Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Po wymianie świec wskaźniki wariują


Daarek1986
Zarejestrowani

op Cześć. Trochę poczytałem sporo poszukałem i przeczesałem forum (chyba że nieuważnie) i problemu nie rozwiązałem. Otóż ostatnio zabrałem się za mojego Szczeniaka (I phII 2002r 1,6 16v 107 KM). Zrobiłem sporo po zimie w tym wymieniłem świece zapłonowe na NGK (była mieszanina od renault po bosch'a i champion'a). Wymiana przeszła pięknie zero problemów aż do odpalenia silnika. Silniczek pięknie i równo pracuje ale zaczęły wariować wszystkie wskaźniki. Dokładniej raz na jakiś czas (co minutę może dwie) restartują się tj: wyłączają się tak jak przy gaszeniu silnika i na nowo wskazują poprawne wartości, normalnie czarna magia. Jakieś sugestie ?

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Posprawdzaj masy.
Nie demontowałeś przypadkiem licznika? Może ktoraś kostka nie łączy?

Odpowiedz
Daarek1986
Zarejestrowani

op Licznika nie demontowałem i nikt wcześniej tego też nie robił (auto było kupione ze sprawdzonego źródła). Dziwne że wcześniej tego nie było a zaczęło się dopiero po wymianie świec. Tylko nie wiem co świece mogą do tego mieć. Wkręcę stare i jak problem nie zniknie będę brnął w elektrykę. Chociaż był okres że przy wyłączonych światłach po naciśnięciu pedału hamulca podświetlała się tablica wskaźników. Jutro będę działał i dam znać co i jak.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

No to masz odpowiedź!
Posprawdzaj masy licznika i kostki przy liczniku.

Odpowiedz
Markus
Zarejestrowani

Dodatkowo czyszczenie wtyczek w tylnych lampach.

Odpowiedz
Daarek1986
Zarejestrowani

op Witam. Posprawdzałem masy i wszystko jest w jak najlepszym porządku, kostki też bez zarzutu. Dostałem podpowiedź od znajomego że może to być wina złych świec zapłonowych lub wina cewek (że jakieś przebicie może być do + cewek ) w sumie by to pasowało bo te objawy to po wymianie świec się zaczęły. Dziś nie mam już czasu na zabawę w podmiankę świec na stare lub inne bo do pracy muszę jechać, ale jutro powalczę od rana i napiszę czy są efekty. pozdro

Odpowiedz
Daarek1986
Zarejestrowani

op Problem rozwiązany :Biggrin Okazało się, że winne są jednak świece zapłonowe. Po wymianie na świeczki Beru Ultra Z193 14FR-7DU2 problem się rozwiązał. A dlaczego na tych NGK tak się działo? Bo zaufałem sprzedawcy i nie sprawdziłem sam czy są odpowiednie (okazało się, że owszem są do 1,6 ale 8v a nie 16v). Zamykam temat i dzięki za wskazówki Biggrin

Odpowiedz
leon.anonim77
Zarejestrowani

Mam pytanie sterownik silnika jeszcze się nie sfajczył? Jeśli nie to jak najszybciej wymień te świece na takie które są dedykowane do tego silnika inaczej skończy się tak jak u mnie przepaleniem ścieżek w sterowniku silnika i nie będziesz miał iskry na 2 cewkach które działają parami i będzie to wyglądać jakby popsuł się cewki, ja skończyłem na lawecie w dodatku w czasie wakacji zdała od domu. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości