcały) M12x1,25x35mm, gdzie gwint był rozciągnięty plastycznie o ponad 2 mm i na piastę działał jak gwintownik. Nie zgadniecie, w jakiej marce (grupa VAG).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • PunkRock86




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości