Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Stukanie na wolnych obrotach 1,5dci


Jurek
Zarejestrowani

op Witam kupiłem Modusa 1,5 dci z 2005 roku przebieg 177 tys.km na wolnych obrotach słychać wyraźne metaliczne stukanie,jego częstotliwość nie rośnie przy dodawaniu gazu i po minimalnym wzroście obrotów zupełnie cichnie ,wciśnięcie sprzęgła czy ruszanie bez gazu też nic nie zmienia.Może ktoś miał taką usterkę?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Nie za bardzo rozumiem : częstotliwość stuków nie zmienia się ze wzrostem prędkości obrotowej silnika - czyli stuki nie są powiązane z pracą silnika (a więc z czym, skoro, jak rozumiem, samochód stoi, a koła się nie kręcą ?

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

op No właśnie są powiązane tylko giną po minimalnym wzroście obrotów .

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

może wraz z wyższymi obrotami lepiej smaruje pompa oleju? do sprawdzenia ciśnienie oleju

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Jak stukanie niknie wraz ze wzrostem obrotów - powiązał bym je ze wzrostem ciśnienia oleju.
panewka na wale to pierwsze, co się nasuwa.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

op Gość od którego kupiłem podobno wymienił panewki i nic to nie zmieniło, nie było obróconej .Kilka razy miałem obróconą lub zużytą do blachy panewkę i ten odgłos mi nie pasuje.Jakie minimalne ciśnienie oleju powinien mieć na wolnych obrotach na ciepło.Ten stuk to nie tragedia ale kaleczy ucho zwłaszcza jak przesiądę się z mojego Scenika

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

przychodzi mi jeszcze na myśl wtrysk stukający

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

op Jak to sprawdzić odłączać po kolei , czy dać mu na początek preparat do czyszczenia ?

Odpowiedz
Mitass999
Zarejestrowani

zmierz mu ciśnienie na cylindrach, morze być na jednym uszkodzony tłok i tak będzie klepał na małych, obrotach a na wiekszych sie wycisza

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2019, 15:31 przez Mitass999.)

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

op Dzięki za podpowiedzi musi trochę poczekać na chwilę wolnego.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości