Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE EDC 7-biegowa


Faustus
Zarejestrowani

op Czy ktoś wie jaki maksymalny moment obrotowy toleruje skrzynia EDC 7-biegowa? Przykładowo: w Capturze 1.33 150 KM ma moment na poziomie 270 Nm a w Kadjarze 1.33 160 KM 260 Nm.
Ciekawi mnie na ile można bezpiecznie (eco tuning) podnieść moc i moment obrotowy w Kadjarze 140 KM (240 Nm) i na ile jest to opłacalne (daje wymierne korzyści).
Czy chipowanie da lepsze korzyści niż wgranie mapy z silnika 160 KM (260 Nm)?

Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. Biggrin, Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.

Odpowiedz
Wojtgda
Zarejestrowani

(29-01-2021, 18:10)Faustus napisał(a): Czy ktoś wie jaki maksymalny moment obrotowy toleruje skrzynia EDC 7-biegowa? Przykładowo: w Capturze 1.33 150 KM ma moment na poziomie 270 Nm a w Kadjarze 1.33 160 KM 260 Nm.
Ciekawi mnie na ile można bezpiecznie (eco tuning) podnieść moc i moment obrotowy w Kadjarze 140 KM (240 Nm) i na ile jest to opłacalne (daje wymierne korzyści).
Czy chipowanie da lepsze korzyści niż wgranie mapy z silnika 160 KM (260 Nm)?

Wgrywanie mapy z silnika nic Tobie nie da bo to są dwa różne silniki chociażby różnią się osprzętem. Bezpiecznie jest zrobić soft pod dany samochód i w danych zakresach obrotów niż wrzucać coś gotowego. Taki zestaw kosztuje więcej ale i większa radocha z jazdy... No i oczywiście proponuje schamowac auto przed i po modyfikacji j będziesz pewny wyniku

Odpowiedz
Faustus
Zarejestrowani

op
(29-01-2021, 19:06)Wojtgda napisał(a): Wgrywanie mapy z silnika nic Tobie nie da bo to są dwa różne silniki chociażby różnią się osprzętem.

I tu bym polemizował. To jeden i ten sam silnik (1.33) w dwóch wersjach. Różnią się tylko mocą i momentem: 140 KM, 240 Nm vs. 160 KM, 260 Nm, choć podobno w wersji ze skrzynią EDC to już 270 Nm.
A tak prawdę mówiąc to będę stawiał na porządny ecotuning z hamownią przed i po. Oczywiście po zakończeniu gwarancji.
Moim zdaniem wgrywanie mapy z mocniejszej wersji mija się z celem...
Zastanawiam się tylko na ile można zaryzykować ze skrzynią EDC 7b?
Przydałoby się zmniejszyć zużycie benzyny w zakresie średnich obrotów do typowej jazdy miejskiej/po drogach krajowych czy ekspresowych.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2021, 19:30 przez Faustus.)

Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. Biggrin, Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.

Odpowiedz
Faustus
Zarejestrowani

op Że EDC to skrzynia dwusprzęgłowa jest (dla orientujących się) oczywiste. Moje pytanie dotyczy rodzaju sprzęgła: suche czy mokre? W necie znalazłem, że starsze, 6-biegowe miały sprzęgła suche i max moment mniej więcej do 240 Nm. Te 7-biegowe ponoć są przystosowane do dużo wyższego momentu obrotowego (ok. 400 Nm) i mają sprzęgła mokre. Prawda to li?

Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. Biggrin, Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.

Odpowiedz
Faustus
Zarejestrowani

op Okazało się, że w moim Kadjarze 1.33 EDC jest mokre sprzęgło. Wymiana wg ASO po 120 000 km lub 6 latach. Dodatkowo wymianie podlega filtr oleju w skrzyni. Pojemność układu to wg ASO ok. 3l. Ale kupując oryginalny olej i filtr sygnowany przez Renault narażamy się na koszt rzędu ok. 750 zł nie mówiąc już o kosztach robocizny w ASO. Ford do tej samej skrzyni (zwanej nie EDC a PowerShift), produkowanej przez niemiecki Getrag oraz Volvo polecają Motul Multi DCTF, który można nabyć w cenie ok. 35 zł za 1l, a filtr kosztuje nie prawie 200 lecz ok. 90 zł.

Pytanie z innej beczki: na ile szkodliwe jest przypadkowe przesunięcie lewarka skrzyni z poł. D na N? Przez nieuwagę da się to zrobić, bo nie ma blokady jak w przypadku P i R. Jak to wpływa na skrzynię dwusprzęgłową oprócz chwilowego wzrostu obrotów silnika na tzw. "luzie", bo noga cały czas naciska na pedał przyspieszenia lub jedziemy na tempomacie? Olej raczej nie steruje działaniem skrzyni jak w typowym hydraulicznym automacie? Bo to przecież zwykła skrzynia mechaniczna z elektronicznym sterowaniem - zgadza się?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-04-2021, 18:21 przez Faustus.)

Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. Biggrin, Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

W powershift praca sprzęgieł steruje mechatronika jak w klasycznym automacie. Na yt masz filmiki z opisem wad tych skrzyń zobacz sobie „powershift musisz to zobaczyć” na kanale automatyczne skrzynie lisie kąty.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • TomaszB




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości