Jurek
716
6
283
116
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 07-09-2019, 20:08
op
Witam kupiłem Modusa 1,5 dci z 2005 roku przebieg 177 tys.km na wolnych obrotach słychać wyraźne metaliczne stukanie,jego częstotliwość nie rośnie przy dodawaniu gazu i po minimalnym wzroście obrotów zupełnie cichnie ,wciśnięcie sprzęgła czy ruszanie bez gazu też nic nie zmienia.Może ktoś miał taką usterkę?
•
ko-ma
9,465
27
1542
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 08-09-2019, 11:02
Nie za bardzo rozumiem : częstotliwość stuków nie zmienia się ze wzrostem prędkości obrotowej silnika - czyli stuki nie są powiązane z pracą silnika (a więc z czym, skoro, jak rozumiem, samochód stoi, a koła się nie kręcą ?
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
Jurek
716
6
283
116
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 08-09-2019, 19:18
op
No właśnie są powiązane tylko giną po minimalnym wzroście obrotów .
•
Mati
26,534
100
4784
4,444
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 08-09-2019, 19:39
może wraz z wyższymi obrotami lepiej smaruje pompa oleju? do sprawdzenia ciśnienie oleju
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
ko-ma
9,465
27
1542
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 08-09-2019, 19:54
Jak stukanie niknie wraz ze wzrostem obrotów - powiązał bym je ze wzrostem ciśnienia oleju.
panewka na wale to pierwsze, co się nasuwa.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
Jurek
716
6
283
116
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 09-09-2019, 19:10
op
Gość od którego kupiłem podobno wymienił panewki i nic to nie zmieniło, nie było obróconej .Kilka razy miałem obróconą lub zużytą do blachy panewkę i ten odgłos mi nie pasuje.Jakie minimalne ciśnienie oleju powinien mieć na wolnych obrotach na ciepło.Ten stuk to nie tragedia ale kaleczy ucho zwłaszcza jak przesiądę się z mojego Scenika
•
Mati
26,534
100
4784
4,444
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 09-09-2019, 20:41
przychodzi mi jeszcze na myśl wtrysk stukający
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Jurek
716
6
283
116
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 09-09-2019, 20:45
op
Jak to sprawdzić odłączać po kolei , czy dać mu na początek preparat do czyszczenia ?
•
Mitass999
665
1
23
24
SC III ph II
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Lublin
zmierz mu ciśnienie na cylindrach, morze być na jednym uszkodzony tłok i tak będzie klepał na małych, obrotach a na wiekszych sie wycisza
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2019, 15:31 przez Mitass999.)
•
Jurek
716
6
283
116
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 12-09-2019, 12:46
op
Dzięki za podpowiedzi musi trochę poczekać na chwilę wolnego.
•
|